• 0

Klantenkaart?

Ik zou met het oog op klantenbinding graag een klantenkaart willen invoeren. Ik heb al eens rond gekeken op het internet, maar het wordt me niet direct duidelijk.

 

Ik zou graag een persoonlijke klantenkaart aan klanten willen uitreiken. Eigenlijk een soort van zorgpas dat op naam staat van een individueel dier. Dus als cliënt A een hond Loebas en een kat Lotje heeft, dan moet er eigenlijk op de zogenoemde zorgpas (eigenlijk gewoon een klantenkaart) ook de naam van de hond en op een andere pas de naam van de kat vermeld staan. Dit om het voor de eigenaar wat aantrekkelijker te maken en om het doorgeven van de kortingskaart naar vrienden en kennissen te voorkomen.

 

Ik heb dus op internet al eens gekeken naar aanbieders die klantenkaarten produceren voor bedrijven, maar ik kreeg daar het idee dat het eigenlijk niet zo gemakkelijk is om het bovenstaande te verwezenlijken (bestellen van 500 stuks voor € 300,- is bij mijn wensen nl. geen optie).

 

Kent iemand een bedrijf dat klantenkaarten (tegen een scherp tarief uiteraard) produceert waar ik gewoon elke aanvraag voor een pas afzonderlijk kan indienen waarna het bedrijf de kaart op maat maakt? Of zijn er andere oplossingen?

 

 

Groetjes Sarah

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 2

 

Wat wil je precies bereiken met een klantenkaart?

 

Als jij je klanten kent (en hun dieren) hoeven ze zich toch niet elke keer te identificeren? Als klant ben ik al die kaarten inmiddels goed zat. In plaats van een kortings- of bindingsinstrument zijn ze het omgekeerde geworden. Je krijgt geen korting of beloning als je dat ding niet bij je hebt. Marketing gestapo.

 

Wees eens creatief!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sarah,

 

Wat is precies je doel/achter liggende gedachte?

 

Als ik mij goed herinner ben jij de dierenarts die bij de mensen thuis komt. 8) Op welke diensten/producten wil je ze dan korting geven of in elk geval de mogelijkheid bieden om voor korting te sparen?

 

Persoonlijk zou ik het niet handig vinden om meerdere 'zorgpassen' te hebben als ik meerdere huisdieren heb. Dan liever 1 pas waar de verschillende huisdieren opstaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Kent iemand een bedrijf dat klantenkaarten (tegen een scherp tarief uiteraard) produceert waar ik gewoon elke aanvraag voor een pas afzonderlijk kan indienen waarna het bedrijf de kaart op maat maakt? Of zijn er andere oplossingen? Groetjes Sarah
Ik ken wel iemand die zowel die kaarten kan maken en ook over oplossingen kan adviseren. stuur maar een PM als je belangstelling hebt.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als ik mij goed herinner ben jij de dierenarts die bij de mensen thuis komt. 8) Op welke diensten/producten wil je ze dan korting geven of in elk geval de mogelijkheid bieden om voor korting te sparen?

doe mij er ook 1 die thuis komt, die van mij doet het alleen bij uitzondering en de voorrijkosten liegen er niet om.

 

Ik zou als klant ook liever opteren voor één kaart waar alle dieren op staan.

misschien is een drukwerkvariant dan makkelijker.

 

en wellicht korting verdienen op de voorrijkosten?

of 2e inenting halve prijs? :P

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Al dan niet een klantenkaart is natuurlijk geheel mijn eigen keuze.

 

Ik wil het ook niet direct een klantenkaart noemen, maar eerder een zorgpas. Ik weet zeker dat mensen dat leuk vinden, het oogt ook wel professioneel. Als zorgverzekerde heb je immerszelf ook een zorgpas. Bij CZ iig wel. Ik denk toch wel dat cliënten meer binding voelen met een praktijk als ze een soort zorgpas in huis hebben. Dat is toch juist een heel creatief idee! MIsschien is het wel beter om 1 pas per huisdiereigenaar uit te reiken, anderzijds gaat dan wel weer het effect van de zorgpas verloren.

 

Daarnaast wil ik met de pas ook kortingen verlenen, maar dan uitsluitend op terugkerende handelingen, zoals vaccinaties, en dan tegen een sterk concurrende prijs. Verder heb ik er ook nog niet over nagedacht overigens. Ik wil het toch als een soort klantenbinding gaan gebruiken. Ik ben er zelf iig wel van overtuigd.

Link naar reactie
  • 0

Al dan niet een klantenkaart is natuurlijk geheel mijn eigen keuze.

Uiteraard ;)

 

 

Ik wil het ook niet direct een klantenkaart noemen, maar eerder een zorgpas. Ik weet zeker dat mensen dat leuk vinden, het oogt ook wel professioneel.

Hoe weet je dat zeker?

Waarom oogt een klantenkaart (of hoe je het ook noemt) professioneel? Ik vind het eigenlijk zelfs knullig....

 

 

MIsschien is het wel beter om 1 pas per huisdiereigenaar uit te reiken, anderzijds gaat dan wel weer het effect van de zorgpas verloren.

Nou, nog niet zo lang geleden hadden wij nog 5 katten en 5 honden: geen hoofd op mijn haar die zo'n kaart per huisdier zou willen hebben. ;) Mijn dierenarts komt voor entingen nog steeds aan huis en kent mij en mijn beestenboel ook zonder kaart ;)

 

 

Maar als je overtuigd bent dat je klanten zo'n kaart/pasje leuk vinden, moet je het doen.

Link naar reactie
  • 0

Al dan niet een klantenkaart is natuurlijk geheel mijn eigen keuze.

 

Ik wil het ook niet direct een klantenkaart noemen, maar eerder een zorgpas. Ik weet zeker dat mensen dat leuk vinden, het oogt ook wel professioneel. Als zorgverzekerde heb je immerszelf ook een zorgpas. Bij CZ iig wel. Ik denk toch wel dat cliënten meer binding voelen met een praktijk als ze een soort zorgpas in huis hebben. Dat is toch juist een heel creatief idee! MIsschien is het wel beter om 1 pas per huisdiereigenaar uit te reiken, anderzijds gaat dan wel weer het effect van de zorgpas verloren.

 

Daarnaast wil ik met de pas ook kortingen verlenen, maar dan uitsluitend op terugkerende handelingen, zoals vaccinaties, en dan tegen een sterk concurrende prijs. Verder heb ik er ook nog niet over nagedacht overigens. Ik wil het toch als een soort klantenbinding gaan gebruiken. Ik ben er zelf iig wel van overtuigd.

 

Bij CZ krijg je een zorgpas, omdat het een enorme organisatie is die haar klanten niet persoonlijk kent en waarbij je een twaalf-cijferig nummer hoort te hebben, omdat de telefonistes niet in staat zijn te zoeken op naam en adres. Wil jij dat als eenpitter zijn? Nee. Daarom zou ik die klantenkaart niet doen... en de gemiddelde portemonnee puilt al uit van de kaartjes.

 

Je kunt misschien beter een mooie nieuwsbrief maken waarin je korting aanbiedt aan de abonnees of je klanten een persoonlijk aanbod doen.

 

Dan ben ik geen goeroe natuurlijk.... maar wat voor mij goed werkt is korting aanbieden of een gratis extraatje aanbieden aan klanten die een combinatie van artikelen kopen (in mijn geval een viool met allerlei toebehoren bijvoorbeeld). Dat is persoonlijk afgestemd op die klant en is iets waar hij echt iets aan heeft. In verhouding past het extraatje bij zijn totale aankoop.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er een beetje erg aan hoe je er mee om gaat. Als je geen korting geeft als dat ding er niet is dan werkt het natuurlijk niet als je dat normaal wel doet, dan werkt het niet. Maar als ik bij de appi mijn bonuskaart vergeten ben tikken ze gewoon een code in en is het ook geregeld dus het kan wel goed werken.

 

Je kan er je adminstratie wellicht mee automatiseren en tevens een duidelijke log bijhouden welke de eigenaar bijvoorbeeld online kan zien. Ik zie er wel wat in, zeker als je het een beetje hip maakt. Kan je nog wat nieuwswaarde mee creëren ook.

 

De truc is om het persoonlijk uit te reiken aan vaste klanten, niet iedereen krijgt zo'n ding, en daar het juiste bij te vertellen denk ik.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Vraag gewoon eens na bij lokale video verhuur winkels e.d. Deze bedrijven doen al langer in klantenkaarten op naam.

 

Maar als ik deze vraag zou krijgen zou ik het volgende advies doen als het low budget moet.

 

Regel een simpele opmaak voor een klanten kaart. Kan meestal bij een drukkerij zelf (deze hebben vaak sjablonen). Laat deze maken op een standaard formaat. zorg voor een stempel waarmee je de gegevens zelf op maat kan stempelen (stempels kunnen best goed zijn) of schrijf deze persoonlijk op maat. Dit kan alleen als jij of een medewerker een goed handschrift heeft. En regel een goedkope lamineermachine. De kunnen misschien wel iets kosten. Maar op daanveilingen en andere veiling sites zullen ze misschien te vinden zijn, en op marktplaats staan er genoeg. En dan ben je met 100 a 150 euro klaar voor 1000 kaarten (dan moet je mij niet inschakelen ;) ).

 

alleen ja dan heb je een kaart op maat en wat wil je dan?

Korting via zegels sparen dan gaat de pas niet op, dan moet je een boekje hebben een serie aan zegels die je uit kan delen

 

Wil je automatisch aankopen registreren via barcodes dan moet je barcode systeem hebben voor je eigen... Geen idee hoe maar dit zal niet goedkoop wezen.

 

Wil je een bankpas chip streep ding. Is ook te regelen. Er zijn bedrijven die boodschappen in kunnen programmeren in de card reader en dit kunnen koppelen aan jouw crm pakket, maar dit is ook meer als 300 euro.

 

Mijn idee is hou het simpel en probeer zoveel mogelijk zelf te doen bij een inzichtelijk klantenbestand en dan kost het vrij weinig.

 

Wel vind ik dit topic grappig. Want ik irriteer mij ook voor al die pasjes e.d. Dit is algemeen bedoeld dus geen aanval op jouw idee want ik snap je idee en ik geef je groot gelijk. Het is een bewezen middel om klanten aan je te binden. Maar zou het niet een leuk idee zijn dat er een centraal logistiek systeem zou zijn waarop bedrijven zich kunnen aanmelden en daardoor dat klanten een pas hebben. En dat zij de voordeel kunnen sparen via een website, maar wel voor alle kleine unieke winkeltjes zoals de TS heeft? Of bestaat dit al en is niet gelukt?

 

Micha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Het is een bewezen middel om klanten aan je te binden.

 

Vertrouw vooral niet op je herinnering. Het werkt voor een paar outlets waar consumenten met een met een hoge frequentie gebruik van maken: supermarkten en pompstations. En dan als onderdeel van een compleet klantentrouwprogramma oftewel loyaltiesysteem. Kijk je bij modeketens en meubelzaken, dan valt het vies tegen.

 

Voor generieke kaarten kun je aan Airmiles en Freebees denken. Er zijn talloze pogingen gedaan voor regionale of nichekaarten, maar dat zakt in. Enorme organisatie en veel gedoe. De consument is niet gek.

 

Als ik bekend ben als vaste klant, waarom moet ik me dan in hemelsnaam identificeren?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom chip je de beesten niet?

 

Geen pasje, dus niets kwijt te raken

Beesten hebben dan volgens mij een uniek nummer voor je administratie en acties

Mochten ze weglopen, vind het baasje ze weer makkelijker terug

 

Om op dit idee voort te borduren:

Doe de korting op basis van de chip. Mochten de baasjes die niet hebben, dan kun je daar een extra stukje omzet aan binnenhalen door die chip te plaatsen en voor de baasjes is het systeem een stuk vriendelijker (en makkelijker) als jij dit bijhoudt. Je hebt ook meteen inzicht in hoeveel "punten" ieder baasje heeft en je kunt je praktijk/aanbiedingen/contactmomenten daar rechtstreeks op gaan sturen.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor de tips! Er staat zeker wel wat nuttigs tussen!

 

Ik heb er zelf nog eens over na gedacht, maar wil het nu toch nog zo lowbudget mogelijk houden.

Ik denk dat ik gewoon een simpele kaart maak, niet gepersonaliseerd op dier want dat lijkt me toch te omslachtig. Desnoods lenen de mensen de kaart dan uit aan hun kennis of buurman, dat neem ik dan maar op de koop toe. Als ze het een pluspunt vinden zullen ze ook wel een kaart gaan aanvragen. ;) In de toekomst zou een kaart idd ook handig zijn om dieren in te checken bij een consult zodat het hele medische dossier direct bij de hand is, maar dat is op dit moment nog wel een heel erg futuristische gedachte.

 

Ik zal eerlijk zeggen: ik heb totaal géén klantenkaarten van bedrijven in mijn portemonnee en ik heb er een gruwelijke hekel aan als je met een broek aan de kassa staat en ze naar zo'n ding vragen of je zo'n ding aanpraten. Gelukkig zit iedereen anders in elkaar. Toen de gamma een klantenkaart invoerde zag het bij ons in de gamma zwart van de mensen. En als ik in kledingwinkels kom zie ik mensen ook geregeld hun pas tevoorschijn halen. Het is een persoonlijk kwestie. Persoonlijk doorzie ik het idee achter de klantenkaart waardoor ik er een afkeer van heb. Je anonimiteit gaat tenslotte wel verloren en bedrijven kunnen precies zien wat loyale klanten kopen. In ruil daarvoor krijg je immers korting. Maar enfin, dat is niet mijn beoogd doel met het invoeren van een 'zorgpas', want zo wil ik het naar cliënten toe gaan noemen.

 

Ik ben ook niet van plan om stempelkaarten e.d. in te voeren. Dat vind ik wel goed voor dierenspeciaalzaken, maar vind ik niet echt in mijn branche passen.

 

De theorie achter mijn idee is het volgende:

De praktijk waar mensen hun huisdier laten vaccineren wordt vnl. bepaald door de prijs van de vaccinatie. Er zit immers kwalitatief weinig verschil tussen een vaccinatie bij praktijk A of praktijk B. Nu zijn er natuurlijk ook wel mensen die zich laten leiden door prettige ervaringen in een praktijk en uit loyaliteit toch voor een vaccinatie naar diezelfde praktijk gaan ook al is daar de prijs voor de vaccinatie hoger.

 

Nu zou ik de prijs voor een vaccinatie (e.a. diensten en producten) zo laag kunnen plaatsen dat ik sterk concurreer met andere praktijken, maar dat zie ik niet echt zitten. Niet zozeer om de verlaagde omzet/winst, maar omdat je op die manier wellicht enkel mensen aantrekt die voor de vaccinatie e.d. de goedkoopste dierenarts kiezen en buiten dat om naar een andere praktijk gaan.

Ik weet dat ik op dit stuk de kritiek ga krijgen dat ik met een pas nog steeds mensen naar me toe trek omdat ze dan alsnog mij kiezen op basis van prijs. Dat klopt, maar is prijsstelling niet het eerste dat mensen doet overstappen? Mensen hebben immers nog geen ervaring met de kwaliteit van de geleverde diensten en producten kunnen opdoen.

 

Een pas kan ervoor zorgen dat je de goedkoopste lijkt te zijn, maar het in feite niet bent: er bestaan immers naïeve mensen die daadwerkelijk denken veel voordeel te hebben als ze een pas kunnen laten zien, terwijl ergens anders hetgeen zelfs zonder pas goedkoper is. Met die gedachte kunnen dergelijke mensen ook voor je andere diensten en producten voor jouw onderneming kiezen.

 

Met het invoeren van een zorgpas kunnen mensen dus denken dat ze speciale voorrechten hebben en producten/diensten voordeliger uit zijn dan op een andere plaats. Daarmee stimuleer je mensen om over te stappen en maken ze direct kennis met je kwaliteit en service die je zo onderscheidend dienen te maken van andere praktijken. Op lange termijn moet ook dat de reden worden waarom mensen steeds bij mij terug komen.

 

Daarnaast kan het ook weer mooie reclame opleveren, want een zorgpas bestaat hier in de regio nog niet en er wordt allicht over gepraat.

 

Het idee om aan de hand van de chip korting te verlenen zie ik niet zitten. Lang niet iedereen wil zijn huisdier gechipt hebben en om nou mensen te verplichten hun dier te laten chippen voordat ze korting op diensten en producten krijgen.....

 

Alle kritiek is welkom!

Link naar reactie
  • 0

[ Het werkt voor een paar outlets waar consumenten met een met een hoge frequentie gebruik van maken: supermarkten en pompstations. En dan als onderdeel van een compleet klantentrouwprogramma oftewel loyaltiesysteem. Kijk je bij modeketens en meubelzaken, dan valt het vies tegen.

 

wij zijn een kleine organisatie en zeker geen outlet, maar ruim 80% van onze klanten heeft een klantenkaart.

Je moet uiteraard wel meer bieden dan alleen korting.

Wij sturen 4 keer per jaar een gezondheidsmagazine met daarbij een incentive (cadeaubon, kortingsstickers) om de klant te triggeren naar de winkel te komen, en ik kan uit ervaring vertellen dat het goed kan werken.

 

Het idee van de zorpas is mooi, zeker als je het kan koppelen aan de gegevens van de huisdieren zodat je systeem bijvoorbeeld uitnodigingen voor de (herhalings) vaccinatie uitdraait.

Mijn dierenarts stuurt ook kaartjes als ze weer aan de beurt zijn voor een vaccinatie.

Ik kijk helemaal niet naar vaccinatie prijzen, ik ga altijd naar de dezelfde praktijk omdat het makkelijk te bereiken is en je er vriendelijk en vakkundig wordt geholpen.

Voor mij is de service aan huis een veel belangrijker argument.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Die pas is handig als je een winkel hebt en je klanten niet herkent. Ga je op huisbezoek, dan weet je van elke klant of het al dan niet een vaste klant is en heb je zo'n kaart niet nodig. Al die andere dingen kun je ook zonder kaart prima doen. Richt daar dan de focus op.

 

* topicstarter kan korting geven aan trouwe klanten

* topicstarter kan mailings en reminders sturen

 

Topicstarter heeft al klantkennis en klantcontact dat ze kan intensiveren; die kaart leidt alleen maar de aandacht af van veel effectiever middelen. Let maar op: ze maakt zich al zorgen over klanten die eventueel misbruik maken van de kaart door 'm door te geven aan derden. Terwijl dat juist een kans is om de klantenkring uit te breiden. Geef je klanten kortingsbonnen die ze door kunnen geven aan familie en vrienden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Je moet uiteraard wel meer bieden dan alleen korting.

Wij sturen 4 keer per jaar een gezondheidsmagazine met daarbij een incentive (cadeaubon, kortingsstickers) om de klant te triggeren naar de winkel te komen, en ik kan uit ervaring vertellen dat het goed kan werken.

 

Ik kijk helemaal niet naar vaccinatie prijzen, ik ga altijd naar de dezelfde praktijk omdat het makkelijk te bereiken is en je er vriendelijk en vakkundig wordt geholpen.

Voor mij is de service aan huis een veel belangrijker argument.

 

Het idee van klantenkaart gekoppelde mailings vind ik een topidee!

Ik denk aan het informeren over vaccinaties, ontworming, vakantie, etc. Nou moet dat natuurlijk niet irritant gaan worden, want als je producten/diensten gaat afdwingen win je ook niet veel aan populariteit. Maar ik denk als je het formeel houdt dat het zeker een meerwaarde heeft.

 

Van het bestaan van vaccinatieherinneringen was ik al op de hoogte. Intervet biedt die diensten aan. Zelf ben ik daar niet echt tevreden over omdat ze een tikkie te commercieel ogen. Ik vind het idee wel goed, maar het zou wel wat formeler mogen dan de manier waarop Intervet de dienst aanbiedt.

 

Ja, diensten en producten aan huis leveren is al een punt van onderscheiding. Maar ik denk dat er toch heel wat mensen zijn die ook de prijs de doorslag doen geven.

 

 

Link naar reactie
  • 1
Let maar op: ze maakt zich al zorgen over klanten die eventueel misbruik maken van de kaart door 'm door te geven aan derden. Terwijl dat juist een kans is. Geef je klanten kortingsbonnen die ze door kunnen geven aan familie en vrienden!

 

Daar heb je je punt. Maar dat inzicht had ik ondertussen ook al zelf verworven ;)

 

Marketing blijft eigenlijk een psychologisch spelletje.

Link naar reactie
  • 0

Het idee van klantenkaart gekoppelde mailings vind ik een topidee!

Ik denk aan het informeren over vaccinaties, ontworming, vakantie, etc. Nou moet dat natuurlijk niet irritant gaan worden, want als je producten/diensten gaat afdwingen win je ook niet veel aan populariteit. Maar ik denk als je het formeel houdt dat het zeker een meerwaarde heeft.

Je kunt tegenwoordig al voor weinig een kleine oplage bedrukte briefkaarten laten maken,

afhankelijk van het aantal klanten kan je via excel of via een Dymo labelwriter etiketten printen

met daarop de adresgegevens, het huisdier en waarvoor de oproep is.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Yep. Koop een eenvoudige digitale camera. Maak voor elk huisdier een foto-pagina aan op internet (beperkt toegankelijk) en maak pet-pasfoto's bij elk bezoek. Geef toegang via een email (klantenregistratie) en stuur vervolgens reminders wanneer ze toe zijn aan een nieuwe vaccinatie, vlooienbehandeling of wat dies meer zij. Laat ansichtkaarten afdrukken en verstuur die op dierendag. Bied de mogelijkheid om zelf foto's toe te voegen en desgewenst een petpaspoort af te drukken. Doe iets rond het thema gezondheid (positief versus de toch wat negatiever rol van dierenarts die komt als er een probleem is). Organiseer een hondenspeeldag. Enz.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De reacties vertellen voldoende waarom liever niet voor een klantenkaart systeem te kiezen.

 

Voor de nieuwe klanten een A4 scheurblad met een aantal coupons erop (bijv. 4x 10%, 2x 15%, 1x20%) en dat zij zelf kunnen bepalen wanneer zij deze gebruiken.

 

Wat wel zou kunnen met een klantenkaart is als jij in de regio een (dieren)fotograaf, dierenwinkel, hondenkapper etc. hebt die met een barcode systeem werkt dan kunje afspraken maken dat jij bijvoorbeeld de klantenkaart levert (met barcode) en dat jouw klanten met deze klantenkaart korting krijgen wanneer zij deze tonen bij een (dieren)fotograaf, dierenwinkel, hondenkapper etc.

Zowel jij als degene met wie jij een samenwerkingverband aangaat ALS de klant hebben hier een voordeel aan.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0
Voor de nieuwe klanten een A4 scheurblad met een aantal coupons erop (bijv. 4x 10%, 2x 15%, 1x20%) en dat zij zelf kunnen bepalen wanneer zij deze gebruiken.

 

Wat wel zou kunnen met een klantenkaart is als jij in de regio een (dieren)fotograaf, dierenwinkel, hondenkapper etc. hebt die met een barcode systeem werkt dan kunje afspraken maken dat jij bijvoorbeeld de klantenkaart levert (met barcode) en dat jouw klanten met deze klantenkaart korting krijgen wanneer zij deze tonen bij een (dieren)fotograaf, dierenwinkel, hondenkapper etc.

Zowel jij als degene met wie jij een samenwerkingverband aangaat ALS de klant hebben hier een voordeel aan.

 

Zoals gezegd: coupons begin ik niet aan. De huisarts of ziekenhuis levert je immers ook geen coupons.

 

Het klantenkaartsysteem dat jij beschrijft klinkt wel heel erg omslachtig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.