• 0

Richtlijnen voor het verbeteren van mijn website?

Omschrijving van je concept:

Hallo,

 

Ik vind zelf dat ik een vrij mooie website heb, maar toch heb ik het idee dat er ergens iets grandioos aan mankeert.

De reden waarom ik dit denk, is dat ik diverse evenementen (zowel binnen Europa als wereldwijd) op een zeer nette manier heb benaderd maar toch OF geen reactie terug krijg OF afgewezen word.

Ik ben werkzaam als martial arts agency, en richt mij op het plaatsen van vechtsporters op diverse entertainment evenementen (voor het uitvoeren van shows/demo's)... denk hierbij een disco's, casino's, openingen en natuurlijk de sportgala's.

 

Aan mijn manier van benaderen ligt het iig niet, ik ben altijd zeer netjes in mijn presentatie naar de klant toe, en houd het meestal kort maar krachtig.

(omdat ik weet dat niemand zit te wachten op verhalen van 3 A4-tjes... om het zo maar even uit te drukken)

Ook werk ik met professionele sporters, die hun naam al hebben gevestigd.

 

- Ik heb mijn website in eerste instantie uit oogpunt van de vechtsport industrie gemaakt, vandaar het muziekje en hier en daar wat flash)

(misschien komt dit juist naar het bedrijfsleven verkeerd over?)

 

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat JULLIE indruk is van mijn website?

En de nodige aanwjzingen geven, wat ik volgens jullie het beste kan aanpassen?

Het is de bedoeling dat mijn website zowel de vechtsport industrie aanspreekt, maar ook zeker het uigaansleven/entertainment sector.

 

* Ik weet natuurlijk niet zeker of mijn website ook daadwerkelijk niet in orde is, maar ik kan op dit moment geen andere reden bedenken waarom ik elke keer afgewezen word.

(1 ding is zeker, het bedrijfsleven knapt ergens grandioos op af)

 

Thanks!

 

www.budopower.com

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Daarvoor ben ik hier... om advies te vragen wat er mis is.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Oplossing vinden waarom iedereen me afwijst...

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is geen nieuw concept, ik vraag alleen om een eventuele oplossing...

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Oplossing vinden waarom iedereen me afwijst...

 

 

"One Aim"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Achtergrondmuziek op een website is zo 1999. Tenminste, dat vind ik dan.

Een filmpje van iemand die zo'n optreden geeft zou juist weer wèl leuk zijn. Ook met dat muziekje op de achtergrond, dat is verder prima. Dan kiest de bezoeker zelf of ie dat filmpje afspeelt. Meer Web 2.0, zegmaar.

 

Verder is de site erg donker. Probeer met een lichtere achtergrond te werken.

Eea komt zoals je zelf al zegt niet zakelijk over.

 

De beginpagina zou ik ook skippen: gelijk je content inclusief navigatie weergeven, de beginpagina geeft geen meerwaarde. Zeker omdat de beginpagina er niet echt zakelijk uitziet, zullen heel veel mensen daar al wegklikken.

 

Klopt het dat de knop 'Portfolio' niet werkt in firefox? Verder lijkt de website nog niet af, ik mis foto's bij de teams en kan daar ook niet bij doorklikken.

 

Verder is je lettertype ver van constant, ik zie Arial en een Times-lookalike door elkaar gebruikt zonder enige consequentie van koppen, subkoppen, etc. Je wil idealerwijs een uniforme lay-out creëren, zodat de site overzichtelijk en makkelijk leesbaar wordt.

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat me opviel is de flash startpagina, wat er erg amateuristisch en kinderlijk uitziet en overkomt, maar ook mis ik de grote namen terwijl jij zegt deze wel in je aanbod te hebben.

De hele site is qua design meer gericht op liefhebbers van vechtsport dan op jouw doelgroep, maak er een zakelijke site van met een paar klinkende namen uit de Mua Thai of Free fight en het zal meer aanspreken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben meteen eens op je site gaan kijken maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik er niet vrolijk van word.

 

De kleurkeuze, je intro, die heen en weer gaande lichtjes (die ik als bijzonder irritant beleef), de application form animatie, de klok en eigenlijk de vormgeving in het algemeen. Ik krijg er een bijzonder gedateerd gevoel bij.

 

Het geheel oogt in mijn ogen voornamelijk als een stuk huisvlijt.

 

Nu moet ik bekennen dat ik, afgezien van een paar jaar judo als jong jochie, niet thuis ben in de vechtsport wereld maar ik denk dat je gezien je doelgroep (die feitelijk buiten de vechtsport wereld ligt voor een groot deel) de plank mis slaat.

 

Boven alles komt de site amateuristisch over en niet zakelijk, plus daarbij is hij dus in een stijl die de doelgroep niet of nauwelijks aan zal spreken.

 

Dan kan je nog zo professioneel zijn in je werk, de eerste indruk die je maakt bij die partijen is niet de indruk die je wilt maken!

 

Ik zou adviseren voor een zakelijk ontwerp te gaan, de flash achterwege te laten. Wel gebruik te maken van typische martial arts zaken in het ontwerp (wellicht een meer oosters tintje?) maar in ieder geval een volledig ander beeld neer te zetten. En wat je ook doet, die animaties achterwege te laten!

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd. Wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat ik heel vaak op willekeurige plekken in zinnen hoofdletters gebruikt zie worden, wat ongetwijfeld als doel heeft om bepaalde woorden te benadrukken. Ik persoonlijk vind het echter een onprettige manier van lezen.

 

De gehele site heeft een uitstraling van een Aziatische site: die zijn vaak erg druk, waar overal tegelijk van alles beweegt en waar in Westerse ogen vaak weinig structuur in zit. Ik raad je aan om de site helemaal op de schop te gooien, om er een deskundige naar te laten kijken. Die vind je op dit forum genoeg.

 

Tenslotte, je zegt in je post een paar keer dat het absoluut niet aan je benadering ligt. Hoe weet je dat zo zeker? Heb je veel ervaring in het bedrijfsleven? Weet je hoe jouw doelgroep aangesproken wil worden? Als je business niet lekker draait zou ik niet zo gemakkelijk zeggen dat het niet aan je benadering ligt. Zie je wel visits op je site naar aanleiding van mailings die je stuurt, oftewel zie je een duidelijk piek in het verkeer nadat je mogelijke geïnteresseerden benadert? Heb je wel eens gekeken of je mailtjes niet direct in de spamfilters terecht komen?

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de menu-knoppen... volgens mij zijn dat er op dit moment ook veel te veel?

"Portfolio" is bewust niet aanklikbaar, omdat ik over 2 weken mijn eerste evenement pas heb.

(daarna komt hij dus beschikbaar)

 

- Guestbook gaat er natuurlijk ook uit.

Waar kan ik de links naar de sporters/vrienden het beste onderbrengen?

Kan ik dat zo laten in een aparte sectie, of is het beter om de links op hun profiel te plaatsen?

 

En welke knoppen kan ik het beste verwijderen, en is er een gewenst maximum aantal knoppen?

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Goede punten aan je website is dat je niet kan ' verdwalen', de menustructuur blijft zichtbaar. En het logo linkt overal terug naar de homepage.

Graag zou ik je enkele punten van verbetering aanreiken op basis van je huidige website, indien je niet direct de hele site wil omgooien.

 

Niet alle menubuttons werken, haal niet werkende buttons eraf, ook al is het tijdelijk. Dit wekt irritatie op.

Kort de homepage in tot enkele bekopte zinnen. Mensen gaan niet een hele lap tekst lezen vanaf het beeldscherm en klikken snel weg als ze niet weten wat ze aan de site hebben. Vertel in een paar regels wat jij kan betekenen voor de website bezoekers. Het hele verhaal dat er nu staat kan je wat mij betreft alleen onder about us laten staan.

Zorg voor wat meer overzichtelijkheid en rust:

Ga bij je webbouwer na of hij de kleuren kan aanpassen, maak het geheel dan wat zakelijker door wat lichtere en frisse kleuren te gebruiken.

Herzie de menustructuur boven in. Plaats de buttons netjes naast elkaar om wat meer orde te creeeren. Past dit niet? Gebruik dan het ' blok' links waar nu de Japanse (of Chinese) tekens staan. Een maximum aan buttons is er in principe niet. Wel moet het zo zijn dat ze allemaal een toegevoegde waarde moeten hebben. Haal dus buttons weg, of plaats ze als submenu onder andere buttons, als ze niet relevant zijn.

Verder kom ik geen disclaimer tegen. Lijkt me wel zo veilig om toe te voegen. Plaats deze samen met een shortlink naar contact onderaan elke pagina.

 

 

Wil je het in een keer goed doen? Dan zou ik zeggen laat een nieuw ontwerp maken en kijk daarbij goed naar andere sites in de zakelijke dienstverlening voor juiste menustructuur en uitstraling. Wellicht ook handig om het logo gelijk mee te nemen als je je op de zakelijke markt richt.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn hele site zelf ontworpen en gemaakt... dus kleurverandering is opzich geen probleem, al weet ik nog niet welke kleuren.

 

Heb je enig advies wat betreft die kleuren?

De huidige kleuren komen ook terug in mijn promo-kleding (waar ik alleen op sportevenementen mee rondloop... op zakelijke afspraken draag ik gewoon netjes een pak).

Is dat niet verwarrend voor de sporters als mijn site hele andere kleuren heeft als mijn promo-kleding?

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

Vergeet je site even. Er staan hier zat tips en aandachtspunten boven, maar een ander kleurtje gaat je echt niet verder helpen. Je gaat echt niet opeens wel afspraken voor elkaar krijgen als je er minder knoppen op zet of het achtergrondmuziekje weghaalt.

 

Hoe werken contacten in deze sector? Kan dit überhaupt wel via internet, doen anderen dit al succesvol? Boeken opdrachtgevers wel direct, of doen ze dit via grote boekingskantoren? Zijn er evenementen waar de gehele sector bij elkaar komt en wanneer alle afspraken gemaakt worden? Is er wel vraag naar je dienstverlening zoals je die aanbiedt? Hoe doen anderen dit, hoe komen zij aan hun relaties, klanten n opdrachten?

 

Dat zijn veel belangrijker vragen die je voor jezelf moet analyseren, ver vóór je aan je site gaat sleutelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben voor zover ik weet de enige die vechtsporters plaatst voor het opvoeren van demo's.

Er is dus geen voorbeeld materiaal, en er word dus ook niet geboekt bij een groot boekingskantoor omdat ik de enige ben die dit aanbied.

(de sporter rechtstreeks benaderen zullen ze niet gauw doen, omdat de meeste bedrijven buiten de vechtsport niet bekend zijn met de sporters)

 

Ik weet dat er een markt voor is, omdat diverse sporters al opgetreden hebben in diverse entertainment sectoren die ik ook probeer te bereiken (casino's, disco's, openeningen, enz...)

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je kan natuurlijk wel bepaalde kleuren terug laten komen, dat is geen probleem. Stel je bedrijfskleuren zijn rood, zwart en grijs, dan kun je er toch nog steeds voor kiezen om de achtergrond een lichte grijs tint te geven, of wit, kopteksten rood maken en de tekst is uiteraard zwart. Kleuren die vaak worden gelinkt aan zakelijk en rustig zijn wit, grijs, blauw en groen.

 

Maar om te zien wat een verbetering is voor de website zal je misschien gewoon moeten expirimenteren en je doel voor ogen houden (rustigere en zakelijke uitstraling met je bedrijfskleuren erin verwerkt). Aangezien je dit zelf kan doen maakt dat het wel een stuk makkelijker. Bekijk voor je dit gaat doen eens wat andere zakelijke dienstverlening sites die je mooi vindt en doe inspiratie op!

Link naar reactie
  • 0
Ik ben voor zover ik weet de enige die vechtsporters plaatst voor het opvoeren van demo's.

 

(...)

 

diverse sporters al opgetreden hebben in diverse entertainment sectoren die ik ook probeer te bereiken (casino's, disco's, openeningen, enz...)

 

Hier zit een contradictie in. Je claimt de enige te zijn en jou lukt het niet. Echter, op blijkbaar een andere manier lukt het anderen wel. Hoe is dat te rijmen?

 

(Bedenk eens dat als je de echt de enige bent op een markt, die markt misschien niet bestaat...)

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dat de sporters er sporadisch weleens voor gevraagd zijn/worden... maar slechts zéér beperkt, omdat het gewoon niet zo voor de hand ligt om vechtsporters voor vermaak te laten zorgen in dit soort sectoren.

- Toont wat mij betreft dus aan dat er wel degelijk een markt voor is... en waarom wel een zanger laten optreden in een casino of bij een opening van een gebouw, maar geen vechtsporter?

Bovendien worden alle demo's op muziek uitgevoerd, dus mooi vermaak voor de bezoekers lijkt me!

(ik zie het verschil niet, het heeft namelijk beide niks te maken met het eigenlijk gebeuren)

Natuurlijk moet deze markt nog extra aangeboord worden om het wat meer mainstream te krijgen maar dat is juist de uitdaging.

 

Ik ben de enige die een onderneming heeft die dit soort diensten officieel aanbiedt.

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

Je dénkt dat daar behoefte aan is. Maar wat als dat nu niet zo is? Als jij het leuk vindt om naar een vechtsportdemonstratie te kijken tijdens een casino-avondje, maar de rest van Nederland niet...?

 

Je pakt je commerciële activiteiten net verkeerd om aan: je luistert niet naar klanten en kijkt niet naar welke mogelijkheden er nu echt zijn, maar je bedenkt zelf iets en bent vervolgens verbaasd dat dat niet blijkt te werken. Zo werkt commercie natuurlijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Je blijft om de hete brij heendraaien. Immers, nu zeg je dat er wél anderen zijn die (in het buitenland) doen wat jij doet. Daarom mijn eerdere vragen nog eens, die je eens systematisch voor jezelf uit zou moeten werken:

 

Hoe werken contacten in deze sector? Kan dit überhaupt wel via internet, doen anderen dit al succesvol? Boeken opdrachtgevers wel direct, of doen ze dit via grote boekingskantoren? Zijn er evenementen waar de gehele sector bij elkaar komt en wanneer alle afspraken gemaakt worden? Is er wel vraag naar je dienstverlening zoals je die aanbiedt? Hoe doen anderen dit, hoe komen zij aan hun relaties, klanten en opdrachten?

 

Hiermee werk je veel gestructureerder aan het aanpakken van je sales- of marketingprobleem.

Link naar reactie
  • 0

De sporters treden in het buitenland inderdaad weleens in clubs en dergelijke op... ik zeg niet dat er een dergelijke onderneming bestaat die hetzelfde doet als wat ik doe.

 

- Maar goed, aangezien ik een iets betere kijk heb op de vechtsportwereld als vele anderen hier... kun je er van uitgaan dat ik heus wel weet wat haalbaar is en wat niet.

 

De reden van deze topic was dan ook wat advies qua website-design... niet of mijn onderneming kans van slagen heeft. ;)

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

De sporters treden in het buitenland inderdaad weleens in clubs en dergelijke op... ik zeg niet dat er een dergelijke onderneming bestaat die hetzelfde doet als wat ik doe.

 

Je draait een het verhaal om.

Jij zegt, "niemand doet het dus het is een gat in de markt", de stelling van anderen is "het feit dat niemand een bepaalt product of dienst levert zou wel eens een reden kunnen hebben".

Je baseert je vooral op je eigen behoefte, als ik jouw verhaal zo lees dan wil je overal vechtsporters demonstraties laten geven. Dat er ook nog andere mensen op deze wereld rondlopen die helemaal geen behoefte hebben aan dergelijke demonstraties ga je compleet aan voorbij.

 

Niemand verkoopt strooiwagens in Abu Dhabi. In dit voorbeeld weet iedereen dat dat komt omdat er geen vraag naar is omdat het nooit vriest in Abu Dhabi.

De hamvraag aan jou is of je misschien niet ook bezig bent strooiwagens voor Abu Dhabi te zien als een gat in de markt.

Link naar reactie
  • 0

Clowns in een kinderziekenhuis, zangers in een casino... dat hoort daar toch ook niet standaard thuis?

We hebben het wel leren accepteren, omdat er 1 zo'n gek rond liep die dat idee naar voren bracht.

Vervolgens zijn we het langzaam aan leuk gaan vinden.

Er is niks zo veranderlijk als de mens, kijk maar eens naar kleding; waar we nu anderen om uitlachen kan over 2 jaar best mode zijn, en dan wil iedereen het opeens!

 

- Wat ik doe is precies hetzelfde, het is gewoon een nieuwe vorm van entertainment die ik aanbied waar we aan moeten wennen... ik begin niet voor niets buiten NL.

(wij staan niet zo snel open voor iets nieuws, en hebben meteen een negatief oordeel klaar)

"One Aim"

Link naar reactie
  • 0

@Budopower, ik wil best aannemen jouw business levensvatbaar is, OOK in Nederland. Maar zoals Jeroen ook aangeeft, span je het paard achter de wagen. Je denkt nu dat je website het probleem is. Hoe weet je dat? Je spreekt toch ook (potentiele) klanten? Wat is hun feedback? Kennen ze je site uberhaupt, of wijzen ze je aanbod af op andere gronden?

 

Dus ook voor mij is het niet aannemelijk dat je website nu het grote probleem is. Ik ga zelf dan ook niet je site bekijken voor ik redelijk zeker ben dat de site het probleem is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ben ik met je eens... maar de website is wél 1 van de eerste dingen die een potentiele klant ziet, en als die dus al niet in orde is word er bij voorbaat al NEE gezegd omdat het amateuristisch overkomt.

 

Meerdere mensen (waaronder ik) hebben inderdaad al aangegeven dat de website niet bepaald professioneel overkomt. De site is dus zeker ook een deel van het probleem. Maar de kern van het probleem ligt dieper.

 

De andere heren maken een heel goed punt wanneer ze vraagtekens zetten bij het feit of de vraag daadwerkelijk bestaat. Jij bent daar weliswaar van overtuigd, maar je kan je tegelijkertijd ook afvragen of de vraag dan überhaupt groot genoeg zal zijn om er een levensvatbaar bedrijf mee op te bouwen.

 

Je zal vast heel veel kennis van de vechtsport wereld hebben, maar je probeert het nu buiten die wereld aan de man te brengen. Daar wringt de schoen toch meer dan je verwacht had. Binnen het wereldje zal er allicht een markt zijn voor demonstraties en dergelijke, buiten het wereldje zal het mijns inziens sporadisch voorkomen dat men zoiets zou willen boeken.

 

En ik vermoed dat we daar al meteen de reden hebben dat er nog geen andere bedrijven zijn die doen wat jij doet...

 

Het lijkt me veel verstandiger om in kaart te brengen waarom men je afwijst, of er vraag bestaat in de sectoren waar jij je momenteel op richt (en zo ja, hoe groot deze is), welke andere markten er nog meer zijn, etc. Wanneer je daar het lek boven hebt en mogelijkheden hebt gesignaleerd, dan is het zaak hierop in te gaan spelen op een manier die gangbaar is voor deze bedrijven.

 

Zie hiervoor de tips die Jeroen eerder al gaf. Het zou ook zomaar kunnen dat je huidige aanpak totaal niet werkt voor deze sectoren.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al uitgebreid rondgekeken waar er mogelijkheden zijn om zaken mee te doen, en er zijn genoeg kansen wat dat betreft.

Dat ik nog geen enkele concurrent lijk te hebben komt naar mijn idee omdat buiten de vechtsport treden een stap is die niet bepaald voor de hand ligt, en dus bijna niemand aandurft.

 

- Ik denk dan ook dat het onprofessionele uiterlijk van mijn site wel degelijk een bepalende factor is voor bedrijven om meteen weg te klikken en al geen moeite meer te nemen om verder te lezen.

 

 

Inmiddels ben ik wat aan het spelen met nieuwe kleuren:

 

www.budopower.com (huidige site)

 

http://test1982.moonfruit.com

 

http://test1982.moonfruit.com/#/home-copy/4539083638

 

* Zwarte achtergrond zou onrust wekken zeggen verschillende mensen, vandaar mijn keuze voor licht grijs...

"One Aim"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.