• 0

Informatie met betrekking tot subsidie provincie voor een evenement.

Ik heb al een aantal jaar het idee een evenement te organiseren. Het precieze onderwerp laat ik nog even buiten beschouwing omdat ik bang ben voor kapers op de kust. Omdat de kosten voor dit evenement vrij hoog zijn én er behoorlijk wat uur in de organisatie en marketing zal gaan zitten vroeg ik mij af hoe het subsidiebeleid precies werkt van de staat / provincie / gemeente.

 

Waarom de provincie?

1. Nationaal zijn er voldoende alternatieven voor dit evenement. In de provincie waar ik op doel niet, terwijl wél alle ingrediënten aanwezig zijn.

2. Het evenement kan de provincie op de kaart zetten met betrekking tot dit onderwerp. In feite worden de ingrediënten gemixed tijdens het evenement.

3. Het evenement is in eerste instantie gericht op het bedrijfsleven in de provincie in deze specifieke tak. Daarnaast worden diverse gerelateerde opleidingen aangesproken die de provincie rijk is. Als laatste is het evenement als bezoeker interessant voor het publiek.

4. Ik heb een uitgebreid netwerk in deze regio. Bestaande uit onderwijsinstellingen, bedrijven, netwerk organisaties

 

Subsidie, sponsoren en/of deelname kosten?

1. Heeft iemand meer informatie betrekking tot subsidie aanvraag. Wat zijn bijvoorbeeld de eisen én beperkingen? Hoeveel geld is er normaliter beschikbaar? Waar mag het voor gebruikt worden? Wie bepaalt of er een potje beschikbaar is? Mag er aan het evenement verdient worden? Etc.

2. Er zouden interessante sponsoren kunnen zijn. Bijvoorbeeld opleidingen. Mogen zij dit doen (als de provincie of de gemeente subsidie beschikbaar stelt)? En zo ja, hoe werkt zoiets normaliter? Ga je met je uitgebreid plan naar hen toe?

3. De deelnemers zouden een kleine vergoeding betalen. Met een accountant heb ik een ruwe berekening gemaakt en het is mogelijk het inschrijfgeld bijna een factor 10 lager te maken dan nationale alternatieven. Voor bezoekers is het evenement gratis.

 

Het geld zou gebruikt worden voor:

1. Locatie, parkeerplaatsen en catering.

2. Marketing, website, etc.

3. Vergoeding voor de organisatie.

 

Zou iemand mij wat meer informatie of links kunnen geven. Ik Google mij rot, maar kan het kaf niet van het koren scheiden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, ik wilde mijzelf eerst een beetje beter informeren over de mogelijkheden. Daarnaast wil ik vóór ik echt iets doe een plan uitgewerkt hebben en met een accountant een kostenindicatie maken. Ik zal vast niet direct iemand spreken of uitgenodigd worden voor een gesprek, maar mocht dat wel zo zijn dan wil ik niet met mijn mond vol tanden staan.

Link naar reactie
  • 0

ic3d,

 

Als je de 'provincie' belt zou ik de vragen wel wat meer uitwerken. Je vraagstelling hier is zo algemeen, dat je er alle kanten mee opkunt. Als je alle antwoorden op vragen over een dergelijk plan zou bundelen, krijg je een bijbeldik boek.

 

Zoek eerst eens op 'evenementen', 'subsidies', 'belastingen' e.d. en specificeer je vragen dan zoveel mogelijk.

 

groet,

 

John

 

edit: je was me voor, maar mijn mening verandert door je antwoord niet.

Link naar reactie
  • 0

Ic3d,

 

Het organiseren van een evenement is niet iets wat je zomaar doet. Zeker niet voor een eerste keer. Daar gaat aardig wat ervaring in zitten. Ik heb in mijn netwerk een aantal mensen zitten die al redelijk vaak een evenement hebben georganiseerd, en je daar vast wel bij kunnen/willen helpen. Mocht je geinteresseerd zijn, stuur me dan even een PBtje zodat ik je met ze in contact kan brengen.

 

Herman

Link naar reactie
  • 0

John Kode > Uiteraard. Vandaar dat ik mijn globale vragen eerst hier stel. Ik wil mijzelf véél meer inlezen. Wat de mogelijkheden zijn en hoe je deze het beste kunt bereiken.

 

Herman55 > Ik heb hier reeds een bevriend bureau voor benaderd. De poppetjes staan op hun plaats zeg maar.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel wat ervaring met provincies en gemeenten en evenementen (holland innovation). Zowel gemeenten als provincies zijn belangrijke partijen als het gaat op de sponsering van evenementen. Hat maakt echter een groot verschil of het een zakelijk of een publieks evenement is. Ik geloof niet dat er een algemeen sponsor beleid is. Misschien wel voor publieksevenementen, maar ik heb er in ieder geval nooit wat van gemerkt.

 

Gemeentes en provincies hebben altijd de behoefte zichzelf "op de kaart te zetten", maar als wat? Daar moet je achter zien te komen. Wat is de specifieke ambitie van de provincie of gemeente en waar zit het geld. Het cultuurpotje? (bijna altijd leeg) het sportpotje of het innovatiepotje (bijna altijd vol).

 

Kan je iets meer vertellen over de omvang van het evenement, de doelgroep en het soort evenement? (concert, beurs, sportfestijn, puzzeltocht).

 

Het antwoord op je vraag zal waarschijnlijk toch neer komen op "gewoon bellen en rondvragen"

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

 

Er worden drie doelgroepen aangesproken:

 

1. Bedrijven, zij zijn de deelnemers.

2. Studenten, ook zij zijn deelnemers.

3. Publiek, zij zijn de toeschouwers.

 

Het gaat om een soort van verkiezing (deelnemers), uitreiking (deelnemers en publiek) en expositie (deelnemers en publiek). waarbij werk wordt beoordeeld door experts uit de regio (hogescholen, universiteiten en uit het bedrijfsleven uit de provincie). Het onderwerp is multimediaal te noemen en interessant voor de provincie omdat het kunst, techniek, ontwerp, communicatie, media, etc. op een moderne manier bij elkaar brengt.

 

Zo simpel is het natuurlijk niet, maar om niet te veel te verklappen is dat een goede samenvatting.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb via via eindelijk een emailadres kunnen bemachtigen. Ik heb dus meer informatie aangevraagd.

 

Heeft iemand van jullie echter een idee om welke bedragen dit gaat? Ik heb namelijk écht geen idee. Ik snap dat ieder evenement anders is, dat iedereen andere eisen heeft en dat een evenement voor 100 personen minder "ontvangt" dan een alternatief met 100.000 deelnemers. Maar er is vast wel voorzichtig inschatting te maken toch? Bijvoorbeeld afhankelijk van de deelnemers, een percentage van de te verwachten kosten, etc.?

Link naar reactie
  • 0

De gemeente doet nooit alles. Meestal leveren ze alleen een bijdrage. Dat kan varieren van 15% tot 35% en soms meer. Ik ken een gemeente die een miljoen heeft bijgedragen aan 1 evenement (door de overheid georganiseerd), maar dat is exeptioneel.

 

GA eerst is uit van 10 tot 15% van je broting. Laat zien dat je evenement "levensvatbaar" is, zonder bijdrage. Laat zien wat de gemeent/provincie mist als ze niet mee doen. Meestal helpt het als je meerdere opties hebt. Als ze niet het idee hebben dat ze iets missen gaan ze niet mee doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt wederom voor de informatie.

 

Ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben en even moet afwachten. Ik heb een begroting gemaakt in samenwerking met een accountant. Mocht er ooit een gesprek komen, dan zullen we zien hoe het loopt. De kosten zijn overigens relatief laag voor een evenement omdat ik zelf een systeem heb ontwikkeld dat alle automatisering, registratie, betalingen, etc. etc. voor mij uitvoert en daarnaast reeds mondelinge overeenkomsten heb met een aantal sponsoren die een dienst willen leveren.

 

Ik heb tevens een micro marktonderzoek gehouden. Hieruit blijkt dat er voldoende aandacht is. Het evenement is levensvatbaar zonder bijdrage van de provincie. Althans dat blijkt uit dit kleine onderzoek. Echter, door participatie van de provincie kunnen de kosten voor de deelnemers omlaag.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.