De beste ondernemer van Nederland

Aanbevolen berichten

Ha HigherLevelaars,

 

Er zijn nogal wat De Beste ..... competities. Businesspaln wesstrijden en zo. Traditiegetrouw zijn de meeste winnaars binnen een jaar failliet ;D (Carp Coolest Company en Prins Willem I prijs) maar dat ter zijde.

 

Ik heb drie vragen voor jullie:

A: wat vinden jullie van een jaarlijkste HL voorbeeld ondernemer van het jaar competitie

B: wat zijn de criteria waaraan zo'n bedrijf moet voldoen?

C: wie zou je dan nomineren

 

Wat de criteria betreft denk ik dat we iets moeten doen met de combinatie Innovatie/ondernemerschap

 

Is dit leuk?

 

Greetz,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Inderdaad, iemand van buiten HL lijkt me ook wel wat. Vraag is echter waar we op gaan beoordelen. Gaan we "leuke" bedrijven beoordelen of "(potentieel) succesvolle" bedrijven?

 

Het sluit elkaar natuurlijk niet uit, maar ik denk dat als we een goed signaal af willen geven aan ondernemers die dit als "role-model" kunnen zien, dat het in eerste instantie een succesvol, innovatief bedrijf moet zijn. Natuurlijk moet het ook aanspreken, maar dat is de taak van de ondernemer om het goed te vermarkten.... ;D

 

Ik weet alleen niet of weer een "bedrijf van het jaar" verkiezing nu zo bijzonder is. Waar onderscheiden we ons dan in? Voor welke doelgroep? Technostarters? Welke wedstrijden zijn er al?

 

Starters:

- New Venture

- Wedstrijden van universiteiten

 

Snelle groeiers:

- Deloitte Fast50

 

Grote bedrijven:

- Carps coolest company award

 

Ik mis er vast nog een aantal. Wie vult het aan? Dan kunnen we zien of er nog wel behoefte voor is namelijk.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Waar onderscheiden we ons dan in? Voor welke doelgroep? Technostarters? Welke wedstrijden zijn er al?

 

Dat is inderdaad de vraag. Maar, móeten we ons dan onderscheiden? Ik zie het meer als een soort publieksprijs, misschien met een knipoog ;) De meeste prijzen worden uitgedeeld door bobo's, of het algemene publiek, niet door de nieuwe generatie ondernemers.

 

Volgens mij vindt de ondernemer die door "HigherLevelondernemers" verkozen wordt tot het ondernemersidool ("Idols"?) van het jaar, het best een eer om door die groep uitverkoren te worden. 8) We kunnen makkelijk een feestelijke prijsuitrijking organiseren met StarTech.

 

Anyway, qua criteria denk ik aan de beste combinatie van product, markt en organisatie. Welke ondernemer spreekt het meeste tot de verbeelding?

 

Iedereen mag candidaten aanleveren en motiveren. Mods maken een shortlist en Leden kunnen stemmen. Simple come toujours.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Criteria zijn niet zo ingewikkeld: HLers moeten stemmen. Degene met de meeste stemmen wint.

 

Die paar criteria die je dan wél wil hanteren laat je ook door de HLers vaststellen ;D Het wordt tenslotte hun idool ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

de ondernemer die door "HigherLevelondernemers" verkozen wordt tot het ondernemersidool ("Idols"?) van het jaar

 

Wie inspireert (techno)starters tot het zelf willen doen van grote daden? Zoals je met interesse een inspirerend ondernemer als Branson volgt omdat hij dingen doet die een voorbeeld zijn voor veel ondernemers, zo zijn er ook wel kandidaten in Nederland te vinden toch? Dat lijkt me wel een boeiende insteek, en het kan een heel gevarieerd kandidatenveld opleveren, van starters met een superidee en superuitvoering, tot gevestigde ondernemers van grote bedrijven die innovatie tot de dagelijkse praktijk hebben gemaakt.

 

Ben alleen bang dat het veld van kandidaten niet heel groot is, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn als de wedstrijd goed wordt aangepas (kandidaten inbrengen door alle HL' ers -> en dna in fase twee een shortlist maken en biografien schrijven voor diegenen die de betreffende ondernemers niet kennen).

Link naar reactie

Ok, dus:

 

1. HL leden kunnen "inspirerende" ondernemers nomineren

2. HL Admins maken een short-lid met biografie

3. HL leden kunnen stemmen op hun favoriet

4. Uitreiking symbolische prijs

 

Zoiets? En tijdsplanning?

 

1. 1/12 t/m 22/12 nomineren van ondernemer (+ motivatie indien onbekend?)

2. 1/1/04 staat lijstje online

3. 1/1/04 - 15/1/04 stemmen

4. Wanneer hebben we een leuk HL event?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Ok, dus:

 

1. HL leden kunnen "inspirerende" ondernemers nomineren

2. HL Admins maken een short-lid met biografie

3. HL leden kunnen stemmen op hun favoriet

4. Uitreiking symbolische prijs

 

Zoiets? En tijdsplanning?

 

1. 1/12 t/m 22/12 nomineren van ondernemer (+ motivatie indien onbekend?)

2. 1/1/04 staat lijstje online

3. 1/1/04 - 15/1/04 stemmen

4. Wanneer hebben we een leuk HL event?

 

Ronald

 

Actielijn OK, tijdslijn zou ik een heel stuk ruimer bemeten. Ik zou ook een communicatie/poespas plan maken. ZXou leuk zijn als onze prijsvraag enige media aandacht kreeg ;D

 

Zijn hier media genieën die hier ideeën over hebben?

 

Nils

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.