• 0

Toegestaan om aan bestanden van de KvK zomaar een brief of folder te sturen?

Mag je bij de KvK de gegevens van startende ondernemers opvragen en deze zomaar een

brief of foldertje sturen?

 

Wat ik namelijk wil doen is deze doelgroep wat toesturen aan informatie. Elke startende ondernemer

heeft een pc nodig om z'n bedrijf te runnen. En ik wil die ondernemers wat extra gratis reclame op mijn

website bieden bij aanschaf van een pc of laptop.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat mag. Vraag je wel af of ze echt op je reclame boodschap zitten te wachten.

 

Doe daarom eerst wat research naar de ontvangen of ze bijvoorbeeld al niet een website hebben. Ik krijg nog steeds brieven van webdesign bedrijven die mij vragen of ik een website nodig heb?

 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en komt alleen maar negatief over.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Jazeker mag dat. De KvK int jaarlijks geld van ondernemers en stelt vervolgens het adressenbestand tegen betaling beschikbaar. Dat is legaal >:(

 

Dus als jij het bestand koopt mag je die adressen een folder o.i.d sturen.

 

Wat je moet afvragen of jouw aanbod wel op zijn plaats is bij die starters. Ze hebben zich immers al ingeschreven en zijn al aan het ondernemen. Wedden dat ze allemaal een net aangeschafte computer in hun kantoor hebben staan? De vraag is dus of die 'starters' wel jouw doelgroep vormen... Eerlijk gezegd lijkt een netwerk of netwerkonderhoud me eerder in de buurt komen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of die "gratis" advertentieruimte voldoende zou triggeren; je kunt voor die paar honderd euro namelijk net zo goed gaan adverteren op bijv. Marktplaats of Adwords of vele andere manieren waar er nog mogelijk meer hits zijn. Daarnaast, zoals gezegt zullen veel starters al een PC hebben.

 

Tenslotte denk ik; starters hebben vaak niet het geld voor een nieuwe PC en vinden andere dingen belangrijker om mee te starten waar ze hen euro in stoppen.

Link naar reactie
  • 0

Het is zelfs toegestaan de van de Kamer aangekochte informatie te verkopen ingevolge een wetswijziging in 1994 waar ze in Woerden niet echt gelukkig van werden. ;D

 

Grondslag voor die wijziging was een discussie die zich toen voordeed over de oneerlijke concurrentiepositie van de Databank Woerden t.o.v. commerciele adressenbureau's: de Databank kreeg ze immers gratis en verplicht aangeleverd via de Kamer, terwijl de commercielen bijzonder hoge kosten voor verrijking en controle van de bestanden moesten maken.

 

E.e.a. leidde destijds tot de wetswijziging om de VKK databank uit te sluiten van de Databankenwet, alhoewel ik het zojuist even controleerde en tegelijkertijd in strijd daarmee een verbod in de verstrekkingsvoorwaarden van de Kamer lees (art. 9 lid 3).

 

Kleine aanvulling: tipje voor iedereen die de interface van de KvK onhandig vindt en alleen maar even snel een adres zoekt: openkvk.nl (en daar heb ik niets mee te maken, voor het geval het als reclame wordt beschouwd)

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat jullie gelijk hebben. De meeste startende ondernemers hebben waarschijnlijk al een pc.

Toch denk ik dat mijn idee niet slecht is. Mijn site trekt nu zo'n 5000 á 6000 bezoekers per maand. En

ik wil ondernemers gratis reclame ruimte aanbieden bij aanschaf van een pc of laptop.

 

Ik zie niet zo goed wat het een met het ander te maken heeft. Je site zal wel over computers gaan, mag ik aannemen. Maar als ik nu een klussenbedrijf begin en bij jou gratis mag adverteren bereik ik dus alleen maar starters die een PC nodig hebben. Maar ik wil klussen!

 

Ergo: wat is de meerwaarde van de advertentieruimte die je aanbiedt? Bezoekersaantallen zijn niet alles, bereik binnen de juiste doelgroep wel.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.