• 0

Google Buzz: Yet another social network?

Hallo,

 

Google buzz is twee weken geleden released. Graag wil ik een discussie starten of het zomaar weer een nieuwe social network is of dat het echt toegevoegde waarde heeft. Is het alleen maar ontwikkeld om te concurreren met Facebook of is het uniek?

Buzz is als extra dienst bij Gmail. Het maakt het emailen 'socialer'. Ik sta er niet echt om te springen dat alles geïntegreerd wordt. Tevens vind ik Google Buzz erg verwarrend m.b.t. instellingen.

Google heeft veel elementen 'afgekeken' van de bestaande social networks. Hierdoor heb ik al snel het gevoel, dat het niet veel toevoegt. Aan de andere kant: ze kunnen leren van de fouten van de andere social networks. Meer concurrentie in de branche zal betekenen dat de technologie versneld wordt. Dat spreekt mij weer aan.

Ik denk dat ik nog even wacht met volledige overgang op Buzz. Google gaf al aan dat het nog niet helemaal af was.

 

Tweede stelling is: Google Buzz biedt kansen voor bedrijven.

Volgens het Google verdien model zal er wel een mogelijkheid zijn om hier te adverteren. Ik heb hier nog geen ervaring mee.

In het kader van social presence denk ik dat een profiel wel aardig is om te hebben. Hier zou ik graag wat meningen over horen.

 

Slot: Google Buzz omarmen en volledig overgaan of even afwachten?

Ik wacht nog even af, totdat het helemaal af is.

 

Graag jullie mening.

 

Edit: opening is verbeterd op aanraden van Jeroen, dankjewel voor je reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit is wel een erg summiere opening van de discussie FloQom :)

 

Welke kansen zie je die Buzz biedt, boven bestaande social communities en sites? Hoe zou je het in kunnen zetten? En is het een toevoeging aan wat er al was, of vind je het een vervanger van bepaalde bestaande dingen?

 

Voor er een mooie discussie losbrandt, ben ik wel benieuwd waarop je je stelling baseert dat je kansen ziet wanneer je Buzz inzet voor je bedrijf :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.