• 0

6% BTW Tarief

Hallo,

 

Ik ben bezig met het starten van een Paintball onderneming.

 

Ik heb begrepen via de website van de belastingdienst en de KVK dat ik waarschijnlijk het 6% tarief mag hanteren.

Zowel de KVK als de belastingdienst willen mij niet mondeling toezeggen dat het ook echt mag. ( Ik heb een schriftelijk verzoek ingediend, wat alleen veel tijd in beslag neemt en niet terug zal zijn voor de start van de onderneming )

 

Hierbij zouden de volgende voorwaarden van toepassing zijn.

 

Een sport activiteit ( Check, paintball valt hieronder. )

 

Een vaste locatie ( Check, terrein is een vaste locatie )

 

Het hanteren van arrangementen. ( Check, ik kan een arrangement aanbieden maar liever niet )

 

Mijn vraag is als volgt:

 

Klopt het dat ik de 6% BTW mag hanteren, en klopt de eis van het hanteren van een arrangement. Mis ik nog eisen?

 

De verkoop bestaat uit Huur, balletjes en frisdrank. Ik kan deze als losse artikelen verkopen maar ook als assortiment. Los is voor mij makkelijk, maar ik weet dus niet of dit kan als ik de 6% wil blijven hanteren.

 

Ik hoop dat iemand hier ervaring / meer informatie over heeft.

 

Groet, martijn.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me voor de belastingdienst niet zo'n hele moeilijke vraag. Die is namelijk door het ministerie al eens beantwoord:

 

Toelichting op Tabel 1

 

Als je zoekt op paintball, zie je dat de staatssecretaris van mening is dat paintball geen actieve sportbeoefening is, maar recreatie en vermaak. Dit is uiteraard slechts een mening, maar wel een waarvan de belastingdienst niet snel van af zal wijken. Daarvoor zul je naar de rechter moeten.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Je sport activiteit ( Check, paintball valt hieronder. ) kan wel eens tegenvallen volgens de belastingdienst:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob09/ob09-140.html#P1669_184265 (helemaal onderaan)

Let op! Niet onder het 6%-tarief vallen:

 

[*]het gelegenheid geven de spieren te versterken op bewegingsbanken, apparaten die door een elektromotor het lichaam of een deel daarvan in beweging brengen. Het lichaam verricht gedurende de behandeling geen actieve inspanning.

[*]sportmassage

[*]activiteiten die in het algemeen worden aangemerkt als spel en vermaak en waarbij dus het recreatieve karakter overheerst. Dat zijn bijvoorbeeld lasershooting, paintball en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

Maak niet de fout om 6% te gaan rekenen, inderdaad er zijn er die dat doen maar bij een controle zullen ze toch even 10 jaar btw terug moeten betalen.

 

Paintball is helaas gewoon 19%, zoals al eerder gesteld staat het zelfs zo vermeld door de BD dat paintball niet valt onder sport activiteiten. Helaas, het is niet anders.....

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

En anders bel een paar paintball bedrijven op en vraag prijsinformatie op (en meteen of ze 6 of 19% btw vragen ;) )

Is er geen branchevereniging?

 

Helaas is dit soort info niet altijd even betrouwbaar. Ik gooi 't onder de noemer 'borrelpraat'. Zelfs een branchevereniging is vaak niet de bron waaruit je moet putten.

 

@Martin: even 10 jaar btw terug moeten betalen.

Dat lijkt me sterk met een naheffingstermijn van 5 jaar in het verleden. ;)

 

Gewoon je info hier halen, of bij de Belastingdienst (maar niet via de BelTel)

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.