• 0

innovatief zitmeubel mechaniek

Heb een nieuw zitbankmechaniek/ meubelontwerp met een onderscheidende manier van relaxen. Zowel voor de consumenten markt als de kantoormarkt (semi publieke ruimte). Het NL octrooi centrum heeft een eerste onderzoek uitgevoerd en weet geen gelijkende mechanieken te vinden. Alles leuk en aardig, hoe nu verder? Eerste contact met meubelproducten onder geheimhouding zijn positief geweest.Ik heb geen financiele reserves meer, maar wil graag betrokken blijven bij het product. Wat zijn mijn opties?

 

Bij voorbaat dank.

Marcel.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eerst patenteren die handel?

 

Ga een partnership aan met een meubelfabrikant ? Of zoek het bij een business angel ?

 

Wat heb je zelf al ondernomen ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Yannick Veys,

Ik ben bezig met het spreken van en afspreken met meubelproducenten om tot een soort van partnership te komen.

Interesse is er zeker wel ,alleen het afwachten van het beslissingsproces en mijn afhankelijkheid hiervan vind ik moeilijk.

 

Een patent aanvragen ligt in de planning, maar kan het nog niet financieren. (Tijdens het ontwikkelen weinig tot niets aan acquisitie gedaan!)

 

Wat betreft business angels heb ik nog weinig kaas gegeten, zal hier eens beter naar kijken.

 

Heb wel ooit een pitch gehouden voor een investeerder, maar het gevraagde bedrag voor de ontwikkeling was te laag werd me verteld.

 

Bedankt.

Groet Marcel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Marcel,

 

De meest optimale manier is om een prototype te hebben (misschien houtje-touwtje, of zoals wij dat noemen: quick and dirty prototype), plus een goede business case waarin je goed je huiswerk hebt gedaan wat betreft de voordelen van het product, doelgroep, waarom mensen dit gaan kopen en hoeveel (extra) ze daarvoor willen betalen.

 

In je presentaties naar meubelfabrikanten zou je je presentatie moeten richten op de business case: hoeveel kunnen zij extra gaan verdienen met jou product, welke concurrentievoordelen geeft het hun, etc.

 

Je zult ook een kosten / baten overzicht moeten maken, vraag daarvoor offertes op, zodat je een goed inzicht hebt in de werkelijke kosten van de ontwikkeling, dan is het ook geloofwaardig voor een meubelfabrikant.

 

En als zo'n meubelfabrikant het ziet zitten, zorg dan dat hij of het hele idee / ontwikkeling tot hoever je bent koopt van je, evt. inclusief licentierechten van je octrooi. Of je kunt een deal maaken dat de meubelfabrikant (mee)investeert in de ontwikkeling en een eerste afname van je product vastlegt, in ruil voor exclusieve rechten voor bijv. de eerste jaren. Maar dat zul je dus moeten bedenken in je business case, hoe het interessant is voor jou en voor zo'n fabrikant. En dat staat of valt met de verwachte winst die zo'n bedrijf met je product zou kunnen maken.

 

Succes.

 

 

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Andreas, Hartelijk dank voor je reactie.

 

De zaken die je zo helder formuleert worden een voor een aangepakt.

 

Het grootste struikelblok en de stroperigheid van dit proces zit 'm in financiële middelen. Als startend bedrijf heb ik me erg verkeken op acquisitie en heb te veel tijd in dit project gestoken. Gelukkig zit ik nu midden in een klus en hoop daarna snel weer verder te gaan om het "quick and dirty"model te vervaardigen.

 

Mijn geleerde les: laat het vooral een leuke bijzaak zijn en blijf je focus houden op de hoofdzaak, "voorzien in de eerste levensbehoefte".

 

Vriendelijk groetend,

Marcel

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.