• 0

online koop + relevante folder voor de doelgroep

Gisteren heb ik een Garmin GPS online gekocht en vandaag kreeg ik al direct mijn GPS binnen via TNT post; Na het openmaken van het kleine doosje kwam ik direct de folder tegen die ik uiteraard pas na de GPS tot mij nam; een folder met 20 pagina's; van wandelschoenen tot Northface jacks en tal van wandel/fiets attributen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik met een dergelijke folder in aanraking kom. Gelet op de trend online kopen dacht ik waarom er zo weinig gedaan wordt aan deze manier van folders verspreiden. Leuk elke dag een stapel folders maar ik ben niet degene die ze moeten hebben in 9 van de 10x...Is het interessant om hier eens verder onderzoek naar te doen want mijn drive naar zelfstandig ondernemen is nog altijd zeer aanwezig; Is deze markt interessant? Waarom krijg ik zelden een folder bij mijn gekochte producten via het Internet? Als ik een reis online boek waarom krijg ik eigenlijk nooit een folder thuis met wat ik daar allemaal kan doen tijdens mijn reis? En ga zo maar door? Is het een idee om dit idee wat ik heb wat dus niet uniek zal zijn maar het in grotere schaal op de markt breng?

 

Ben benieuwd!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het een interessant idee is, wat voor toegevoegde waarde heb je dan? Waarom zouden reeds bestaande online ondernemingen niet zelf een catalogus/folder printen, en in plaats daarvan jou inschakelen?

 

Er zijn natuurlijk een aantal hele grote postorderbedrijven die catalogi aan geïnteresseerden toesturen (Wehkamp, Otto, etc), en partijen zoals Bol sturen je geregeld e-mails toe met aanbiedingen.

 

Als dit is wat jou inspireert, onderzoek dan wat jou uniek kan maken. Wat voeg jij toe aan de bestaande geprinte catalogi? Wat voeg jij toe aan de webshops met een nieuwsbrief? Volgens mij zijn er overigens al vergelijkbare ideeën geweest, via de zoekmachine kan je ze ongetwijfeld vinden.

 

Succes! :)

Link naar reactie
  • 0

Als het een interessant idee is, wat voor toegevoegde waarde heb je dan? Waarom zouden reeds bestaande online ondernemingen niet zelf een catalogus/folder printen, en in plaats daarvan jou inschakelen?

 

Ik vind 't niet zo'n slecht idee. De toegevoegde waarde ligt 'm in de coördinatie, het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. Saraa bedoelt denk ik ook het in zo'n folder bundelen van aanbod van diverse partijen, niet alleen van degene die verstuurt.

 

Link naar reactie
  • 0

Idd; als ik het goed lees omschrijft ze dat ook op die manier. Bol.com stuurt natuurlijk soms een extra folder mee tijdens de levering van een boek maar dat is altijd van Bol.com zelf. Sara bedoelt gewoon dat diverse partijen bijvoorbeeld samen een catalogi maken wat ervoor zorgt dat Garmin geen verzendkosten betaald en na ik gok zelfs nog een bepaalde winst hieruit haalt. Voor zover ik weet is alleen wehkamp en bol.com die hiermee actief bezig zijn. Alles wat ik ooit bestelde bij online winkels daar zat nooit een folder bij. Daarom vind ik het idee gewoon heel erg fris en fruitig goed!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben dat wel vaker tegengekomen. Bijvoorbeeld van drukkers, als zij een proefpakket toesturen, zie je vaak reclame van andere bedrijven op het drukwerk. Over het algemeen kijk ik de folders die ik bij bestelde producten ontvang wel in, dus helemaal geen slecht idee. Er wordt nog weinig mee gedaan, dus zeker het onderzoeken waard.

Succes!

Marije

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind 't niet zo'n slecht idee. De toegevoegde waarde ligt 'm in de coördinatie, het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. Saraa bedoelt denk ik ook het in zo'n folder bundelen van aanbod van diverse partijen, niet alleen van degene die verstuurt.

 

Ik bedoel ook niet zo zeer dat het een slecht idee is, wel denk ik dat veel goede ideeën in deze richting eenvoudig te stelen zijn door andere partijen die zelf producten/services aanbieden via het internet: dat probeer ik met mijn vragen duidelijk te maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kernvraag is natuurlijk of het werkt. Jou valt die folder positief op en dat is al een belangrijke stap. Maar heb jij naar aanleiding van die folder ook al websites bezocht van een paar van die adverteerders? Of heb je daar inmiddels iets gekocht of ben je dat van plan? Of is het alleen maar een leuke inspiratiebron en ga je die spullen vervolgens elders kopen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik vind het ook een zeer goed idee. Reclamefolders die in bulk je brievenbus binnendringen vinden vaak snel de weg naar de prullenbak. Maar als je bij je bestelde artikel relevante aanbiedingen vindt zijn mensen vaker geneigd dit serieus te nemen. Mensen hebben namelijk iets besteld en zien de verzender als betrouwbaar. Anders dan de hele pakketten folders die je ongevraagd bereiken.

 

Vooral dit punt van een zekere mate van vertrouwen in de verzender, en de relevantie van je aanbiedingen maakt dit zeker een interessant idee.

 

Overigens is het voor adverteerders ook nog eens interessanter te investeren in een advertentie die naar een specifieke doelgroep gaat dan schieten met hagel (je kan immers naast targetten op woongebied en inkomen ook targetten op interesses).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.