• 0

Ondernemingsvermogen

Beste allen,

Na een dag zoeken op het forum kan ik nog het antwoord niet vinden op mijn vraag. Dus ik zal 'm zelf even stellen.

 

Ik heb sinds vorig jaar een eenmanszaak. Marginale winst. Vorig jaar verlies van 79 euro, dit jaar een winst van 144 op de winst-en-verlies rekening. (Heb er nog een baan naast bij werkgever)

Vorig jaar heb ik een computer en camera gekocht. Dit jaar heb ik netjes de jaarlijkse afschrijving verwerkt. Boekwaarde van deze activa is op 31 dec 2009 2442,30 euro, op 31 dec 2008 was dat 3047,67.

 

Nu moet ik bij de aangifte inkomstenbelasting opgeven wat mijn ondernemingsvermogen begin boekjaar is. Hoe ik dit bereken is mij nu einigzins duidelijk, dacht ik. Moet ik echter mijn activa ook als vermogen zien? Zou dus mijn ondernemingsvermogen begin dit jaar mijn activa + mijn verlies zijn (3047 - 79 = 2969). Ik kom er namelijk echt niet meer uit (die aangifte). Een accountant is mij te kostbaar met zo'n marginale winst.

 

Ik heb netjes een jaarverslag gemaakt welke zo op het eerste ook kloppend is (activa, passiva etc). Alleen bij het invoeren van de aangifte loop ik tegen een aantal onduidelijkheden aan, waaronder dat ondernemingsvermogen.

 

Is hier iemand bereid om mij (eventueel tegen geringe betaling) te helpen? Op verzoek kan ik nog meer informatie leveren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.