• 0

Hoe vraag je een offerte?

Hoi,

 

Ik heb het volgende mailtje met mijn gmail account aan een fabrikant van een product gestuurd. Ze hebben me geen antwoord gegeven. Wat doe ik verkeerd?

 

Geachte heer / mevrouw,

 

Ik wil in de toekomst graag "categorie product" bij enkele projecten gebruiken. Ik ben overtuigd van de meerwaarde van "specifiek product" hiervoor, maar heb nog twijfels over de prijs.

 

Kunt u me daarom een prijsindicatie geven van uw verschillende "sub categorie-en"?

 

Ik zou ook graag weten bij welke volumes u korting begint te geven.

 

Alvast dank voor uw antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

XiaoDi

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je de fabrikant of leverancier al gebeld? Afnemer worden en over kortingen praten zijn twee stappen. Vraag eerst naar toezending van het assortiment (brochure/samples) met een prijslijst en leveringsvoorwaarden. Vervolgens kun je onderhandelen over een levering. Dat is tenminste mijn aanpak bij een nieuwe, onbekende leverancier.

 

Namens wie of wat stelt XiaoDi deze vraag? Zal de fabriklant zich afvragen. Vermeld een onderneming (desnoods in oprichting) en keurige contactgegevens.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening is deze mail niet specifiek genoeg.

 

Wat zijn enkele projecten? etc.. hoeveel wil je afnemen, als je meer info geeft zul je ook meer info krijgen.

 

Succes

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Gewoon simpel weg, specifiekere vragen stellen en zelf ook meer informatie geven. Bedrijven willen vaak ook meer info over jou contact gegevens, dit zal hun ook eerder toe doen om jou terug te mailen.

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb het volgende mailtje met mijn gmail account aan een fabrikant van een product gestuurd. Ze hebben me geen antwoord gegeven. Wat doe ik verkeerd?

 

Met een gmail account kan je ook niet verwachten serieus genomen te worden. Heb je geen eigen domeinnaam voor je business?

 

Bellen werkt overigens wel veel beter inderdaad. Dan krijg je wellicht een direct e-mailadres en kan je ook gelijk je KvK uitreksel meesturen.

Link naar reactie
  • 0

Schandalig dat er nog bedrijven bestaan die niet op een dergelijke potentiele klant reageren!

 

Gmail of niet, ieder bedrijf moet beseffen dat vele leads tegenwoordig via de mail binnenkomen. Niet reageren is gewoon potentiele business weggooien.

 

Maar goed, hier heb je weinig aan natuurlijk. Bellen is dan inderdaad het alternatief. Vertel ze dan gerust dat je ook een mail gestuurd hebt waar ze niet op reageerden.

 

Link naar reactie
  • 0

Feit is -uit mijn eigen ervaring- dat deze "leads" van gmail (en andere gratis email providers) vaak niet zo serieus zijn. Een serieuze klant heeft in de regel een serieus domein met nette email adressen. En als die klant dus echt interesse heeft dan hangt die vanzelf aan de telefoon als er niet snel genoeg op het mailtje gereageerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil in de toekomst graag "categorie product" bij enkele projecten gebruiken. Ik ben overtuigd van de meerwaarde van "specifiek product" hiervoor, maar heb nog twijfels over de prijs.

 

Heb je een website? Dan die er zeker bij vermelden. Waarom heb je twijfels over de prijs als je nog geen offerte hebt gehad?

Link naar reactie
  • 0
Schandalig dat er nog bedrijven bestaan die niet op een dergelijke potentiele klant reageren!

 

Gmail of niet, ieder bedrijf moet beseffen dat vele leads tegenwoordig via de mail binnenkomen. Niet reageren is gewoon potentiele business weggooien.

 

Maar goed, hier heb je weinig aan natuurlijk. Bellen is dan inderdaad het alternatief. Vertel ze dan gerust dat je ook een mail gestuurd hebt waar ze niet op reageerden.

 

Tot op zekere hoogte ben ik op zich wel met je eens je weet nooit wat voor een mooie lead het kan zijn, zelfs met zo'n gratis e-mailadres.

 

Ik kan me van de leveranciers echter ook wel weer voorstellen dat ze moe worden van die soms vele aanvragen via e-mail. Het kan maar zo zijn dat je daar iemand full-time op kan zetten om ze allemaal te lezen en te beantwoorden. Dat is het doorgaans niet waard omdat misschien wel 98% toch afhaakt. Je gaat dan bijna automatisch heel snel filteren en Gmail en Hotmail vallen dan al snel af. Korte e-mails zonder uit te leggen wie ze zijn en wat ze doen ook en vooral de veel te lange e-mails, die kosten helemaal teveel tijd.

 

Aan de andere kant is het ook mijn ervaring dat veel leveranciers nog in de vorige eeuw leven. Bestellingen moet je faxen, je kan een catalogus krijgen met daarnaast een slordig vodje waar de prijzen in staan. Liefst in een zo onduidelijk mogelijke volgorde in plaats van de pagina indeling van de catalogus aan te houden en als het even kan alleen met onmogelijke productnummers werken en zeker geen namen noemen op de prijslijst.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg ook regelmatig een verzoek voor meer informatie binnen vanuit een hotmail / gmail account.

Indien er een telefoonnummer bij staat bel ik de persoon op om e.e.a door te spreken. Staat er geen telefoonnummer, neem ik nog wel de moeite om te antwoorden, maar in alle gevallen is dit een dankje wel voor de interesse en de vraag naar een telefoonnummer om e.e.a mondeling te kunnen bespreken.

Uit een zakelijk e-mail adres kom ik er namelijk meestal achter wat de klant doet en dat praat gemakkelijker wanneer ik deze aan de telefoon heb en/of ik speel hier al op in, in mijn schriftelijke reactie.

Daarnaast wilde ik een jaar of 3 geleden ook wel eens weten hoe mijn (destijds toekomstige) concullega’s hun informatie leverde aan hun klanten. Even een g-mail accountje aangemaakt en her en der wat info opgevraagd en je kunt een mooie concurrentie analyse maken...

Door deze insteek laat ik dus dat soort types (zoals ikzelf dus ;)) niet gemakkelijk toe.

 

En ja, het kan inderdaad zijn dat je een potentiële klant die bloedserieus is, laat lopen. Die indruk van een gemiste kans, heb ik echter nog niet gehad.

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik kan me van de leveranciers echter ook wel weer voorstellen dat ze moe worden van die soms vele aanvragen via e-mail. Het kan maar zo zijn dat je daar iemand full-time op kan zetten om ze allemaal te lezen en te beantwoorden. Dat is het doorgaans niet waard omdat misschien wel 98% toch afhaakt.

 

Een autoresponder bericht met de vraag om telefonisch de aanvraag te doen is in zo'n geval de eenvoudige oplossing.

 

Maar ja, dan moet je als bedrijf natuurlijk niet in de vorige eeuw leven...

 

Ik begrijp het standpunt als je veel e-mails krijgt van hotmail of gmail adressen, maar begrijp dan ook dat er weldegelijk serieuze klanten bij kunnen zitten, en dat je die dus kunt missen als je geen vangnet hiervoor creëert.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.