• 0

E-cursus Viool leren spelen in 10 weken

Omschrijving van je concept:

Een e-cursus die werkt middels een e-learning omgeving en e-books met tekst, beeld en geluid om viool te leren spelen.

 

Klik hier voor de website met gratis proefles.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb deze cursus geschreven vanuit mijn ervaring als violiste en viooldocente. Ik heb een actieve vioolles praktijk in Hilversum en een onderneming in de verkoop en verhuur van strijkinstrumenten en toebehoren.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

In mijn klanten bestand heb ik gemerkt dat er veel mensen zijn die het leuk vinden viool te gaan spelen, maar die geen zin/geld/tijd/combinatie hebben om op 'real life' les te gaan. Ze hoeven niet perse topniveau te bereiken, maar willen een goede basis aanleren. Viool is een instrument wat zeer moeilijk middels boekjes aan te leren is (met piano en gitaar gaat dat nog wel).

 

Met de e-cursus speel ik in op de vraag naar een voordelige en flexibele manier om de basis van het viool spelen te leren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaat nog geen e-cursus viool spelen, hooguit paar ongestructureerde Youtube filmpjes van violisten.

 

Muziekscholen:

erg duur, vaak wachtlijsten, niet in elke omgeving beschikbaar, lesfabrieken

 

Viooldocenten:

Goede manier om viool te leren, maar kost veel tijd en is duur, doordat het vaak om privéles gaat

 

Boekjes:

Bijna onmogelijk om een redelijk geluid uit een viool te krijgen met alleen een boekje of boekje met CD

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom, dus...

 

het concept op zich

omtrent de opzet van het e-learning systeem

de website (hoewel ik daar al eens wat over gepost heb)

de gebruiksvriendelijkheid

de prijsstelling

 

 

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Zlata,

 

Ik heb 30 seconden op je site verbleven.

 

Wat ik zou doen:

 

In 1 alinea duidelijk maken wat je op je website aanbiedt, en daaronder een video van je eerste les, met index en tijdsaanduiding.

 

Nu zag ik je video en dacht: "wanneer begin je nu met vioolspelen?"

 

Verder zou ik in je lessen tekst bijna compleet achterwege laten. Ik zou alleen maar gebruikmaken van (korte) video's. Naar analogie van bijvoorbeeld kookprogramma's op tv.

 

Een heel goed voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=CN7ehPQwVSU

 

(Je hebt 1 pagina met een lange tekst, ik zou het volgende doen: als je op de site komt zie je direct de video die start als je op play drukt. Boven de video enkele zinnen wat je aanbiedt. Dicht bij de video enkele customer reviews. Aparte navigatie naar iets als "Over mij," "resultaat". En tenslotte een mooie grote knop met zoiets als "Naar de volgende lessen")

 

(Je kan de site (ook) in het Engels zetten en kans maken op meer concurrentie en klanten)

 

(Misschien ben ik wel een beetje vooruitstrevend, maar ik zou de klant ook pas na afloop laten betalen.)

 

Ik geloof niet echt dat je na 10 weken zo goed viool kunt spelen. Misschien kun je een paar video's toevoegen van mensen die je cursus gevolgd hebben? Of je beweringen temperen, of (vooral) concretiseren.

 

Je zegt eerst dat je altijd geld terug krijgt, en later dat je dat voor de 6e les moet aangeven. Ik zou het gewoon altijd mogelijk laten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Zlata,

 

Ik heb de pagina Home bekeken en daar staan wat foutjes op, bijvoorbeeld:

- net onder jouw foto staat de zin: 'Jij kun profiteren van mijn kennis en ervaring in mijn e-cursus!' : 'kun' moet 'kunt' zijn

- viool spelen = vioolspelen (soms staat het er wel goed)

- terecht kunnen = terechtkunnen

 

Ik zou deze (en de rest van de website) even goed checken :-)

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Zlata,

 

Toen ik op je site kwam duurde het even voordat ik door had dat ik de proefles direct kon bekijken. Dat komt doordat de roze vorm zo erg de aandacht vraagt dat de tekst "Klik op de ster voor gratis proefles" in het niet valt. Beter zou het zijn als in de ster zou staan "Bekijk de gratis proefles" in plaats van "Gratis proefles".

 

Verder ben ik het met XiaoDi eens dat er in de les (ook al is het de eerste) wel viool gespeeld moet worden!

 

Verder vind ik de tekst op je site erg "verkoperig": er wordt voor mij als bezoeker al nagedacht en elk mogelijk bezwaar dat ik zou kunnen hebben wordt met argumenten bestreden. Ikzelf vind dat niet prettig omdat ik graag zelf nadenk over of een product iets voor mij is of niet. Ik moet hierbij wel opmerken dat dit misschien iets is wat andere bezoekers juist wel prettig vinden en dat dit juist goed werkt. Ik ben benieuwd wat jij en andere hiervan vinden.

 

Nog wat positieve punten: met het concept en de prijsstelling lijkt me niets mis. Daarnaast vond ik het ook prettig dat ik de les gewoon in een webbrowser kon bekijken zonder iets te hoeven downloaden of installeren.

 

Succes ermee,

Wouter.

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er nog eens over nagedacht. Volgens mij heb je twee assumpties:

 

[*]Bezoekers hebben twijfels over de methode

[*]De beste manier om die twijfel weg te nemen is door veel te schrijven

 

Mijn assumpties zijn:

 

[*]Als je zoveel over de mogelijke twijfels van de bezoeker schrijft, maak je die twijfels bij hem saillant (hij dacht er niet aan of had ze niet, maar doordat jij erover schrijft gaat hij er wel over denken)[*]De beste manier om twijfels weg te nemen is door een mooie 1e video te maken die eventuele twijfels weg neemt.

 

Volgens mij zou ideaal zijn:

 

Je zegt in 1 alinea en met niet meer dan 5 bulletpoints specifiek en concreet wat de bezoeker zal leren. Daaronder zet je de eerste video, waar de bezoeker enkel nog op play hoeft te drukken. Op die video geef je het tijdsverloop en een index aan (ik zou elke video niet langer dan 5-10 maken, en dan maar meer video's) Je zet ook ergens enkele customer reviews, een grote knop "bekijk de volgende video's" En je start een blog waar je grappige en informatieve dingen schrijft, waardoor jouw deskundigheid over het onderwerp naar voren komt, en de mensen je gaan kennen en (dus) vertrouwen.

 

Nu wil je hun vertrouwen in 1 pagina winnen. Dit gaat niet lukken. Win hun vertrouwen door een mooie eerste video te maken en een blog bij te houden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Zlata,

 

Zomaar een idee:

Heb je ook gedacht aan bijvoorbeeld dat iemand zijn kunsten opneemt op video en vervolgens opstuurt en jij het dan beoordeeld en tips geeft. uiteraard tegen extra kosten.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.