• 0

export naar Iran

Hallo,

 

wie kan mij adviseren m.b.t. export naar Iran. De vragen die ik heb hebben betrekking op het betalen vanuit Iran naar Europa en of ik ook een vergunning nodig ben? Ik ben al een tijdje bezig om e.e.a. voor elkaar te krijgen en het begint er nu goed uit te zien, dit is de volgende stap..

 

met vriendelijke groet,

 

Roan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Roan,

 

Op Iran zijn sanctiemaatregelen van toepassing. Deze maatregelen vloeien voort uit het feit dat Iran niet voldoet aan zijn verplichtingen onder het non-proliferatieverdrag ten aanzien van zijn nucleaire activiteiten.

De huidige sancties van de Europese Unie op Iran bevatten de volgende elementen:

 

*een embargo op alle nucleaire en raketgerelateerde goederen

*een vergunningplicht voor overige gevoelige goederen

*beperkingen ten aanzien van technische assistentie en training.

*sancties van financiële/bancaire aard

*reisbeperkingen voor personen op een zwarte lijst

 

Meer gedetailleerde informatie staat op deze website: http://www.ez.nl/Onderwerpen/Internationaal_Ondernemen/Exportcontrole_strategische_goederen/Sancties_en_embrgo_s/Sancties_op_Iran#internelink6

 

Hierop valt onder meer na te gaan welke goederen in elk geval vergunningsplichtig zijn, en vindt u ook verdere contactadressen.

 

M.vr.groeten, Mirjam Caminada

 

 

EVD Internationaal ondernemen en samenwerken
Link naar reactie
  • 0

Mirjam, hoe moet ik de onderstaande maatregelen precies zien?

De huidige sancties van de Europese Unie op Iran bevatten de volgende elementen:

 

*beperkingen ten aanzien van technische assistentie en training.

 

 

Zelf ben ik bezig met de ontwikkeling van iets dat je een beetje kunt vergelijken met de magneet zweeftrein maar dan toch weer heel anders. Aangezien zowel Iran als Venezuela een dergelijk project hebben overwogen sluit ik niet uit dat ik over een half jaar een keer een bezoekje aan hun ambassade breng.

Valt een eventuele samenwerking dan ook onder de beperkingen ten aanzien van technische assistentie ?

Link naar reactie
  • 0

Beste Roan,

 

Het is niet gemakkelijk maar het is te doen mits de aard van je goederen niet tot het 'dual use'gebied behoort. Wij hebben onlangs nog een 20 voeter naar Iran verstuurd op basis van een L/C via de EIH te Hamburg.

 

Stuur mij een PM en dan help ik je.

 

Gr Tom

 

 

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.