• 0

Sena van toepassing of niet (streaming)

Hallo iedereen,

 

Ik zit met het volgende.

 

Ik ben bezig om mijn fotopagina volledig te updaten en eind deze week word hij gelanceerd.

Nu heb ik op het nieuwe domeinnaam ook .tv geregistreerd en wil deze gaan gebruiken voor andere media.

 

Ik doe regelmatig video interviews met bands en krijg van veel beginnende bandjes mp3's toegestuurd in de hoop dat ik die wil promoten.

Een aantal van die 'demo's' die krijg zijn idd het luisteren waard en wil ik gaan promoten via mijn .tv dmv een stream.

 

De bedoeling is dus dat het .tv domein een niet commerciële promosite word voor veelal buitenlandse bands en word gevuld met youtube filmpjes en streams.

 

Het .com domein daarentegen word een commerciële site met webshop.

 

Voor de youtubefilmpjes zie ik (voorlopig) geen probleem.

 

Maar hoe gaat de sena de streams zien?

 

Als ik de indeling bekijk bij sena.nl zou een niet commercieel magazine het beste bij mij passen (voor de .tv dan),

Op de site is verder niks terug te vinden over een niet commercieel magazine en zou ik dus niks hoeven te betalen.

 

Als ze mij zien als bedrijf (en die kan is reel aanwezig door het .com domein) dan gaat het echt geld kosten.

Voor 10 streams 560 euro en nog een Multi-territoriale licentie eroverheen.

 

Ik heb al gebeld met de Sena, maar dit vraagstukje was iets te lastig.

Eerste reactie was betalen, later niet en uiteindelijk wist ze het zelf ook niet meer.

 

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werd afgehandeld met de sena?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het vraagstuk is al opgelost.

Ik heb nogmaals met de sena gebeld en werd met een kundige dame doorverbonden.

 

Als ik demo's gebruik voor mijn streams hoef ik niets te betalen.

Als ik mp3's en of cd's gebruik die uit commercieel oogpunt zijn gemaakt (dus voor verkoop) moet ik wel betalen.

 

Dit is echter alleen geldend voor mp3's en of cd's gemaakt door bands binnen de EU.

 

Bands van buiten de EU mag ik gewoon vrij streamen, omdat de sena geen overeenkomsten buiten de eu heeft.

Dus ook een commerciele mp3 / cd!

 

Als ik van een Amerikaanse artiest een originele cd binnenkrijg, wat is uitgebracht onder een niet EU platenlabel is er dus niks aan de hand en mag ik die gewoon streamen (met toestemming van de artiest uiteraard)

 

Dit geld voor particulieren en bedrijven, als je op je website een leuk muziekje wilt zetten is het dus zaak om een niet eu artiest te zoeken met een niet eu platenlabel. Met toestemming van de artiest mag je dit kosteloos streamen.

 

Ik heb gevraagd of ze dit naar mij toe wil mailen, maar voorlopig kan ik dus mijn gang gaan.

 

Dit is trouwens ook geldend voor muziek wat te gehore word gebracht in winkels en bedrijven.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.