Ik heb gisteren een overeenkomst getekend, die inhoudt dat ik tegen betaling mijn bedrijfslogo en web-adres op een automobiel laat plaatsen.
Afgelopen nacht heb ik nog liggen tobben of dit wel een juiste beslissing was. Ervaringen uit het verleden leren dat adverteren in papieren media evenals op Internet (Google ads) eigenlijk nul resultaat opgeleverd heeft.
Nu ik het heb laten bezinken, is het me onduidelijk of deze vorm van adverteren (het betreft een kleine ruimte op de voorkant van dit automobiel, die verder is volgeplakt met andere advertenties), wel enig rendement op gaat leveren. Kortom, ik heb geen of heel weinig zicht op wat dan heet 'ROI' (return of investment) wat hier uit voort kan vloeien.
Voor de duidelijkheid, het betreft een bedrijfsbusje van een sociale werkinstelling die regelmatig aangetroffen zal worden in onze woonplaats, waar wij vooralsnog geen tot zeer weinig klanten hebben. Het merendeel van onze klanten zit in de Randstad of zelfs het buitenland.
Wie heeft ervaringen heeft met een dergelijke vorm van adverteren?
Zelf rijd ik nog anoniem rond met een stationwagon die zowel zakelijk als privé gebruikt wordt. Een reden daarvoor is dat ik er een beetje huiverig voor ben om 'hate' calls te krijgen. Wat mij na regelmatig in het buitenland vertoefd te hebben enorm opvalt is het agressieve weggedrag op vnl snelwegen: bumper kleven, treintje rijden en rechts inhalen of zelfs bij dubbele doorgetrokken streep toch nog inhalen is kennelijk de norm geworden. Daar steekt mijn rijgedrag erg behoudend bij af, dwz. rijd wel flink door maar niet harder dan 125-130 km/uur op de linkerbaan.
Is dat nodeloos bang zijn? Hoeveel beter ben je af met bedrijfsreclame op de eigen auto versus reclame met zijn allen op een 'publieke' auto?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vdhork
vdhork
Ik heb gisteren een overeenkomst getekend, die inhoudt dat ik tegen betaling mijn bedrijfslogo en web-adres op een automobiel laat plaatsen.
Afgelopen nacht heb ik nog liggen tobben of dit wel een juiste beslissing was. Ervaringen uit het verleden leren dat adverteren in papieren media evenals op Internet (Google ads) eigenlijk nul resultaat opgeleverd heeft.
Nu ik het heb laten bezinken, is het me onduidelijk of deze vorm van adverteren (het betreft een kleine ruimte op de voorkant van dit automobiel, die verder is volgeplakt met andere advertenties), wel enig rendement op gaat leveren. Kortom, ik heb geen of heel weinig zicht op wat dan heet 'ROI' (return of investment) wat hier uit voort kan vloeien.
Voor de duidelijkheid, het betreft een bedrijfsbusje van een sociale werkinstelling die regelmatig aangetroffen zal worden in onze woonplaats, waar wij vooralsnog geen tot zeer weinig klanten hebben. Het merendeel van onze klanten zit in de Randstad of zelfs het buitenland.
Wie heeft ervaringen heeft met een dergelijke vorm van adverteren?
Zelf rijd ik nog anoniem rond met een stationwagon die zowel zakelijk als privé gebruikt wordt. Een reden daarvoor is dat ik er een beetje huiverig voor ben om 'hate' calls te krijgen. Wat mij na regelmatig in het buitenland vertoefd te hebben enorm opvalt is het agressieve weggedrag op vnl snelwegen: bumper kleven, treintje rijden en rechts inhalen of zelfs bij dubbele doorgetrokken streep toch nog inhalen is kennelijk de norm geworden. Daar steekt mijn rijgedrag erg behoudend bij af, dwz. rijd wel flink door maar niet harder dan 125-130 km/uur op de linkerbaan.
Is dat nodeloos bang zijn? Hoeveel beter ben je af met bedrijfsreclame op de eigen auto versus reclame met zijn allen op een 'publieke' auto?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25445-autoreclame-met-zijn-allen-op-1-auto-versus-eigen-bedrijfsauto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag