• 0

startfoundation

Hey,

 

Kent iemand van jullie of heeft ervaring met de werkwijze van startfoundation?

 

Waarschijnlijk vinden jullie me Dom maar afgelopen jaren heb ik altijd iemand begeleid in een loopbaan. Op een of andere manier vond ik dat ik iets moest doen en eigenlijk op een enkeling na is dit gelukt. zelfs nu blijf ik ze volgen dat is gewoon leuk. keerzijde is wel dat ikzelf een aardige puinhoop heb gekregen na foutieve beslissingen van een gemeente. maar dat terzijde. Ben iig blij dat ik ze heb geholpen.

 

Nu blijkt dat er ook subsidies zijn voor dit soort begeleiding is daar iemand die mij kan vertellen waar ik moet zijn? Od is dit weer ander topic? ik vind dat ze erg dicht bijelkaar staan, maar meningen verschillen nogal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk even hier op de site van het UWV

 

Er zijn op dit forum vaker discussies geweest over dit onderwerp, zowel vanuit de hoek van het re-integratie bedrijf als vanuit de invalshoek van de (aanstaande) ondernemers die via deze IRO trajecten zijn gaan ondernemen.

Ook is er nogal wat nieuws geweest over deze IRO trajecten doordat er onduidelijkheid is geweest over de regeltjes.

Link naar reactie
  • 0

Maar informatie over werkwijze van start foundation heb je niet.

Ik heb extra financiering nodig om alles te kunnen waarmaken.

 

Al die regeltjes van subsidie word ik helemaal gek, ben wat ouderwets als ik gewoon wil weten wat ik uiteindelijk kan krijgen en wat het uiteindelijk kost.

 

 

UWV had ik al gelezen. Sociale dienst is akkoord met plannen en UWV ook (tenminste als doorstart gaat plaatsvinden)

Link naar reactie
  • 0

Na twee posts begrijp ik nog steeds niet wat je nu precies wilt.

Je begint met een vraag over Startfoundation en meteen volgt er een warrig verhaal over het begeleiden van mensen en dat jij een aardige puinhoop hebt gekregen.

 

Het is mij nu nog steeds niet duidelijk naar welke informatie je nu precies op zoekt bent, wil je meer weten over startfoundation en wat zij voor jou kunnen betekenen dan lijkt het mij slimmer om contact met hun op te nemen.

Wil je informatie hoe jij zelf mensen kunt begeleiden waarbij hun begeleiding wordt betaald door de IRO regeling ?

Dan zou ik eerst eens met het UWV gaan praten, het UWV is de instantie die meer over de IRO trajecten kan vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Als je de website en het jaarverslag van Start Foundation bekijkt zie je dat ze "baanbrekende initiatieven" financieren. Als je mensen die moeilijk aan werk kunnen komen aan werk weet te helpen kun je een aanvraag voor financiering indienen. Ik denk niet dat het opzetten van je eigen reïntegratiebedrijf in de categorie "baanbrekende initiatieven" valt.

 

Voor de geïnteresseerden, Start Foundation was de eigenaar van het verzelfstandigde Uitzendbureau Start voordat dit verkocht werd aan een private partij. De Start Foundation beheerd het geld dat over bleef na de verkoop van de uitzendactiviteiten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

duidelijk. thnx.

 

de toekomstige onderneming wil ik niet zo zeer alleen mensen op weg helpen in het arbeidsproces. Het is de bedoeling dat ik mensen in mijn branche wil scholen, dan uiteindelijk (mits mogelijk) ook in dienst houden. Net even anders als scholen en naar concurrenten sturen.

 

Uiteindelijk is mijn doel het niveau verhogen van scholing en praktijkervaring bij de MBO studies welzijn: uiterlijke verzorging/sport. Momenteel is die gewoon triest. maar dat is andere topic. Geloof ik.

 

Vanuit een vestiging in gelderland naar meerdere la ma zegge. Met als nevenfunctie (maar wel belangrijk) minder bedeelden aan het werk krijgen. Ik weet het het is bijna moederoverste gedachte maar af en toe word ik zo simpel van dit bureaucratische land.

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft echt heel warrig b.runo, aan je laatste post kan ik ook weer weinig vastknopen. Overigens zijn er op dit moment heel veel initiatieven om mensen binnen branches te houden, te scholen (al dan niet in het kader van deeltijd-WW), van werk-naar-werk initiatieven, en natuurlijk veel op het gebied van het voorkomen van jeugdwerkloosheid. Zeker op MBO-niveau zijn er diverse regelingen hiervoor.

 

Ik kan je alleen niet zo goed plaatsen door je warrige berichten eerlijk gezegd, waardoor het ook lastig is advies of tips te geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.