• 0

Hoe gaan jullie om met stagiares?

De topic zegt het al, hoe gaan jullie er mee om?

 

Ik ben zelf nog niet lang bezig en werk aanhuis. Nu ken ik (omdat ik nog student ben) een boel mensen die over een half jaar gaan stage lopen, ik weet wel wat opdrachten voor ze maar hoe ik het aan moet pakken. Ik weet nu nog niet of ik wel een gepaste vergoeding kan geven en ik vind het beetje vreemd om iemand extra thuis over de vloer te hebben.

 

Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideen.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

volgens mij is het een eis om een stagair een eigen werkplek te kunnen bieden in wat je normaal een kantoor zou noemen. mocht je een kantoor aan huis hebben kan het dus, maar een stagair met een laptop aan de eettafel zetten mag weer niet.

 

qua vergoeding: een vergoeding van 250,- per maand is tegenwoordig best fatsoenlijk, bij de meeste stages krijg je helemaal niets meer maar mag je blij zijn met je stageplaats an sich.

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik weet niet of het een eis is om een stagiair een werkplek te bieden. In overleg met scholen/universiteiten kan vaak een heleboel. Als jij interessant werk biedt, dan is dat voor de student toch het belangrijkst. Als de student een beetje overleg pleegt met school, dan vinden zij dat vaak ook wel.

 

Vergoeding die PM aangeeft is wel redelijk. Doen wij voor mensen die een eerste stage bij ons komen doen. Tweede stage het dubbele of iets meer.

 

Houd er eventueel wel rekening mee dat je ze in dienst moet nemen (of je moet het zwart willen regelen, maar das ok niet alles). Je kunt een stagiair een zgn. fictief dienstverband aanbieden. Dan is ie niet verzekerd voor ww/wao, alleen zgn. wa-jong. Dit heeft voor de stagiair als nadeel dat ie geen arbeidsverleden opbouwt, maar als voordeel dat ie meer overhoudt. Voor jou zijn er niet zoveel nadelen, tenzij je loonkostensubsidies hebt, want die gelden dan niet voor deze medewerker. Kijk een en ander even na op de site van de belastingdienst (over dat fictief dienstverband).

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me niet voorstellen dat de arbo aan een stagiaire-stoel voorbij gaat. Een keukenstoel lijkt mij absoluut uit den boze. De grens ligt misschien iets minder ver, omdat een stage per definitie van korte duur is.

 

Maar even iets anders: Ik zoek toevallig een stagiaire. Het gaat om een rechtenstudent. Heb je de juiste contacten, Parcye?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Ach, ik weet niet of het een eis is om een stagiair een werkplek te bieden. In overleg met scholen/universiteiten kan vaak een heleboel. Als jij interessant werk biedt, dan is dat voor de student toch het belangrijkst. Als de student een beetje overleg pleegt met school, dan vinden zij dat vaak ook wel.

 

Ik kan me veel situaties indenken waarbij het voor zowel bedrijf als stagair voordelen heeft als de laatstgenoemde uit zijn eigen huis werkt. Het scheelt reistijd, kantoorruimte, is flexibeler etc. Zeker als je stagair grotendeels zelfstandig werkt, lijkt het me voldoende om regelmatig overleg te plegen, maar niet 40 uur per weer in 1 gebouw te zitten.

Link naar reactie
  • 0

Wbt werkplek bieden; ja is verplicht maar zal je ook zeker te horen krijgen via het stage coördinatie buro van de opleiding zelf.

Ook m.b.t. de stage vergoeding zelf zal je het één en ander kunnen navragen per opleiding, dat verschilt nog wel eens.

 

Met de LifeStylezz Expo maken we gebruik van de capaciteiten van vele studenten; de minimale vergoeding voor een stagair bedraagt ong. 180 euro per maand, dus 250 euro is zeker redelijk te noemen.

 

Wat je zou kunnen doen is nadenken over een extraatje voor de student voor na zijn/haar stage zodat hij/zij een toegevoegde waarde heeft door bij jou stage te lopen.

 

Meestal is het zo dat je via de opleidingen kunt aangeven welke stageplek je te vergeven hebt en zijn het de studenten die bepalen waar hun interesse naar uitgaat en zodoende dus wel of niet reageren op je oproep c.q. opdracht.

 

Adviesje; Je hebt het waarschijnlijk wel eerder gelezen; neem contact op met de opleiding waar je stagairs van zou willen betrekken en vraag naar de voorwaarden.

Succes

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.