• 0

Webshop, leuk begin maar al drang naar meer

Omschrijving van je concept:

mijn webshop is inmiddels een aantal maanden online en draait steeds beter!

Ik verkoop blingbling sieraden, een best uitgebreide collectie waarbij je ook mooi zelf een set

kan samenstellen voor een goede prijs imo.

Toch zijn er enkele minpuntjes zoals de verzendtijd en de marge. Maar als begin is het leuk, alleen wil ik graag

meer/andere dingen gaan verkopen (met deze of meerdere shops) die een grotere marge hebben.

 

winkel: sieraden online

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webshop pakket aangeschaft. Design zelf gemaakt, winkel inrichten / copywriting ook. Alle vormen van marketing

zoals SEO, binnenkort SEA etc. doe ik ook zelf. ( ben online marketeer ) service/emailafhandeling en in/verkoop ook.

Ik doe dus echt alles zelf. Ik dropship dus heb geen voorraad zelf op handen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Sexy / exclusieve sieraden op een makkelijke manier bereikbaar maken, dmv een frisse shop met uitgebreid aanbod,

gratis verzending en matchende sieraden. ander afleveradres is mogelijk.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet perse heel anders, maar het aanbod wat ik heb zie je nergens zo uitgebreid en competitief terug online.

Mijn niche is nu echt luxe gala, bruids en gelegenheidssieraden. Of voor de echte eksters.

Ik maak zelf geen sieraden maar ben ook geen juwelier. Als ondernemer ben ik dus ook weer redelijk uniek

in dit landschap denk ik. Is niet altijd handig, maar ik groei/leer wel steeds meer.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd naar de mening over de site en producten. Maar vooral ook waar men kansen ziet.

Dit is een leuk begin maar ik wil meer! De marge is niet enorm en mijn doel is om (zsm) te kunnen leven van mijn

eigen onderneming. Waar men opties ziet om te groeien (naast de natuurlijk groei die men winkel natuurlijk nog

zal doormaken)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

 

Ik gun je veel succes met je shop, hieronder wat huiswerk ;)

 

Je bent niet de eerste en zul ook niet de laatste zijn, maar ga eens met een stofkam door je teksten en haal de taal- en spelfouten uit je site. Ik ben zeker niet onfeilbaar, maar erger me daar wel aan.

 

"Alle door Sieraden Manouk opgegeven levertijden zijn slechts indicatief" ............volgens mij heb je je voorwaarden ergens "geleend"

 

"© YAS Sieraden 2009" terwijl we toch echt al een tijdje in 2010 zitten

 

een enorme bulk uitgaande links die geen toegevoegde waarde voor je bezoekers hebben en voor SEO ook niets toevoegen maar de schijn opwekken van blind linkruilen

 

je bent online marketeer maar als ik in de bron van je site kijk dan is je kennisopbouw een paar jaar geleden gestopt

 

GJ

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo evilman(hopelijk ben je niet zo evil ;)),

 

Ziet er netjes uit toch nog wel een aantal punten:

 

Om nog meer vertrouwen te creëren zou ik nog wat meer bij 'over ons' neerzetten, zoals adres, telefoon etc.

Misschien nog een stukje erbij van klachtenafhandeling.

Bij contact staat er: 'Ons doel is om binnen 24 uur u te voorzien van een antwoord op uw vraag.', klinkt niet echt overtuigend.

Lees 'onze voordelen' nog even door. Staan wat spelfouten in.

Voor titels

gebruiken i.p.v.

.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Link naar reactie
  • 0

thnx.

 

ik heb al een aantal dingen inmiddels aangepast.

die H2 zit zo geprogrammeerd zie ik.. daar kan ik via het CMS niets aan doen.

Best apart, gezien de H1 blijkbaar de bovenste banner is.

 

de links.. tja. ik weet dat er ook minder kwalitatieve links bij zitten.

Maar ik dacht omdat ik nog niet lang online ben kan ik mijn gebrek aan andere facetten

wellicht compenseren met wat meer links van met name startpagina achtige dingen.

 

ik ben nu bezig met een nieuwe rondvraag voor betere links vanaf gerelateerde sites

met goede pagerank en followlinks etc. (ben nooit veel met linkbuilding bezig geweest,

het meeste weet ik van online lezen)

 

Mensen nog meer tips of reacties op bovenstaande.. kom maar op!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi evilman,

 

Kijk ook eens naar je navigatie. Is het nodig om zoveel dubbele menukeuze te hebben?

 

 

[*]Je linkermenu is een kopie vanje hoofdmenu en voegt helemaal niks toe.

[*]Bovendien wekt de term categorie er boven dat de bezoeker allerlei zoekingangen van je producten (prijscategorie, soort materiaal, etc) aangeboden krijg, maar de keuze is zoals gezegd beperkt.

[*]Je hebt belangrijke pagina's zoals faq en contact in een submenu van home ondergebracht terwijl ze naar mijn mening niet in dit rijtje thuishoren maar bijvoorbeeld in het rijtje helemaal bovenin. Info over ons, bestellen en dergelijke heb je helemaal weggestopt onder veelgestelde vragen. Je verwacht dus van bezoekers dat ze gaan zoeken naar die informatie.

 

 

Verder zijn je eigen reklame boodschappen wat aan de grote kant (nemen veel ruimte in aan de bovenkant van de pagina, waardoor de bezoeker meestal moet scrollen om de producten te kunnen zien). Dit geldt ook voor de logo's van de banken.

Ten slotte je hebt op je homepage helemaal onderaan veel tekst staan waarmee je denk ik hoopt om klanten over de streep te trekken. Kans is erg klein dat ze zover scrollen. Neem liever de tekstdelen op als aparte menu-items of maak er pakkende taglines van die je in je header verwerkt.

 

Door je navigatie wat logischer te ordenen, de overlap die er inzit er uit te halen, reclame kleiner en overzichtelijker te maken heb je meer ruimte "boven de vouw" van de pagina om je producten te tonen en je belangrijkste boodschappen over te brengen.

 

succes

Catharina

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0
ik ben nu bezig met een nieuwe rondvraag voor betere links vanaf gerelateerde sites

met goede pagerank en followlinks etc. (ben nooit veel met linkbuilding bezig geweest,

het meeste weet ik van online lezen)

 

Als "online marketeer" moet je toch weten dat de vindbaarheid voor een deel ligt in de offline factoren van je site en wel de inkomende links. Je kunt rustig aan, beetje bij beetje, zorgen dat je kwalitatief goede linkbuilding opzet en probeer ajb niet meteen enorme aantallen binnen te slepen. Dat werkt toch niet.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf eens kijken naar de omschrijvingen bij de producten.

Ik ben zelf een liefhebber van Swarovski sieraden,ik ken de collectie ook zeer goed.

 

Nu lijkt het alsof het een origineel Swarovski sieraad is,dit is niet het geval,er worden swarovski stenen gebruikt.

Als er Swarovski ring staat,gaat men er vanuit dat het een Swarovski ring is.

 

Succes verder!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb misschien een hele rare opmerking maar misschien zijn sommige sieraden wel te goedkoop. Als ik een ketting zie van 15-20 euro denk ik al snel dat het van dat spul van de markt is dat na een avondje dragen stuk is. Dat is een probleem dat regelmatig voorkomt met dit soort strasskastjes: http://www.yassieraden.nl/armbanden/strass-zilverenarmband/strass-armband-open.html Een keertje per ongeluk in de verkeerde richting buigen en ze zijn stuk. Nu zeg ik niet dat jouw sieraden zo zijn maar ze hebben dezelfde prijsklasse en stijl als de sieraden waar ik een slechte ervaring mee had. Probeer je dan ook ergens van die sieraden te distantiëren. Hoe zit het bijvoorbeeld met retourneren als iets niet past of niet mooi staat?

 

Swarovski ringen zou ik vervangen door ringen met swarovski kristal. Swarovski heeft namelijk een eigen lijn en door deze naam lijkt het alsof je die lijn verkoopt.

Link naar reactie
  • 0

ik ben nu bezig met een nieuwe rondvraag voor betere links vanaf gerelateerde sites

met goede pagerank en followlinks etc. (ben nooit veel met linkbuilding bezig geweest,

het meeste weet ik van online lezen)

 

Als "online marketeer" moet je toch weten dat de vindbaarheid voor een deel ligt in de offline factoren van je site en wel de inkomende links. Je kunt rustig aan, beetje bij beetje, zorgen dat je kwalitatief goede linkbuilding opzet en probeer ajb niet meteen enorme aantallen binnen te slepen. Dat werkt toch niet.

 

GJ

 

je bedoelt denk ik offsite factoren? i know. en ik weet ook dat ik niet te eager moet zijn met snel veel links verzamelen.

maar je bent jong en je wilt wat haha. Hoe dan ook.. ik ben nu bezig met meer kwaliteitslinks vergaren.

 

Ik zou zelf eens kijken naar de omschrijvingen bij de producten.

Ik ben zelf een liefhebber van Swarovski sieraden,ik ken de collectie ook zeer goed.

 

Nu lijkt het alsof het een origineel Swarovski sieraad is,dit is niet het geval,er worden swarovski stenen gebruikt.

Als er Swarovski ring staat,gaat men er vanuit dat het een Swarovski ring is.

 

Succes verder!

 

Alleen de titel en menu item zeggen swarovski ring omdat het anders best lang wordt.

In de beschrijving staat juist dat de steen swarovski is en het sieraad zelf niet.

Maar ik snap idd de verwarring.

 

Wat betreft reclame bovenin en producten onder de fold. Ik weet het. Maar ik ben nog niet lang online en wil dit nog

gaan AB testen. Net meteen proberen uit te voeren alleen lukt dat nog ff niet.

Dus ik heb nu alvast de pagina zelf maar omgewisseld met de producten boven de fold.

Eens kijken wat het uithaalt.

 

Hoe het zit met retouren? Dat kun je vinden in algemene voorwaarden en de FAQ ;)

dat is gewoon netjes de 7 dagen retour. En qua kwaliteit.. daarvoor heb ik de

'klanten vertellen' pagina geopend .. zodat men van eerdere klanten kan horen hoe

het ze bevalt.

 

Thnx tot nog toe voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

Je site ziet er keurig uit -iets druk wellicht, maar dat kan ook komen omdat ik het op een kleine laptop bekijk- en je winkel loopt. Als je bedrijf operationeel loopt en je wilt je omzet verhogen dan zou ik 2 opties bekijken:

 

- assortiment uitbreiden

- potentiële klantenkring uitbreiden

 

Bij MTV Crips e.d. zag ik wel eens dingen als nep-gouden tanden, namenkettingen etc voorbij komen. Is dat bling bling voor jouw doelgroep? Je site doet mij nu erg denken aan een vrouwelijke doelgroep. Zijn er voor mannen geen bling bling juwelen? Nu mis je 3 miljard potentiële klanten :)

 

Zou het bijvoorbeeld een idee zijn om naar het buitenland te versturen? (moet je wel willen, het betekent een boel gedoe) Begin met België dan. Dat is het buitenland, maar zonder de taalbarrière :)

 

Succes. Je bent volgens mij in ieder geval op de goede weg.

 

 

Chris

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.