• 0

Digitaal factureren en iDEAL

Beste ondernemers,

 

 

Aangezien ik digitale facturen wil gaan versturen met de mogelijkheid om via iDEAL te betalen heb ik het e.e.a. vergeleken.

 

De volgende drie heb ik op het oog: Money Medic, FactuurSturen.nl en DigitaleFactuur.nl.

 

Even kort de kosten per transactie samengevat (exclusief BTW):

Money Medic: 2,20 EURO

Factuursturen.nl: 0,40 EURO (met een maximum van 10 EURO p/m)

DigitaleFactuur.nl: Ik kon niet direct vinden wat zij rekenen per transactie maar aangezien de betaling bij hun gratis versie via Mollie gaat kost het volgens de site van Mollie 0,99 EURO. Met een betaald abonnement bij DigitaleFactuur.nl kun je kiezen of je het óf via Mollie wilt laten betalen óf direct via je eigen bank en de daarbij behorende kosten (bron). Interpreteer ik dit laatste goed?

 

De abonnementskosten zijn respectievelijk 0 EURO, 0 EURO, en 0, 10 of 25 EURO p/m.

 

Wat betreft snelheid. Ik las op deze link dat betalingen via Mollie (Factuursturen.nl gaat ook via Mollie) tussen 7 tot 30 dagen worden vastgehouden voordat het geld naar jou wordt overgemaakt. Is dat niet een beetje erg lang?! Wat is jullie ervaring hier mee?

 

Volgens Money Medic sturen ze het geld nu dagelijks door i.p.v. wekelijks in het verleden (bron). Wat is jullie ervaring hier mee?

 

Voordeel van alle drie is dat je je eigen huisstijl kunt gebruiken op je facturen. Voordeel van Money Medic vind ik tevens de snelle verwerkingstijd van betalingen. Voordeel van Factuursturen.nl vind ik dan weer de lage transactiekosten.

 

Nadeel van Money Medic zijn dus de hoge transactiekosten. Nadeel van Factuursturen.nl vind ik dat betalingen via Mollie gaan. Nadeel van DigitaleFactuur.nl vind ik dat je bij de gratis versie alleen facturen kunt maken en geen offertes, hun eigen logo op deze versie komt te staan en dat betalingen dan via Mollie gaan.

 

Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervaringen met één of meerdere van bovenstaande digitale factureringssites is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb geen ervaring met de partijen, maar als ik de site goed lees van factuursturen.nl moet je de kosten van Mollie er nog wel bovenop rekenen indien de klant met mollie betaald. Ik ga er vanuit dat je een apart contract met Mollie moet afsluiten namenlijk.

 

http://factuursturen.nl/mogelijkheden

 

Er zijn geen vaste- of opstartkosten verbonden aan het gebruik van iDEAL en een transactie kost € 0,99.

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kunt natuurlijk ook kiezen om zelf een kleine iDeal-applicatie te (laten) maken. Deze kun je dan direct koppelen met je eigen bank. Dat zorgt voor de snelste uitbetaling en (waarschijnlijk) ook de laagste kosten. Gaat alleen wat tijd/geld in zitten om op te starten. Voordeel is wel dat je wellicht bij je huidige factuurpakket kunt blijven.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.