• 0

Vervelende vennoot

Wat is er te doen als je samen 50% eigenaar bent van een holding welke weer 100% eigenaar van een werkmaatschappij is, beiden bestuurders zijn en beiden ook volledig en zelfstandig bevoegd, en je mede DGA neemt beslissingen waar je het absoluut niet mee eens bent? Zijn die terug te draaien? In dit voorbeeld gaat het om zaken als mensen aannemen wat ik niet wil en hij toch doet en dat soort grappen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naar derde partijen (zoals de werknemer) zul je niet zo veel kunnen beginnen. Wellicht zit die nog in zijn/haar proeftijd?

 

Naar elkaar toe heb je meer mogelijkheden, maar moet je wel aan kunnen tonen dat er schade ontstaat. In ieder geval is het tijd om eens een goed gesprek met elkaar aan te gaan en te besluiten of je wel met elkaar door wilt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie een aandeelhoudersovereenkomst en zo ja, is daar iets in vastgelegd?

 

Problemen met je partner is levensgevaarlijk voor je business, ik heb om die redenen afscheid genomen van een partner en dat is niet van een leien dakje gegaan. Zoals Ronaldinho zegt; je zal er in ieder geval met elkaar over moeten praten, afspraken maken en die vastleggen. In geval jullie er niet uitkomen wellicht een mediator inschakelen, dan zien of je er uitkomt en als niet, met elkaar afrekenen en uit elkaar gaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier ook vervelende ervaringen mee. Eens met Ronaldinho en Karci, Een mediator kan ook echt een optie zijn!

Mijn zwager heeft overigens een zelfde constructie, echter deze niet verdeeld in 50/50 maar in 49,5 en 49,5.

De laatste pct hebben ze aan een derde persoon gegeven. Discussies die dus eindigen in een gelijke strijd worden door deze derde persoon beslist. Dit zou een oplossing kunnen zijn voor dergelijke situaties.

Maar vooral, praten, praten en praten!

 

succes!

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 2

No offense, maar waarschijnlijk vindt jouw vennoot jou momenteel ook vervelend :-) Naar mijn mening heb je momenteel drie keuzes:

 

1) Je gaat een goed gesprek met elkaar aan (desnoods met hulp van een mediator in wat voor vorm dan ook), en besluit samen door te gaan.

2) Je gaat een goed gesprek met elkaar aan (desnoods met hulp van een mediator in wat voor vorm dan ook), en besluit samen NIET door te gaan.

3) Het is naar jouw mening al zo ver dat een goed gesprek geen zin meer heeft en je gaat dus proberen uit elkaar te gaan op een manier waar beide ermee kunnen leven (eventueel onder begleiding (advocaat, mediator, sinterklaas, ...)

 

Het dwingen van een vennoot om gedane beslissingen terug te draaien, terwijl hij/zij er nog steeds achter staat is het begin van het einde, en dat einde zal zelden goed zijn. Niet voor jou, en ook niet voor je vennoot.

 

Ik hoop dat optie 1 en 2 nog mogelijk zijn en ben benieuwd hoe het afloopt. Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.