• 0

Online facturatie service voor het mkb

Omschrijving van je concept:

www.mkbfactuur.net

 

Via deze service is het mogelijk online facturen aan te maken en te versturen. Tevens kan de debiteur inloggen, een overzicht van openstaande posten bekijken en online z'n openstaande posten betalen via iDeal zonder dat mijn klant een contract hiervoor nodig heeft en tegen een lage vergoeding.

 

Door de lage maandelijkse kosten is het een ideale service voor bv de zzp'er die maandelijks een klein aantal facturen verstuurd en deze toch op een makkelijke manier wilt verwerken.

 

Het is geen boekhoudprogramma! Dus voor eventuele boekhoudkundige ondersteuning wil ik het pakket via kleinere boekhouders gaan aanbieden. Mijn boekhouder vond dat in ieder geval een interessante optie.

 

Hoe zit het met de data bij een servercrash? De data word meerdere keren per dag geback-upped naar een externe server. Ik moet nu nog even de juiste frequentie zien te vinden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Dit concept werd in een ander jasje ter verkoop aangeboden maar ik was enkele uren te laat met mijn bod. Toen heb ik de verkopende partij gevraagd een soortgelijke site op te zetten in mijn huiskleuren. In tegenstelling tot de concurrentie is mijn site volledig op een beveiligde omgeving geinstalleerd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil me als Internet Service Provider nog uitdrukkelijker gaan richten op die grote groep mkb/zzp'ers die nog niet of nauwelijks iets met internet doen. Door hun een goede en betrouwbare service aan te bieden en wellicht in de toekomst ook andere zaken op internet gebied zoals websites.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Kleinschalig, makkelijk, veilig, goedkoop, geen abonnement.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vooral de uitstraling : ziet het er betrouwbaar uit ?

 

Zijn de teksten in orde?

 

Staat de prijs in vergelijking met hetgeen aangeboden word ?

 

Het logo linksboven zal nog aangepast worden aan een lettertype wat overeenkomt met mijn eigen logo (rechtsonder)

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

site ziet er helder en overzichtelijk uit.

ik gebruik zelf al snelstart classic voor hetzelfde doel, dit is echter zeker niet verkeerd.

wat ik vooral handig vind is dat debiteuren ook hun facturen kunnen bekijken.

mijn enige bezwaar tegen dit soort oplossingen is meer privacy technisch: wil ik mijn financiele gegevens bij een externe partij stallen.....

wellicht is het ook te overwegen om de software in licentie aan te bieden aan lokale partijen..

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een overzichtelijke, heldere site. De teksten lezen lekker weg. Er staan wel wat foutjes in. Wat ik zo snel even zie op deze twee pagina's (de rest heb ik niet bekeken):

 

Home

- facturatie taken = facturatietaken

- Ons facturatiesysteem heeft vele functies, waardoor facturen = factureren kinderlijk eenvoudig wordt.

- Bedrijfsgegevens/e-mail templates = e-mailtemplates naar wens aapassen = aanpassen

- Ideal = iDeal

- backup = back-up

 

Mogelijkheden

- start wachtwoord = startwachtwoord

- pdf formaat = pdf-formaat

- acrobat reader icoontje = Acrobat Reader-icoontje

- debiteuren systeem = debiteurensysteem

 

 

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0
mijn enige bezwaar tegen dit soort oplossingen is meer privacy technisch: wil ik mijn financiele gegevens bij een externe partij stallen.....

 

Dat is natuurlijk een overweging die ieder voor zich moet maken, het heeft beide voor en nadelen. Voordeel van mijn systeem is dat het alleen maar de facturen zijn en geen volledige boekhouding. Het systeem is ook gericht op het factureren en verzenden, niet op het verzamelen en archieveren van financiele gegevens. Het is een hulpmiddel...

 

Klinkt misschien vreemd maar ik heb zelf ook altijd bedenkingen bij online boekhoudsystemen, ondanks dat ik zowat 16 uur per dag online werk. Het zal toch een kwestie worden om de klant het vertrouwen te geven dat zijn gegevens veilig zijn.

 

Om die veiligheid te garanderen heb ik geinvesteerd in een beveiligde omgeving (uniek in mijn prijsklasse) en worden er dagelijks minimaal 2 backups gemaakt naar een extern datacenter. Mocht er onverhoopt iets fout gaan met de server dan is een backup maximaal 12 uur oud. Die frequentie kan ik verhogen als daar aanleiding voor is.

 

wellicht is het ook te overwegen om de software in licentie aan te bieden aan lokale partijen..

 

Dat is zeker een optie die ik ga bespreken met de maker van de software. Ik heb namelijk alleen maar een licentie voor mijn concept, software is dus niet van mijzelf.

 

Feit blijft wel dat het een online oplossing is, je zit dus altijd met een server (intern of extern) waar het op geinstalleerd moet worden. Daarbij richt ik me juist op een doelgroep die geen kennis of tijd heeft dit zelf op te zetten.

 

Er staan wel wat foutjes in. Wat ik zo snel even zie op deze twee pagina's (de rest heb ik niet bekeken):

 

Dank voor de opmerkingen, ik heb ze gelijk aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Nette site. Helder van opzet en fris ogend.

 

Direct (ook uit nieuwsgierigheid hoe anderen deze functionaliteit aanbieden) even ingelogd om in het administratieve deel te kijken. Paar puntjes die me opvielen:

- nieuw product meermaals opslaan levert meerdere producten op (abo's dito, wellicht andere ook)

- mismatch mogelijk tussen prijs incl., prijs excl. en btw percentage bij producten

- producten kunnen verwijderen die aan facturen gekoppeld zijn lijkt me niet de bedoeling (geen foreign key opgezet?)

- kan je ook eigen templates maken voor de PDF?

 

 

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Derek-Jan,

 

Hier een berichtje van een concurrent (zie mijn handtekening hieronder). Maak je geen zorgen, ik zal je website niet afkraken :-)

 

Naast ons twee tel ik nog 18 andere Nederlandse online facturatie websites, en dan tel ik de online boekhoudsystemen nog geeneens mee. Dat het belangrijk is om je te onderscheiden is dus een schot voor open goal.

 

Je biedt volgens mij dezelfde software aan als nufactuur.nl en ook voor dezelfde prijs. Helaas is het zo dat moneymedic.eu meer mogelijkheden aanbiedt, maar dan gratis...

 

Met jouw website en uitstraling is volgens mij niets mis, maar om concurrentie te bieden aan een gratis product zal je iets aan moeten bieden wat dat gratis product niet kan. Ikzelf doe dat door me te concentreren op koppelingen met andere software (bijvoorbeeld boekhoudsoftware als Exact Online, tekstverwerkers als MS Word en OpenOffice maar ook koppelingen met internetbankieren websites). Ik zou je dus aanraden om ook zoiets te doen, wellicht koppelingen met webshops of iets dergelijks.

 

Succes ermee,

Wouter.

 

 

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Wouter dank voor je reactie. Ik zal eens rondneuzen bij de concurrentie ;-)

 

Je biedt volgens mij dezelfde software aan als nufactuur.nl en ook voor dezelfde prijs.

 

Het is inderdaad gebasseerd op nufactuur. Deze site stond te koop en ik was net te laat met mijn bod. Toen heb ik de verkopende partij gevraagd een soortgelijke site maar dan in mijn huiskleuren op te zetten.

 

Saillant detail : toen mijn site nog niet online was draaide er bij mij op twitter een reclamecampagne voor nufactuur. Business is business zeg ik dan maar.

 

Helaas is het zo dat moneymedic.eu meer mogelijkheden aanbiedt, maar dan gratis...

 

Heb deze site nog niet bekeken, maar de naam vind ik niet zo sterk. En gratis roept bij mij altijd vraagtekens op : wat is het addertje??

 

Ik wil me voornamelijk gaan richten op ondernemers die nog niet zo thuis zijn op het internet cq het online ondernemen. Deze potentiële klanten wil ik offline benaderen en dan mogelijk via de kleinere boekhoud kantoren Ik lever de dienst, zij de service.

 

Met 20 aanbieders moet er in Nederland toch voldoende potentieel zijn om het voor iedereen interessant te houden?

 

Paar puntjes die me opvielen:
De opmerkingen van Dick neem ik mee in overleg met de programmeur.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.