• 0

Vraagje over banners en contracten

Hallo,

 

Ik lees al enige tijd mee maar ben nu echt druk bezig met het opzetten van mijn nieuwe concept. Medio april is mijn site online dan zal ik er meer over vertelllen. Nu heb ik wel al een paar vragen.

 

Een belangrijk deel van mijn site bestaat uit banners. Mijn intentie is om veel bezoekers te trekken, en met mijn idee verwacht ik dat ook wel te doen. Mijn inkomsten haal ik dan uit de advertentiekosten.

 

Hoe vaak zouden jullie een goedkope banner (gemiddeld 25 euro) willen laten roteren, is 12,5 keer per bezoeker een mooi cijfer?

 

Ook vraag ik mij af of ik de contract met de bannerplaatsers per mail of echt op schrift wil hebben. Mag je wettelijk per mail toestemming geven? En voor degene die met contracten werken hebben jullie deze laten beoordelen door een advocaat?

 

Met vriendelijke groet,

Nali

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat we wel het zelfde bedoelen. Dus dan zou meer dan 10 keer best veel zijn.

 

Ik lees hier veel dat Banners uit zijn en dat er nieuwe manieren zijn. Maar is dat niet afhankelijk van de bezoekers die je krijgt en waar zij naar op zoek zijn? Bv als ik op een site zit over kledingmaken en daarnaast staan banners van stoffenleverancier dan zou dat toch wel weer nuttig zijn? Ik begrijp best dat sommige banners vervelend zijn maar het is de verwachting van de klant die moet beantwoorden.

 

En wat zijn de nieuwe manieren dan?

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord.

 

Vermeldt je bij adverteren van te voren het te verwachte frequency cap? Of laat je dat vrij. Kan me voorstellen dat dat mede met het aantal bezoekers van groot belang is bij de adverteerders.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

maar als ik werk met een vast bedrag per maand voor een banner dan kan de adverteerder toch niet kiezen voor een bepaalde cap? Of begrijp ik het nu niet meer? Dan werk je dus zonder frequent caps?

 

Mijn intentie is om een vast bedrag per maand te rekenen voor een banner. En of hij dan 5 keer of 10 keer te zien is is afhankelijk van de bezoekers en hoelang zij op de site blijven rondneuzen.

 

Ben een nieuweling op het gebied van dit soort advertentie's. Ik verwacht gewoon dat mijn concept veel bezoekers trekt, kortom een mooie gelegenheid om te adverteren. Vandaar dat ik mij nu meer verdiep in banners en andere advertentiemogelijkheden.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nali,

 

De frquency cap is het maximum aantal dat een banner aan een bezoeker vertoond wordt. Dit wordt ingesteld om te voorkomen dat een bezoeker de banner zat wordt, en er dus niet meer op reageert. En ja, je stelt dat vooraf vast.

 

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk toch wat anders. Je wilt zoveel mogelijk geld verdienen met je aantallen bezoekers. Maar daar heb je niet zoveel invloed op. Zeker als beginneling moet je gewoon de banner netwerken voor je laten werken, die halen de beste deal voor je binnen. Als je een gevestigde naam bent kun je eens gaan nadenken of je zelf afspraken met adverteerders kan maken.

 

Overigens zijn banners inderdaad een beetje achterhaald. Het is tegenwoordig de minst opbrengende vorm van advertenties, al hangt dat inderdaad ook wel af van de website waarop ze vertoond worden. Tekst advertenties (google Adsense) en Affiliate marketing zijn meestal betere modellen.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je concept. Je beweert een idee te hebben dat als vanzelf veel bezoekers zal trekken. Ik heb daar een hard hoofd in. Het trekken van veel bezoekers vergt doorgaans een hoop werk (en een goede aanpak), tenzij je echt het licht gezien hebt...

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle antwoord.

 

Ik heb niet het licht gezien, was dat maar waar achterover leunen en het geld binnen zien stromen zou fantastisch zijn. Nee ik zal de site hard moeten promoten, wedstrijden organiseren, promotie in bladen en op beursen maar ik denk wel dat als de site bekend is er redelijk veel bezoekers komen. Maar ja hoeveel en of het werkt zou als ik het wil blijft natuurlijk afwachten. ;)

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.