• 0

BTW Canada

Hallo,

 

Er is nogal wat veranderd met de btw over diensten heb ik gelezen.

 

Nu heb ik echter een vraag:

 

Ik verricht diensten voor een Canadese ondernemer. De werkzaamheden verricht ik gewoon in Nederland en de factuur gaat naar Canada. Aan welke vereisten moet mijn factuur nu voldoen in 2010??

 

Groeten Rick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Rick,

 

Hoofdregel bij B2B-diensten is dat de dienst belast is in het land van de afnemer, i.c. Canada. Op de hoofdregel zijn wel een aantal uitzonderingen. Dus voor een exact antwoord moet je ook een korte omschrijving van de dienst geven.

 

De fiscus moet wel kunnen controleren dat de dienst voor een buitenlandse ondernemer is verricht, dus vermeld op de factuur - naast BTW 0% - N.A.W.-gegevens van de afnemer en eventueel BTW-identificatienummer van de afnemer. Verder gelden gewoon de normale regels voor facturen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het zijn diensten op automatiseringsgebied dus volgens mij vallen die niet onder de uitzonderingen.

Ik factureer dus gewoon met 0% en moet de gegevens van de afnemer vermelden op de factuur.

Waar geeft ik de omzet aan op de aangifte omzetbelasting?

 

Gr. rick

Link naar reactie
  • 0

De fiscus moet wel kunnen controleren dat de dienst voor een buitenlandse ondernemer is verricht, dus vermeld op de factuur - naast BTW 0% - N.A.W.-gegevens van de afnemer en eventueel BTW-identificatienummer van de afnemer. Verder gelden gewoon de normale regels voor facturen.

 

Kleine correctie:

Er is geen sprake van BTW 0% maar sprake van BTW verlegd. Uitwerking is hetzelfde (geen btw afdracht in NL) maar formeel

is deze laatste de juiste omdat daarmee duidelijk wordt dat de Canadese ondernemer verantwoordelijk wordt voor de

BTW afdracht voor de ontvangen diensten.

 

Groet,

Alex

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.