Triest staaltje marketing

Aanbevolen berichten

Arm Holland, nog armere Sven,

 

Sven Kramer wisselt (op aangeven van de coach Kemkers) van binnenbaan naar binnenbaan en wordt gediskwalificeerd op wat zijn 2e goud had moeten zijn, de 10 km heren.

 

Nu zijn we weken lang overspoeld met de Svenergie reclames. Iedereen staat achter Sven en hoe beter Sven het doet, hoe meer voordeel je als klant hebt van Essent.

 

De rilling schiet over mijn rug als nog geen 10 minuten na Svens drama het reclameblok geopend wordt. Het eerste filmpje begint met de wat

die voor een TV met Sven-aanhang kijkt naar zijn verrichtingen. De reclame zoals we die nu al weken kennen.

 

Ik hoor mezelf denken: "kom op zeg, het zal toch niet gebeuren dat Essent nu deze commercial gaat uitzenden? Dat zou echt een miskleun zijn"

 

Nee, Essent weet het nog veel erger te brengen: na 5 seconden in het filmpje hoor ik de tekst veranderen t.o.v. het origineel: "sorry, Sven, deze keer geen gouden medaille, maar er staan nog steeds 200.000 mensen achter je".

 

Sympathiek? Kom op zeg.

 

Essent had dit filmpje al klaar liggen om als eerste uitgezonden te laten worden zodra bleek dat Sven geen goud gewonnen had.

 

Essent moet zich schamen tot op haar bot! Hoezo we staan achter Sven? Als jullie geloofd hadden in Sven dan was deze reclame, deze naschop, deze schertsvertoning nooit van tevoren opgenomen. Dit filmpje had nooit mogen bestaan.

 

Kemkers verdient een knal voor zijn harses voor het sturen van Sven naar de verkeerde baan. Essent moet zich rotschamen voor deze stuitende marketingcampagne! "we geloven in Sven, maar we houden de opties open". Het is misselijkmakend!

 

Essent moet in een publieke advertentiecampagne haar verontschuldiging aanbieden aan Sven en aan haar klanten.

 

Gatver, ik ben er misselijk van dat een bedrijf een sporter zo ophemelt en - just in case - een advertentie sluitend aan geen succes op de filmrol heeft liggen zodra just in case waarheid wordt.

 

Kemkers door het stof? Essent door het stof!

 

Hoe bestaat het dat er mensen zijn bij Essent die een dergelijk filmpje goedkeuren? Nog los van het feit dat dit filmpje er nooit had mogen zijn. Wat zou er gebeurd zijn als Sven de bocht uit was gevlogen en met een gebroken arm afgevoerd zou zijn. Juist, geen goud en dus: "Sorry Sven....".

 

Ik denk dat Sven er liever met een gebroken arm af was gegaan dan de manier waarop het nu gegaan is. Hopelijk leest Essent mee. >:( >;( en ontslaat ze haar marketingafdeling en alles wat daarboven akkoord gaf aan deze commercial op staande voet.

 

BAH!

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

ach ik geef bar weinig om die hele olympische rommel, maar mijn vriendin vindt het leuk en ben ik ook de pineut om die rommel aan te horen.

 

Fouten zijn menselijk en het is maar een sport, geen reden om je over op te winden, alsof Sven zich zou opwinden als jouw bedrijf er slecht aan toe gaat of 1 van jou medewerkers een stomme fout maakt.... Had je ze maar beter moeten aansturen zeggen ze dan.

 

Ik deel wel je mening over Essent, hun reclames zijn al heel slecht en deze spant wel de kroon, ongevoelig en ongepast. Wederom een keuze om niet met ze in zee te gaan.

Link naar reactie

ja dat was echt een enorm drama vanavond.

 

nu ben ik niet zo op de hoogte hoe t allemaal werkt in die reclame wereld maar ik neem aan dat essent dat reclame blok heeft betaald. net zozeer ze Kramer hebben betaald om zijn naam en gezicht te mogen gebruiken?

In dat geval komt er toch een uitzending waar Kramer waarschijnlijk wel achter moet staan en wordt rekening vooraf natuurlijk ook rekening gehouden met het "ramp" scenario? Lijkt me een beetje een gegokt en verloren missie van Essent. Pakt t anders uit branden alle lampen..

 

Maar goed, ik heb er geen verstand van hoe t werkt. Ben nog wel van slag door deze misser...

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Misschien zit het wel veel simpeler in elkaar:

 

Essent had een deal met STER waarbij bij winst filmpje A werd uitgezonden, en bij verlies filmpje B. Het zou maar zo kunnen dt ster dit letterlijk heeft uitgevoerd, en dus zoals overeengekomen B heeft uitgezonden... uiteraard bedoeld voor een scenario waarin de man gewoon te traag zou schaatsen, niet voor een diskwalificatie.

 

Wellicht zijn ze gewoon vergeten de commercial te cancellen?

 

 

... overigens komt het met geautomatiseerde systemen al helemaal vaak voor. Een kranten bericht als "20 doden door instorting pand" met google ads als "aannemer nodig?" ernaast is eerder regel dan uitzondering ;)

Link naar reactie

Och, waarschijnlijk had Sven (en de andere schaatsers) een stuk minder kans gehad op goud zonder de centen van Essent. Dat Essent iets terug wilde voor die centen lijkt me evident en dat je je niet 100% op alle mogelijke situaties kan voorbereiden ook...

 

Cancellen lijkt me kostbaar, Ster zit daar vast ook net op te wachten, enkele minuten voor het reclameblok.

 

Link naar reactie

Ik snap niet dat je je hier druk over maakt. :-\

 

Wat hadden ze dan moeten doen? Een halve minuut het beeld op zwart?

Denk dat dit zo'n beetje de duurste reclametijd van het jaar is, moeten ze dan wel vullen.

 

En natuurlijk houden ze er een scenario op na voor het geval Sven geen goud zou winnen.

Kun je nog zo achter Sven staan, je moet wel realist blijven, voor hetzelfde geld heeft hij een griep te pakken.

 

Dus nogmaals, leuk dat je zo druk maakt maar eigenlijk slaat dat nergens op :-)

 

 

Link naar reactie

Dus nogmaals, leuk dat je zo druk maakt maar eigenlijk slaat dat nergens op :-)

 

Kijk ook even naar het tijdstip waarop ik het schreef. Juist, precies na de 10 km.

 

Enne, als ze dit filmpje klaar hadden liggen, dan hadden zo ook met de STER kunnen afspreken dat in geval van drama er helemaal niets uitgezonden wordt van Essent. Maar goed, zo vooruitziend zijn ze dan weer niet ::)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Dat krijg je met (té) grote campagnes. Op de voorpagina van Essent staat 'een' schaatser in een ander schaatspak dan waarin de Nederlanders nu rondrijden. En het is ook Overstappen naar Essent, Stap over op energie van Essent (sorry).

 

Sven is voor mij een grote winnaar met goud op de 5 km; meerdere Olympische medailles is voor zeldzame kampioenen, maar zijn tijd kan nog weer komen.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. mooie reacties van Sven Kramer en Ard Schenk in columnvorm op svenergy.nl onder Svenfan-nieuws.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

ach ik geef bar weinig om die hele olympische rommel, maar mijn vriendin vindt het leuk en ben ik ook de pineut om die rommel aan te horen.

 

Fouten zijn menselijk en het is maar een sport, geen reden om je over op te winden, alsof Sven zich zou opwinden als jouw bedrijf er slecht aan toe gaat of 1 van jou medewerkers een stomme fout maakt.... Had je ze maar beter moeten aansturen zeggen ze dan.

 

Ik deel wel je mening over Essent, hun reclames zijn al heel slecht en deze spant wel de kroon, ongevoelig en ongepast. Wederom een keuze om niet met ze in zee te gaan.

Ik volg het ook niet allemaal, maar 'het is maar een sport' vind ik wel heel crue. Als je 4 jaar lang fulltime aan het trainen bent en je eruit valt door zo 'n stomme fout.....weet niet hoe ik het moet beschrijven maar ik kan me inbeelden dat je de komende tijd dan zachtgezegd niet bepaald happy bent.

Link naar reactie

 

Fouten zijn menselijk en het is maar een sport, geen reden om je over op te winden, alsof Sven zich zou opwinden als jouw bedrijf er slecht aan toe gaat of 1 van jou medewerkers een stomme fout maakt.... Had je ze maar beter moeten aansturen zeggen ze dan.

 

 

Precies en dat is dus juist een goede reden om met Sven mee te leven. Wij snappen dat beter.

Wanneer iemand na 4 jaar hard knokken failliet gaat en ik zou reageren met: 'Ach, is maar ondernemen volgende keer beter' Dan zou het rode vlakje bovenaan mijn bericht dubbele cijfers aangeven.

 

En het is ook allemaal de emotie van het moment!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie

ik hoorde er vandaag ook al één:

Gerard Kemkers meldt zich bij een kantoor van Randstad, hij had de verkeerde baan gekozen...

 

Het is idd voor Sven een klein drama, en Essent had er beter aan gedaan om als noodscenario af te spreken met de Ster dat er dan niets wordt uitgezonden, maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer. :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

Je weet ook maar nooit of ze dat niet hadden.. bijvoorbeeld nog een 3e spotje voor het geval de wedstrijd met een valpartij tot een einde zou komen of iets dergelijks. Zo'n baanwissel is toch een freak accident waar je nauwelijks iets voor kunt voorzien.

 

Voor essent zal het verder wel meevallen met de schade - ik denk niet dat veel mensen acuut hun essent stroom opzeggen vanwege zo'n spotje, en het zal niet lang duren voordat iedereen die mistiming is vergeten, en essent toch nog wel in het geheugt ligt als grote sponsor van het schaatsen.

Link naar reactie

Zo werkt het nu eenmaal in reclame. Er worden filmpjes gemaakt 'voor het geval dat'. Er liggen continu stapels filmpjes klaar voor het geval dat (oudere) bekende Nederlanders overlijden. Kunnen ze die, met wat actuele aanpassingen, zo op zender gooien.

 

Overigens, de NOS had ook al twee versies klaarliggen voor een verslag van de 10 kilometer blijkbaar. Dat ze per ongeluk één van de versies online zetten voordat Kramer aan zijn rit begon is natuurlijk ook een blunder van formaat.

www.horren.com

Luxe horren en hordeuren op maat. Online bestellen, lage prijzen, snel in huis!

Link naar reactie

Shit happens. Het meest pijnlijke zijn nog wel per ongelukt online of op teletekst geplaatste overlijdensberichten, iets dat met bekende mensen in een enkel geval nog wel eens misloopt. Het voorbereiden van dergelijke berichten is natuurlijk dagelijkse praktijk, maar door missers aan de beheerskant kunnen ze wel eens aan het publiek getoond worden zonder dubbelcheck. Wellicht lag dan anders toen kranten nog gedrukt werden, en er nog een stuk tijd was tussen drukken en distributie waarin zoiets opgevangen kon worden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.