• 0

Digitaal product vastleggen of niet?

Hallo,

Ik ben eigenaar van een ontwerp/internetbureau en naast de opdrachten voor klanten ben ik graag bezig met het uitwerken van eigen ideeen en deze in de markt te zetten. Zo is, naar aanleiding van een bestaande opdracht, het idee ontstaan om een digitale tijdlijn te ontwikkelen voor jubilerende bedrijven. De reacties hierover zijn erg positief en van verschillende kanten kreeg ik de vraag of ik het idee al had vastgelegd.

 

Persoonlijk vind ik het niet zo innovatief om het vast te leggen. Er zijn immers meerdere tijdlijnen te vinden op internet (alleen niet echt vergelijkbare, enkel 1 van de BBC). Mijn vraag is, of het handig is om dit vast te leggen en wat ik er mee op schiet.

 

Voorbeelden staan op www.digitaletijdlijn.nl

Slite doet aan design en internet. Kijk op www.slite.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zodanig vastleggen van dit soort ideeën dat anderen er niets mee kunnen beginnen, is niet te doen. Zoals met heel veel internetconcepten, is de beste verdediging vaak de aanval: zorg dat je dé bekende naam wordt op dit gebied, dan wil überhaupt niemand meer met iets anders werken.

 

Zie datumprikker, marktplaats.nl of startpagina, ook voorbeelden van concepten die gemakkelijk en zonder rechtenproblemen kopieerbaar zijn, echter er is er maar één die iedereen kent, en daardoor is hun concurrentie feitelijk nietbestaand.

 

(P.S. leuk product trouwens! Kun je er geen webbased beheertool omheen maken, zodat je via het internet er zelf gemakkelijk eentje kunt maken die je, na afrekening, op je site kunt embedden?)

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeroen, bedankt voor je reacite.

Jammer dat het niet zo makkelijk vast te leggen is. Ik lees de laatste tijd veel over het vast leggen van ideeen en vroeg me af of dat ook geldt voor zulk soort applicaties. Ik zou uiteraard best de bekende naam willen worden zodat de concurrentie al snel gezien wordt als 'copycats' maar ik weet niet of ik de kans heb om er zoveel tijd en energie in de steken om dit te realiseren.

 

Ik ben momenteel bezig om het vullen van de tijdlijn te automatiseren. Er zit al een klein CMS'je achter maar ik wil er natuurlijk zelf zo weinig mogelijk aan doen. (Die stippen met de hand op de juiste plek zetten is toch niet mijn favoriete bezigheid). Hierdoor hou ik uiteindelijk hopelijk wat meer tijd over om het product aan de man te brengen..

 

 

Slite doet aan design en internet. Kijk op www.slite.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.