• 0

Website, banners

Ik volg een tijdje dit forum en heb me nu aangemeld als lid.

 

Mijn vraag is de volgende:

 

Ik ben bezig met het schrijven van een businessplan voor mijn op te richten onderneming. Tevens is een kennis van me bezig met het maken van een website. Nu is mijn vraag de volgende:

 

Wanneer een bedrijf een banner op mijn website wil plaatsen, en een bezoeker van mijn website klikt op de banner, dan is het gebruikelijk dat daarvoor een vergoeding wordt gegeven.

 

Kan iemand mij aangeven wat een gebruikelijke vergoeding is, en op welke wijze afrekening plaatsvindt.

 

Alvast bedankt voor de info.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lastig te beantwoorden, beetje hetzelfde idee als 'wat kost een auto?'...

 

Gebruikelijke tarieven liggen tussen enkele en enkele tientallen centen per doorklik.

 

Als dat zo is, zou ik rijk zijn...

 

Ik voer het internet beleid van een supporters vereniging. Ik probeer het gedrag van een bezoeker te 'volgen'

 

Ik weet dat als ik een banner op zet van een drukkerij, dat alle bezoeker dit zien, sommige wel 10 keer per dag... dat is dus efficienter als een folder, die zie je en doe je weg.

 

Ik merk ook dat er bijvb maar weinig mensne op klikken, maar die klikken gaan meestal wel zaken doen. (van horen zeggen, kan je niet toetsen)

 

Nu spreek ik dus af : 50euro en dan zet ik je banner een maand op de site, mocht er een klant bij jou komen via mij, is 5% voor ons.

 

Als je met kliks werkt en je krijgt daar geld voor moet het systeem zo zijn dat hij iedere unieke bezoeker telt want anders maak je je zelf rijk door 10000 keer te klikken.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Parcye heeft natuurlijk wel een punt wanneer hij het heeft over de waarde van het alleen al zien van de advertentie. Voor een advertentie in het clubblad wordt ook niet alleen afgerekend per telefoontje dat de betreffende adverteerder krijgt.

 

Betalen per klik en betalen per view, dat zijn twee mogelijkheden die je hebt. Ze hoeven overigens niet los van elkaar te staan.

 

Tarieven zijn afhankelijk van de markt waarin je je begeeft en de mate van betrokkenheid met de bezoeker. Hiermee bedoel ik te zeggen dat Google heel eenvoudig een per click systeem kan opzetten omdat de kans groot is dat er op wordt geklikt. Ten slotte is de bezoeker op zoek naar een link bij een bepaald onderwerp.

 

Bij een Special interest website (een magazine over wonen ofzo) is een per view belangrijker. Hier komen de bezoekers voor de informatie die te zien is op die specifieke websites. Adverteerders profiteren dan van de hoge betrokkenheid en alleen al het laten zien van de advertentie is hier van waarde.

 

Hoe groter de betrokkenheid van de adverteerder met de doelgroep, hoe hoger de prijs. Overigens zou ik niet voor banners kiezen op het moment dat de betrokkenheid hoog is. Rubrieksponsoring en gezamenlijke promoties kan dan veel meer geld opleveren.

 

Kortom, de tarieven zijn sterk afhankelijk van een aantal factoren die je eerst op een rijtje moet zetten.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat je precies gaat doen, maar wij hebben op de website van de plaatselijke voetbalvereniging (klinkt heel kneuterig, maar is het niet) een bannersysteem waarbij adverteerders 50 euro per kwartaal betalen aan de vereniging. Voor de lokale groentenboer net leuk!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, de omstandigheden zijn goed in deze situatie:

 

- huidige sponsoraantal biedt perspectieven

- gerichte marketing in eigen regio

- ook voor de kleine ondernemers rendement en haalbaar

 

Korte conclusie: het laten adverteren met banners op je site moet je in je eigen situatie bekijken, met behulp van voorbeelden van anderen!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Nu spreek ik dus af : 50euro en dan zet ik je banner een maand op de site, mocht er een klant bij jou komen via mij, is 5% voor ons.

 

Hoe weet je of jouw adverteerder tot zaken komt met die klant?

 

Hoe weet je om welk totaalbedrag het dan gaat, de 100%?

 

Is 5% niet enorm veel gezien jullie relatief geringe bijdrage aan het acquisitietraject?

 

Is dit een denkbeeldige constructie, of breng je 'm al in praktijk? Ik ken dat commissiestelsel wel van marktplaatsen, maar dan wordt de complete transactie gefaciliteerd (soms zelfs inclusief kwaliteitskeuring).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.