• 0

Inschrijven KVK?

Beste mede forumgebruikers,

 

Momenteel ben ik bezig met een website waarop bedrijven zichzelf op kunnen plaatsen.

Het klinkt natuurlijk nogal onduidelijk, maar wil het een beetje voor mezelf houden.

Waar het om gaat is: stel dat ik hiervoor € 9,99 per maand vraag voor deze online dienst,

ben ik dan verplicht tot het inschrijven bij de Kvk? Of is het ook mogelijk om alleen een bepaald percentage af te dragen aan de belasting voor geringe inkomsten? Heb er wel eens een keer iets over gelezen dat je het tot een bepaald bedrag mag af dragen, weet het alleen niet hoeveel exact.

 

Mvg Marv

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je verkoopt diensten, dus je moet ingeschreven staan bij de KVK. Je kunt dit niet zien onder Hobby neem ik aan.

Zoduur zijn de kosten ook niet als eenmanszaak, liggen rond de 40-50 euro als ik het goed heb.

Hier zul je meer informatie vinden; http://www.kvk.nl/nieuwe_inschrijvers/veelgestelde_vragen/vragen_over_inschrijven_in_het_handelsregister/

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Als je diensten levert aan bedrijven dan zullen die bedrijven daar een factuur voor willen ontvangen. Die kan je alleen maken als je ingeschreven staat bij de KVK, want als je dat niet staat dan heb je geen KVK en (indien je in jou branche BTW plichtig zou zijn) BTW nummer.

Link naar reactie
  • 0

Die slak smaakt nog steeds een beetje flauw; ook als je niet aan bedrijven gaat leveren, maar enkel aan particulieren, zul je je nog steeds moeten inschrijven. De KvK heeft hiervoor eigenlijk maar 1 uitzondering: waar de bezigheden zich op hobby-niveau bevinden hoef je je niet altijd in te schrijven. Je mag dan zelfs nog wel een klein zakcentje bijverdienen met die hobby, maar formeel moet dit uiteraard wel opgegeven worden aan de fiscus!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • -1

dan moet je toch wel een hele goede domeinnaam hebben en weten wat je doet als je je in de advertentie branche begeeft.

zeeeeeeeeer moeilijk vooral met de constant nieuw ontwikkelende advertentie mogelijkheden.

 

als bedrijf zijnde sta ik liever op een site zoals marktplaats dan op 1 website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.