• 0

BTW nummer Engeland zelfde als Bedrijfsregistratie nummer

Hallo,

 

Ik heb een klant ik Engeland die met zijn bedrijf een product van mij heeft gekocht. Nu heeft hij zijn bedrijfsregistratie nummer doorgegeven in plaats van zijn BTW nummer om in aanmerking te komen voor Intracommunautaire Leveringen. Hij beweert dat Engelse bedrijven niet verplicht zijn om een BTW nummer te hebben.

Ik weet dat in belgische ondernemingen dezelfde BTW nummer hebben als hun bedrijfsregistratienummer.

Kan ik nu ook zijn bedrijfsregistratie nummer gebruiken om hem geen BTW te rekenen? Hij heeft immers het product gekocht via zijn bedrijf en heeft het geld overgemaakt via zijn bedrijfsrekening.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees net dat bedrijven in Engeland geen BTW nummer nodig hebben als zij onder de 68.000 GBP omzetten. Kan ik dan alsnog een nul tarief rekenen als ik zijn bedrijfsregistratie nummer gebruik ipv een BTW nummer? Het gaat immers wel om een geregistreerd bedrijf.

Link naar reactie
  • 1

Voorwaarde voor BTW nul tarief is, dat jij en de afnemer allebei een BTW-nummer hebben. Met andere woorden, je moet beide BTW-plichtig zijn. Je dient de beide BTW-nummers op de factuur te vermelden.

Bij een levering binnen de EU heeft de leverancier de plicht om na te gaan of het BTW-identificatienummer van zijn buitenlandse afnemer wel klopt. Dit kan via de Belastingdienst.

 

Bron: Kamer van Koophandel

 

Dus ik vrees dat je BTW moet gaan rekenen, omdat het Britse bedrijf niet BTW plichtig is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.