Onlangs is door homologatie van een crediteurenakkoord het faillissement van ons keukenbedrijf opgeheven door de rechtbank.
Nu heb ik afgelopen week een brief van een incassobureau gekregen waarin ik wordt gesommeerd om een openstaande rekening te betalen aangaande een contract wat wij destijds hadden afgesloten met een school om hun te sponsoren.
Een schoolbus zou bestickerd worden met onze naam er op.
Eerst heeft men het geprobeerd bij de curator maar deze doet er nu niets meer mee aangezien het faillissement is afgehandeld. Nu komen zij dus rechtstreeks bij ons.
Kan een in cassobureau nu zomaar geld eisen?
Mijn inziens niet omdat het faillissement openbaar is gemaakt en zij geen vordering hebben ingediend bij de curator.
Moet er wel bij zeggen dat de curator de school ook niet heeft aangeschreven dat wij failliet waren gegaan.
Aangezien het slecht een kleine reclame investering was destijds ,was ik eerlijk gezegd het contractje ook echt vergeten.
Wat kan ik met deze rekening en wat is het beste om te doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
maarten38
maarten38
Goedendag allemaal,
Onlangs is door homologatie van een crediteurenakkoord het faillissement van ons keukenbedrijf opgeheven door de rechtbank.
Nu heb ik afgelopen week een brief van een incassobureau gekregen waarin ik wordt gesommeerd om een openstaande rekening te betalen aangaande een contract wat wij destijds hadden afgesloten met een school om hun te sponsoren.
Een schoolbus zou bestickerd worden met onze naam er op.
Eerst heeft men het geprobeerd bij de curator maar deze doet er nu niets meer mee aangezien het faillissement is afgehandeld. Nu komen zij dus rechtstreeks bij ons.
Kan een in cassobureau nu zomaar geld eisen?
Mijn inziens niet omdat het faillissement openbaar is gemaakt en zij geen vordering hebben ingediend bij de curator.
Moet er wel bij zeggen dat de curator de school ook niet heeft aangeschreven dat wij failliet waren gegaan.
Aangezien het slecht een kleine reclame investering was destijds ,was ik eerlijk gezegd het contractje ook echt vergeten.
Wat kan ik met deze rekening en wat is het beste om te doen?
Ben net van alles af en begint het nu weer.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25432-incassobureau-na-opheffing-faillissement-stuurt-rekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag