• 0

Voorraadadministratie bij knipselhandel

Hier weer eens een knipselhandelvraagje ;D

 

Ik vraag me af of in in mijn administratie iets moet doen met voorraadadministratie.

Het lijkt me ondoenlijk om hier iets over te berekenen.

Ik koop vooral oude jaargangen met tijdschriften op en haal daar knipsels uit die ik weer verkoop.

De jaargangen zullen vermoedelijk nooit helemaal uitgeput raken en altijd in mijn voorraad blijven.

Ik koop de jaargangen in partijen en het is niet te doen om per band te registreren voor hoeveel aan knipsels ik er al uit heb gehaald.

Ik gebruik voor de verdere administratie de margeregeling met globalisering.

 

Om het nog lastiger te maken koop ik ook wel een partijen ansichtkaarten op (soms per kilo, soms per album) en verkoop de kaarten ook weer los (ook onder margeregeling met globalisering). Hoef ik hier verder ook geen voorraadbeheer van bij te houden?

 

Tot slot las ik op dit forum bij iemand anders die een voorraadvraag had bij margegoederen dat de voorraad helemaal niet terzake deed aangezien hij werkte met het kasstelsel (iets dat ik ook ga aanvragen)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt me dat je die inkopen niet zozeer als voorraad, maar eerder als grondstof zou moeten kwalificeren.

 

Ik vind het nu ook weer niet echt een grondstof. Iemand anders vergeleek deze handel ook wel eens met de inkoop van auto's om de losse onderdelen te verkopen.

De knipsels zijn in feite al gewoon aanwezig als ik de boeken koop. Ze zitten alleen nog mooi ingebonden en op de pagina's.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.