• 0

website gaat bijna online

Omschrijving van je concept:

Gratis info box voor ondernemers welke is aan te vragen op de website. De box wordt vervolgens kosteloos thuisbezorgd.

 

Site is nu bijna klaar, komt nog wel veel meer informatie op, dat zal komende weken volgen. Korte links worden pas aangemaakt zodra die op het domein staat. Verder worden nog enkele teksten veranderd.

http://www.shakenuts.nl/startupbox

 

Het hoofddoel van de website is het aanvraag van de infobox, daarnaast moet de site ondersteunende info gaan geven, waardoor de bezoeker terug kan komen voor nieuws- en info-items.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Concept uitrollen; website bouwen, schrijven, wervingscampagne opstarten etc

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

de start van een onderneming vergemakelijken

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback op de website.

Wat vind je van de lay-out?

Wat vind je slecht en waarom?

Natuurlijk wat vind je goed!

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ziet er leuk uit, alleen de pagina van adverteren ben je zo te zien nog mee bezig of niet? Daar moeten veel gegevens nog worden ingevuld, linkjes gemaakt naar contactformulier(dat staat er in ieder geval), typfouten er uit zoals "De fysieke Startupbox
De Startupbox kan aangevraagd worden".

 

Daarnaast is het wellicht een idee om onder het kopje "online boekhouden" ook te linken naar de verschillende aanbieders? Wellicht kan je er zelfs nog een affiliate systeem achter plakken?

 

Op de pagina "domeinnaam" staat onderin nog enkele code zichtbaar....

 

Daarnaast heb je bovenin een hyves en twitter logo, deze staat wel erg hoog, loopt bijna door onder mijn taakbalk van firefox(zie bijlage)

 

Daarnaast zou higherlevel.nl nog wel interessant kunnen zijn voor starters bij de linkjes...

taakbalk_logo.thumb.png.da8e5265d048e9ac84fb4518d4290031.png

Link naar reactie
  • 0

Hallo Elmer,

 

Loop je teksten nog even door op tik- en taalfouten. Ik zie bijvoorbeeld een aantal keren "u kan", dat moet m.i. "u kunt" zijn. En "vindt u" moet met dt en "Houd de agenda in de gaten" dan weer niet. "Stappenplan" is één woord. Dat geldt ook voor "dichterbij". En "voornemend" op de pagina "Domeinnaam" moet "voornemens" zijn. Op dezelfde pagina vind ik "Een hoop mensen" niet fraai, ik zou eerder kiezen voor "Een heleboel mensen" of "Veel mensen".

 

Persoonlijk vind ik de letter iets te licht van kleur en daardoor vermoeiend lezen.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

HI Robbert,

 

Alle gegevens die u aan ons verstrekt, worden opgenomen in een bestand. Persoonlijke gegevens worden zorgvuldig behandeld en beveiligd. De door u aan ons verstrekte gegevens worden gebruikt voor onze administratie en om u te (laten) informeren over, onder andere, aanbiedingen over door ons en door derden.

Indien u bezwaar heeft tegen het gebruik van uw adresgegevens,dan kunt u dit ons schriftelijk laten weten op onderstaand adres:

 

Dit privacy-statement gaat wel erg ver. Iedereen die zijn gegevens bij jullie achterlaat krijgt dus te maken met spam. Waarom hierover niet bij het aanvraag formulier een mogelijkheid om dit direct af te zetten. Dat zou mijn inziens meer van deze tijd zijn.

 

Verder nog wel een goed idee om te kijken of er niet te veel CSS en HTML validatie errors in zitten.

 

Verder een leuk idee al vraag ik mij af hoeveel mensen bereid zijn om zoveel informatie over zichzelf prijs te geven voor een box met folders en gadgets. Ik in ieder geval niet. Misschien door wat concreter te zijn en voorbeelden te laten zien.

 

gr. Catharina

 

p.s. adviezen ipv adviesen

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

I.v.m. het aanvraagformulier: Ik zou voorletters in een dropdown zetten, en geboortedatum niet met zo'n kalender doen. Moet je namelijk nogal veel klikken voor je er bent. Op de pagina 'Adverteren' staat ook nog

LINK NAAR AANMELDINGSFORM

 

Voor de rest ziet de site er netjes uit!

Link naar reactie
  • 0

De opmerkingen zijn voor een groot deel aangepast! Dank voor de feedback.

Ik zit nog erg in twijfel over de vragen bij het aanmeldingsformulier. Voor mij persoonlijk zijn gegevens als een geboortedatum en opleidingsniveau erg interessant, hierdoor kan ik een goed beeld vormen over de bezoekers en de aanvragers.

Dat geld ook voor de branche en wat voor bedrijf iemand gaat beginnen.

 

Binnenkort komt er ook nog een filmpje te staan op de homepage die uitlegt wat men thuis krijgt. Zodra de boxen gedrukt zijn en de adverteerders binnen zijn worden er ook foto's geplaatst van de box incl. inhoud. Dit zal meer duidelijkheid verschaffen naar de potentiele aanvrager toe.

 

Ik hoop op meer feedback!

 

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

De opmerkingen zijn voor een groot deel aangepast!

De tik- en taalfouten nog niet ...

 

 

Ik zit nog erg in twijfel over de vragen bij het aanmeldingsformulier. Voor mij persoonlijk zijn gegevens als een geboortedatum en opleidingsniveau erg interessant, hierdoor kan ik een goed beeld vormen over de bezoekers en de aanvragers. Dat geld ook voor de branche en wat voor bedrijf iemand gaat beginnen.

Bij branche en soort bedrijf kan ik mij iets voorstellen, maar waarom geboortedatum en opleidingsniveau? Als je straks weet dat 40% van de aanvragers 20-30 jaar is, 40% 30-40 jaar en 20% ouder dan 40, wat betekent dat dan voor jouw dienst? Persoonlijk haak ik af als er meer gegevens gevraagd worden dan ik zelf zinvol vind. Of het voor de aanbieder interessant is boeit mij niet, tenzij dat op de site duidelijk uitgelegd wordt (wij mogen alleen alcohol leveren aan personen van 16 jaar en ouder).

 

Wat mij betreft dus een behoorlijke beperking in het aantal verplichte velden. Want waarom heb je mijn telefoonnummer nodig? En waarom niet gewoon "Naam:" in plaats van 4 aparte velden?

 

Het schriftelijk moeten afmelden voor spam (met postzegel) terwijl je verder alles online doet vind ik ook een minpunt.

 

Je dropdown boxen op het aanmeldformulier zijn te klein, de teksten vallen nu gedeeltelijk buiten de box. En niet iedereen kent de bedoeling van de security code, dus dat zou ik even uitleggen (typ de getoonde tekst ...).

Link naar reactie
  • 0

in aanvulling daarop zou je ook nog even bij http://validator.w3.org langs kunnen gaan. Momenteel heb je 42 Errors & 55 warning(s)

 

Vind je dat het belangrijkste? Ook al produceert een website 0 errors, dat is geen garantie dat de website goed gebouwd is. Omines is daar een goed voorbeeld van, onjuist gebruik van headers, overtolligheid aan afbeeldingen en een tabel waar het niet gepast is.

 

Helaas valt er aan shakenuts.nl/startupbox/ ook e.e.a. op te merken als het om toegankelijkheid gaat. Wanneer men de stylesheet/paginastijl uitschakelt, krijg je hier een goed beeld van. De content staat niet op volgorde van belangrijkheid. Sterker nog, volgens de webrichtlijnen dient de broodtekst zelfs voor de navigatie te komen. De datum-regel, nieuwsbrief-regel en twitter & hyves afbeeldingen, evenals de vele banners, zou ik pas na de footer plaatsen in de broncode. Deze teksten zijn niet alleen het minst relevant (wellicht op de nieuwsbrief-link na), ook voor zoekmachine optimalisatie heb je geen reden om deze elementen bovenaan de broncode te plaatsen.

De overige elementen binnen de website zijn juist op belangrijkheid gesorteerd, positief dus.

 

Mijn advies zou zijn de genoemde elementen middels absoluut positioneren icm de top-property (CSS) bovenaan op de website plaatsen, zodat het in de presentatie van de website in een webbrowser, op de gewenste wijze wordt getoond, terwijl het daadwerkelijk onderaan de broncode staat.

 

Voor de rest zie ik in de broncode nog wel overbodige style-declaraties, javascript, afbeeldingen en tabellen. Ook kan er beter omgesprongen worden met de zogenaamde header-elementen -wat tevens bevorderlijk zal zijn voor SEO-.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Chokdup, het is hier op dit forum niet gebruikelijk om een maand na dato zo'n weinig nuttige bijdrage te leveren. Je hebt in een ander topic hier al een kneus voor gekregen, omdat het nogal irritant is om al die oudere topics omhoog gekickt te zien worden.

 

Inhoudelijke bijdragen zijn zeer welkom, met korte zinnetjes systematisch oude topics omhoog kicken wat minder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.