• 0

Virtual assistant... goede ervaringen?

Hi allemaal,

 

Zijn hier mensen die ervaring hebben met virtual assistants? Is het handig? Is het duur?

Ik heb af en toe best veel routinematig administratief werk, waar ik wellicht van af wil.

Ook ben ik telefonisch vaak slecht bereikbaar, omdat ik persoonlijk klanten begeleid en les geef.

 

Aan de ene kant lijkt het me een uitkomst. Aan de andere kant vind ik het zelf gruwelijk irritant om een bedrijf te bellen die geen snars weet van het product... of die sowieso geen snars weet van wat dan ook. Als ik iets niet wil is het opzadelen van mijn klanten met een of andere bimbo (sorry, maar ik heb veel ervaringen met TNT en KPN... dus een beetje frustratie over telefoonbimbo's)

 

Ik ben benieuwd!

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor telefonisch bereikbaarheid kun je ook gewoon een callcenter inschakelen. Ik betaal 14,95 per maand maar dan krijgt men altijd iemand aan de lijn waarvan ze te horen krijgen dat ik niet bereikbaar ben. Je kunt ze ook opdrachten geven wat ze moeten zeggen etc en je krijgt per sms / email de berichten door.

 

Beter dan een voicemail lijkt me..

Link naar reactie
  • 0

Phonecare, kost 14,95 en je kunt je telefoon zo instellen dat wanneer je niet bereikbaar bent of niet oppakt het wordt doorverbonden naar ze. Per gesprek zit je op ongeveer 1 euro kosten. Je kunt kiezen uit SMS of e-mail wanneer er iemand gebeld heeft.

 

Je kunt ze ook opdrachten geven wat ze moeten zeggen, dat is wel mooi.

 

Maar om onze HL'ers ook een beetje te promoten kun je ook eens kijken naar iemand hier op HL, volgens mij heb ik eens gezien dat Ronny (?) het ook aanbiedt.

 

-update

Thanks Frans, Ironny bedoelde ik inderdaad. Waarom ik voor phonecare heb gekozen is dat meerdere mensen me het hebben aanbevolen. Maar het is natuurlijk leuker om mensen hier wat te gunnen.

Link naar reactie
  • 0

Beide spreken me wel aan inderdaad, iets andere prijsstelling beide. Graag zou ik het een mede-HL-er gunnen, maar uitgaande van 35 gesprekken per maand zijn ze even duur (ok, phonecare iets meer dan een euro per maand goedkoper) en bij meer gesprekken is Phonecare goedkoper... en flexibeler als er een maandje minder gebeld wordt... twijfel, twijfel...

 

Phonecare belooft dat mijn klanten elke keer dezelfde telefoniste krijgen. Ik vraag me af hoe dat kan als zij ziek is... of als twee klanten gelijktijdig bellen... of als zij met een ander bedrijf bezig is wat haar ook als vaste telefoniste heeft.

 

(pffff... wat ongeëmancipeerd van mij dat ik automatisch aanneem dat de telefonist(e) een dame is)

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Phonecare belooft dat mijn klanten elke keer dezelfde telefoniste krijgen. Ik vraag me af hoe dat kan als zij ziek is... of als twee klanten gelijktijdig bellen... of als zij met een ander bedrijf bezig is wat haar ook als vaste telefoniste heeft.

 

(pffff... wat ongeëmancipeerd van mij dat ik automatisch aanneem dat de telefonist(e) een dame is)

 

Haha, in mijn geval is het wel een dame.. 8)

 

Maare, zover ik heb begrepen zal altijd de zelfde receptioniste oppakken, dat is het uitgangspunt van ze. Wanneer het te druk is laten ze een paar keer de telefoon rinkelen bij Kim, wanneer ze de telefoon na x aantal keer niet oppakt dan pakt een collega van haar op. Ik heb nog nooit iemand anders aan de lijn gehad wanneer ik bel naar een klant welke ook gebruik maakt van Phonecare..

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benieuwd, die van mij heet Leila of zo, klonk erg aardig en zeker niet als een KPN-medewerker (das een compliment). Het verbaasde me ook hoeveel instructies ik ze kon geven. Ik zal bij mijn klanten navraag doen hoe ze het vinden.

 

Vind jij het ook zo verleidelijk om gewoon permanent je vaste telefoon direct door te schakelen? Lekker makkelijk en mijn vaste klanten hebben mijn mobiele nummer.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Mwoa 't valt opzich wel mee. Ik vind het echt handig als ik even geen tijd heb om de telefoon op te nemen, soms verricht ik ook wel eens werk tot in de late uurtjes en dan is het ook wel erg lekker als je niet wakker gebeld wordt. Het geeft mij ook een rustig gevoel omdat ik weet dat klanten _altijd_ iemand aan de lijn krijgen. En mocht het echt dringend zijn dan belt Phonecare me op mijn 06.

 

Maar om nou altijd door te zetten is me iets te veel van het goede. Dat ligt denk ik ook meer aan de branche waar ik in zit (Internet). De meeste klanten hebben niet mijn 06 dus bijna iedereen belt me op mijn lokale nummer.

 

Trouwens, je kunt je 06 ook gewoon doorzetten he! :-)

Link naar reactie
  • 0

Om toch nog te reageren op een vraga van u.

Ik heb eerst op het punt gestaan om een VA te nemen in de vorm van een chat bot.

 

Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat het enorm duur was. Ik kwam uit op de 2.000 euro opstartkosten en rond de 500 tot 1.000 euro per maand.

 

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een online helpcentrum, waar mensen een vraag door middel van de email konden stellen. Voordat hij verzonden werd kwamen er 'veel gestelde vragen" suggesties. Zat daar geen antwoord bij dan word de vraag verzonden.

 

Na 1 uur krijgen ze een automatische email met de tekst dat hun vraag ontvangen is.

Ik check mijn email rond 12:00, rond 17:00 uur en rond 22:00 uur, dus mensen hebben altijd binnen 4 uur (eerste mailtje komt binnen een uur dus dan hebben mensen het idee dat we er al mee bezig zijn, geeft mensen gelijk een goed gevoel. Hou er wel rekening mee dat er wel en uur of anderhalf uur tussen moet zitten voordat het mailtje verzonden word, anders denken ze dat die automatisch verzonden word (is eigenlijk wel zo maar toch)).

 

En vooral omdat je met een systeem werkt zien mensen hun vraag, ze kunnen al hun vragen terug kijken en ze zien ook precies wie hun geholpen heeft. Telefonisch, vaak met bedrijven die callcenters gebruiken, zegt de een dit en de ander dat. Online zie je duidelijk de naam en blijft dezelfde persoon bij dezelfde klant.

 

Ik weet niet hoe groot uw bedrijf is, maar wanneer klanten een specifieke medewerker krijgen toegewezen vinden ze dat meestal fijn, ze noemen hem of haar meestal bij de 2e mail al bij de voornaam (ervaring)

 

Dominick

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.