• 0

verkoop uitbesteden maar geen geld?

Hoi,

 

Stel je had een product waarvan je de verkoop (aan bijv. de groothandel of retailer) zou willen uitbesteden, maar je had geen geld. Hoe zou je dat doen?

 

Reden was dat je niet zo goed kon verkopen, geen geld had natuurlijk, niet zo goed Nederlands kon, en misschien zelfs in een ander land woonde.

 

Mijn eerste ingeving zou zijn dat je vertegenwoordigers zou zoeken, die je een bepaalde commissie zou geven. Hebben jullie nog andere ideeen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

... dan zoek je toch een agent of importeur?

 

:) Dankje. Dat is een slimme!

 

Googlen geeft dit resultaat van de KvK:

Importeur of handelsagent

 

Bij het verkopen van importproducten kunt u op 2 manieren te werk gaan: als handelsagent of als importeur.

 

Importeur / distributeur

Als importeur / distributeur koopt u goederen voor eigen rekening en risico en rekent u ook rechtstreeks af met de afnemer. De risico’s (zoals het niet kunnen verkopen van de goederen of de financiële gevolgen van een schadeclaim) liggen volledig bij u. Het voordeel is dat u meer invloed heeft op de producten. U heeft bijvoorbeeld de keuze of u de producten in hun oorspronkelijke verpakking doorverkoopt of u de producten nog laat bewerken. Let op dat u als importeur een startkapitaal nodig hebt. Meer informatie over de distributie-overeenkomst.

 

Handelsagent

Een handelsagent bemiddelt namens een opdrachtgever (principaal) bij boeken van de orders. De handelsagent is geen eigenaar van de goederen en loopt aanzienlijk minder risico dan een importeur. De opdrachtgever stuurt de zendingen rechtstreeks naar de afnemers en rekent met hen af. Voor de bemiddeling ontvangt de handelsagent gewoonlijk een bepaald percentage aan commissie. Het voordeel is dat u minder risico loopt, omdat u minder verantwoordelijkheden hebt. De afspraken tussen de handelsagent en de opdrachtgever staan in een agentuurovereenkomst.

 

Meer informatie over de verschillen tussen een importeur en handelsagent vindt u in de Verkoopmogelijkheden bij export (pdf).

http://www.kvk.nl/internationale_handel/beginnen_met_importeren/importeur_of_handelsagent/ en http://www.kvk.nl/download/Verkoopmogelijkheden_bij_export_tcm73-125754.pdf

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk verkopen dmv comissie.

 

Creer een "partner lijst" waarop mensen zich kunnen aanmelden. Als zij een product verkopen gaat dat toch nog via u maar ontvangen zij een percentage,

Ik heb dit ook een tijdje gedaan en het helpt goed en als je een logboek bijhoud zie je precies wie veel verkoopt en later kan je alsnog iets afspreken met hem of haar dat hij in dienst gaat. Maar eerst safe uitproberen met de bekende "niets gedaan is niets verdient" module :)

 

Dominick

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met een vergelijkbaar probleem.

Ik werk al jaren samen met een partner in Servië die voor mij software ontwikkelt. Deze samenwerkingis inmiddels zover verfijnd en werkt zo goed, dat ik sinds enige tijd dit vanuit een apart bedrijf als dienst aanbied: software ontwikkeling tegen lage tarieven in Servië waarbij requirements in Nederland worden opgesteld en ik de verantwoordelijkheid (fixed-price/date) op me neem.

Ik heb het op dit moment gelukkig heel druk met uitvoering van enkele grote projecten. Dit betekent helaas dat ik (te) weinig tijd heb voor zoeken naar nieuwe vervolgopdrachten. Iemand in dienst nemen is op dit moment een te groot risico wegens kosten die voor de (onzekere) baten uitgaan. Zoeken van partners/agenten die mijn diensten 'meenemen' in hun commercieel traject en daarvoor per opdracht worden beloond met een percentage lijkt me een goede oplossing.

 

Leuk idee, maar hierdoor is mijn probleem alleen veranderd (zoeken van agenten ipv klanten), niet opgelost....

Suggesties?

(of misschien zijn er hier lezers die zelf willen helpen deze dienst in Nederland aan te bieden?)

 

p.s. ik heb uiteraard eerst wat gezocht op dit forum. Kwam vooral discussie tegen over of er überhaupt personen/bedrijven zijn die op basis van no-cure/no-pay willen werken. Ik ga ervan uit dat die er zijn. Ik zou er zelf ook niet zo'n moeite mee hebben om producten of diensten van een ander (aanvullend/aansluitend op mijn eigen producten/diensten) mee te nemen in gesprekken met mijn leads. Vaak een kleine moeite en je eigen aanbod wordt er completer dus sterker door. Als je dan ook nog iets kunt verdienen als de opdracht bij die ander valt is dat helemaal mooi meegenomen. Uitgangspunt moet wel zijn dat je echt achter de geboden oplossing staat, en de klant ermee wordt geholpen: niet alleen verkopen om de winst.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn er maar weinig no cure-no pay wederverkopers, al helemaal als er een weinig prikkelende bonus tegenover staat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou referenties uit de grote projecten gebruiken. Wat moeten we hier in algemene zin nu verder mee?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.