• 0

Wat vinden jullie van IDexpress?

Wat vinden jullie van IDexpress, een initiatief van NOVU, De Provincie Utrecht, ABN AMRO Incubator Dialogues en organisatieadviesbureau Dutch?

 

IDexpress brengt vindingen van uitvinders, productontwikkelaars en onderzoekers naar de markt door deze partijen actief in contact te brengen met investeerders en bedrijven (matchmaking). Maar ook omgekeerd kan IDexpress onderzoeksvragen binnen het eigen uitvindernetwerk voorleggen ten behoeve van organisaties die geen oplossing hebben voor hun businessuitdagingen (challenges).

 

IDexpress werkt op basis van gevalideerde ideeën, dat wil zeggen dat er op een professionele wijze al van een idee een vinding moet zijn gemaakt. Octrooionderzoek, marktonderzoek, technisch onderzoek en een aanzet voor een ondernemingsplan dient achter de rug te zijn. Het IDK diagram en werkwijze 3 x O + O van de Nederlandse Orde van Uitvinders staat hierbij model.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Haha :)

 

TwaBla vindt het zo'n goed initiatief dat ie, als niet-initiatiefnemer, er zelf maar over begint ;) #Zokanhetook!

 

Edit: Zullen we wel een keuze maken in welk topic we verder gaan ? Want nu zijn er 2 open over hetzelfde onderwerp. Samenvoegen, één sluiten ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen spelbreker zijn, maar het samenbrengen van ondernemers en investeerders gebeurt al een poosje. De aanbieders hebben zich verenigd in BAN Nederland een initiatief van Technopartner, die ook te zien is als initiatiefnemer van HL.

 

Vergis je niet, ik ben voor meer concurrentie en op het gebied van BAN's kan er best wat aan de kwaliteit gedaan worden, maar waar haakt dit initiatief op in. Waar voldoen de huidige BAN's niet aan de verwachtingen en hoe denkt ID express hier wat aan te doen?

 

Bovendien ben ik erg benieuwd naar het business model. Hoe gaat deze organisatie zijn broek ophouden of wordt het weer een subsidieput.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dames en heren,

 

Niet de bedoeling reclame te maken, wil ik graag een discussie starten over financieringvan /kapitaal-matching met uitvinders die een nieuwe vinding hebben gedaan. Wat zijn nog meer hobbels waar innovators/uitvinders op stuiten, en hoe denken jullie hierover?

 

Het is toch zonde dat slechts 1% procent van alle vindingen uiteindelijk succesvol wordt?

Link naar reactie
  • 1

Dames en heren,

 

Niet de bedoeling reclame te maken, wil ik graag een discussie starten over financieringvan /kapitaal-matching met uitvinders die een nieuwe vinding hebben gedaan. Wat zijn nog meer hobbels waar innovators/uitvinders op stuiten, en hoe denken jullie hierover?

 

Het is toch zonde dat slechts 1% procent van alle vindingen uiteindelijk succesvol wordt?

 

Dat is nou precies precies wat we van IDexpress verwachten. Wat is de visie van IDexpress op deze markt, waarom komt maar 1% van de uitvindingen op de markt? Wat gaat IDexpress hier aan doen?

 

Ik heb het erg moeilijk met publiek gefinancierde initiatieven die (nog) niet weten wat ze precies gaan doen. Doet me erg denken aan het Innovatie Platform en het kabinet Balkenende III

 

HOE DENKT IDEXPRESS HIEROVER?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn nog meer hobbels waar innovators/uitvinders op stuiten, en hoe denken jullie hierover?

 

Het is toch zonde dat slechts 1% procent van alle vindingen uiteindelijk succesvol wordt?

 

Ach ja, laten we de discussies van de afgelopen jaren nog eens overdoen.

 

 

Zoals Nils al schrijft, vertel eerst eens iets over jezelf in plaatst van hier meteen te komen halen.

Ik schreef het al in die andere discussie, verdiep je eerst eens in web 2.0(pak 3.0 gelijk mee) en social media.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dames en heren,

 

Niet de bedoeling reclame te maken, wil ik graag een discussie starten over financieringvan /kapitaal-matching met uitvinders die een nieuwe vinding hebben gedaan. Wat zijn nog meer hobbels waar innovators/uitvinders op stuiten, en hoe denken jullie hierover?

 

Het is toch zonde dat slechts 1% procent van alle vindingen uiteindelijk succesvol wordt?

 

Dat is nou precies precies wat we van IDexpress verwachten. Wat is de visie van IDexpress op deze markt, waarom komt maar 1% van de uitvindingen op de markt? Wat gaat IDexpress hier aan doen?

 

 

Het gooien met statistische beweringen zonder te vermelden hoe je eraan gekomen bent is vaak het manipuleren van de data naar eigen gelang, maar dat terzijde. Als men via deze weg dan ook de innovatie wilt gaan stimuleren dan slaan ze de plank in mijn optiek al behoorlijk mis door het aangeven van de 1%, dit geeft namelijk een verkeerd beeld van wat innovatie daadwerkelijk is, innovatie is namelijk niet altijd concreet te vertalen in een abstracte vorm en is daarom ook niet altijd meetbaar. Daarnaast speelt er zich een heel proces af voordat een ''succesvolle vinding'' op de markt wordt gebracht, hetgeen waar de 1% vandaan komt. Er is een bekend ''trechter model'' (The Innovation Funnel) welke de ''1%'' onderbouwd en aantoont dat failures ook hun bijdrage leveren aan innovatie door middel van de knowledge spillovers, men leert nu eenmaal van (andermans) fouten en innovatie is berust op het op de juiste manier inzetten van creativiteit, om zodoende nieuwe kennis/nieuwe technologie tot stand te brengen om praktische problemen op te lossen of huidige processen te verbeteren. Dit geeft meer ruimte aan het begrip en toont ook aan dat er ook andere ''innovatieve'' manieren zijn om ''innovatie'' te verbeteren.

 

Om het ''eindresultaat'' van innovatie (van de Innovation Funnel) te verbeteren zal er dus niet aan het eind van het station moeten worden gekeken (de 1%), want dan ben je al te laat, maar naar het proces wat er voorafgaat.

 

Dus de vraag die je zelf moet stellen hier is; hoe kun je het ''innovatie-proces'' welke leidt tot het ''eindresultaat'' efficiënter laten verlopen waardoor de uitkomst verbeterd? Een kleine richting mijnerzijds; het innovatie-proces kan weer op zijn beurt worden onderverdeeld in verschillende variabelen (wat komt er allemaal bij kijken, welke variabelen hebben invloed op het resultaat), waarbij sommige positief significant gecorreleerd zullen zijn aan het eindresultaat, met deze variabelen zal dan ook wat moeten worden gedaan om innovatie te leiden tot een betere uitkomst.

 

Maar goed nu ben ik ook erg benieuwd hoe IDexpress dit ''innovatief'' (praktisch) gaat benaderen...

 

 

Groet,

 

Rémon

 

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 1
Daarnaast speelt er zich een heel proces af voordat een ''succesvolle vinding'' op de markt wordt gebracht, hetgeen waar de 1% vandaan komt.

 

Misschien interessant, hier heb je een video van iemand die er echt onderzoek naar gedaan heeft: http://fora.tv/2009/11/06/Peter_Golder_Why_Your_Firm_Cant_Innovate

 

Hieronder een paar stills uit zijn speech.

(Deze geven mij weer een beetje zelfvertrouwen: ja het is moeilijk en het duurt lang, dus het is beter om wat langer over het probleem na te denken. Alleen wanneer je de oplossing duidelijk voor je ziet ga je wat doen, i.p.v. blind maar wat proberen. Process isn't Progress)

Product_Development_Stages_and_Timeline.thumb.JPG.651f9f021d0172ea994c50c52e04c27d.JPG

Link naar reactie
  • 0

Naast de te verwachten drop-off van het eerste concept naar het eerste prototype, valt mij vooral de sterke daling tussen het eerste verkochte product en (ik dacht) 10.000 verkochte stuks.

 

De grootste winst is dus daar te behalen. En dat kun je dan denk ik doen door drastisch meer aandacht aan je business strategie en marktonderzoek te besteden.

New_Product_Introduction_Attrition_Across_Milestones.thumb.JPG.9fff3881793a60a89d21f012e9503e77.JPG

New_Product_Introduction_Attrition_Across_Milestones.thumb.JPG.9fff3881793a60a89d21f012e9503e77.JPG

Link naar reactie
  • 0

Als ik zie dat uitvinders € 125,-- per uur moeten betalen voor coaching, dan voorspel ik dat IDexpress weinig coachingstrajecten zal verzorgen.

 

Ook lees ik de volgende zin op de site van IDexpress:

 

'Wanneer een uitvinder behoefte heeft aan kapitaal bij het naar de markt brengen van zijn uitvinding, kan IDexpress helpen met het verstrekken van kapitaal d.m.v. investeerders.'

 

"...kan IDexpress helpen met het verstrekken van kapitaal d.m.v investeerders." vind ik een enigzins misleidende weergave van de rol die IDexpress kan spelen. De uitvinder kan via IDexpress de mogelijkheid krijgen (of beter gezegd kopen door betaling van een entrance fee) zijn/haar vinding te presenteren aan potentiële investeerders.

Afgezien van de op zijn minst knullige verwoording is de werkwijze bovendien niets nieuws. Er zijn reeds de nodige partijen die uitvinders die gelegenheid bieden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.