• 0

Aflossen borgstellingkrediet

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb een lening bij de Abn-Amro lopen met een staats garantie. Deze wil ik in lossen.

 

De abn-amro is nu moedwillig mij in de problemen aan het brengen met mijn lening. Ik had een bedrijf die is helaas failliet gegaan en op een andere bv had ik deze leningen lopen.

Nu denkt de abn dat ik het niet meer kan betalen en heb deze leningen afgelost en mijn bankrekening nummer op een negatief saldo geze.

 

Nu ben ik bang als ik het bedrag waar de staat garant voor staat in ga lossen, om zo geen negatief saldo te hebben bij de staat, deze gelden gaat gebruiken voor dit negatief saldo op mijn rekening.

Dus concreet: ik wil de staat aflossen maar niet de abn.

 

kan dit??

 

Mod: Voor de leesbaarheid punten en comma's geplaatst

Link naar reactie
  • 0

Beste Janpetergel,

Graag in je antwoorden punten, comma's en Hoofdletters gebruiken. Dat leest voor ons wat makkelijker..

 

Dus:

 

Je had een bedrijf dat failliet is gegaan en nu heb je nog een BV waarin werkzaamheden plaatsvinden.

 

Voor deze BV heeft de Bank een financiering verstrekt met staatsgarantie. De rekening courant van deze BV geeft op dit moment een debetsaldo(=tekort) aan, omdat je de leningen op naam van deze BV hebt afgelost.

 

Voorlopig heb ik de volgende vragen:

1)Wat is de status van dat failliete bedrijf, vof,BV of andere rechtsvorm, is dat faillissement afgewikkeld of loopt dat nog ?

2)Heeft ABNAMRO nog iets te vorderen van het failliete bedrijf ?

3)Heeft ABNAMRO het krediet van die BV schriftelijk opgezegd, of heb je op eigen initiatief die leningen ingelost ?

4) Heb je voor dat krediet in privé medeondertekend of een borgtocht afgegeven?

Link naar reactie
  • 0

Voorlopig heb ik de volgende vragen:

1)Wat is de status van dat failliete bedrijf, vof,BV of andere rechtsvorm, is dat faillissement afgewikkeld of loopt dat nog ?

2)Heeft ABNAMRO nog iets te vorderen van het failliete bedrijf ?

3)Heeft ABNAMRO het krediet van die BV schriftelijk opgezegd, of heb je op eigen initiatief die leningen ingelost ?

4) Heb je voor dat krediet in privé meeondertekend of een borgtocht afgegeven?

 

Antwoorden op de door u gevraagde vragen.

 

Ik heb een bedrijf overgenomen hiervoor heeft de abn een rekening courant verstrekt aan de des betreffende bv die nu dus failliet is deze heeft niet meer te vorderen deze had pandrecht op alles dus deze zijn ze ook aan het aanspreken de innen nu alle debiteuren dus kort weg gezegd heb ik hier geen omkijken meer aan. De curator kijkt nu nog of ik wel goed gehandeld heb hier hoef ik mijn ook niet druk over te maken ik heb alles wat in mijn vermogen lag gedaan om het bedrijf overeind te houden maar er zaten zoveel lijken in de kast waar niet tegen op viel te werken.

 

Maar goed in het kort het volgende.

Nu heeft na het faillissement van de ene bv de abn-amro al zijn leningen in getrokken en al mijn bankrekeningen geblokkeerd dit is echter wel heel vreemd ze geven een lening aan de bv en zeggen hem op als er een andere bv omvalt erg raar. Nu kunnen wij niet met deze rekeningen meer werken vervolgens heeft de bank de lening op nul gezet en deze bij geschreven op de normale betaal tekening hier sta ik nu dus fors mee in de min en de kosten blijven maar op lopen elke maand dit vind ik ook erg vreemd dat een bank dit zo maar mag doen. Financieel ga ik er ook echt op achteruit en als dit zo door gaat dan zal de andere bv ook op omvallen staan erg raar dat de bank dit graag wil.

 

Ik heb geen zin om bij de staat een schuld te hebben dus ik ben een mannier aan het zoeken om mijn lening waar de staatgarant voor sta af te lossen en als dan de abn zeg het is nu genoeg geweest wij hebben genoeg rente verdiend en we blazen je om dan heb ik een schuld bij hun en niet bij de staat.

Ik heb in privé getekend ja en sta ook borg voor deze gelden echter is het nu wel zo ik ben in huwelijkse voorwaarden getrouwd en alles staat op mijn vrouw haar naam wat privé betreft en ik heb altijd geleerd dat er van een kale kip niets valt te plukken.

 

Antwoorden.

1.   Faillissement loopt nog.

2.   ja rekening courant maar deze vald in de bv en is niet bij de andere bv te halen door hen.

3.   nee niets van hun vernomen alleen dat mijn rekeningen die bij hun lopen zijn geblokkeerd en alle leningen zijn op nul gebracht en weer op de betaal rekening bij geschreven.

4.   ja hier heb ik voor getekend.

 

Link naar reactie
  • 0

Goed: één BV is in staat van faillissement en wordt afgewikkeld.

Als ik er van uit ga dat beide BV’s niet aan elkaar gekoppeld zijn ( aandelen, sterkmakingsverklaringen e.d.) kan het niet zo zijn dat een bank het krediet van die tweede BV opzegt! Of het moet zo zijn dat die tweede BV ook in zwaar weer terecht is gekomen en daardoor niet meer voldoet aan de rente en aflossingsverplichtingen. Ik ben dan ook benieuwd naar de motivatie van de bank om het krediet van die tweede BV op te zeggen!

 

Alles overlezend, denk ik dat er maar voor één oplossing gegaan moet worden. Zoek binnen jouw directe omgeving iemand die bekend is met deze materie en die je vertrouwt. Leg hem/haar alles voor en laat deze met de bank communiceren om tot een oplossing te komen. Het is te komplex om alles hier schriftelijk te regelen/op te lossen.

 

Je kunt mij een pm sturen, wellicht kan ik iemand in jouw omgeving aanbevelen voor de nodige hulp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.