In bespreking

Aanbevolen berichten

Vandaag belde ik een mede HL deelnemer op, ik kreeg niet de HL'er maar de officie manager aan de lijn.

Zij vertelde mij dat de betreffende persoon zojuist de vergaderruimte was ingegaan voor een bespreking en niet gestoord kon worden. Op mijn vraag hoelang zij verwachtte dat deze bespreking ging duren vertelde ze mij dat het ongeveer een uurtje in beslag zou nemen.

 

Op zich helemaal niet opmerkelijk ware het niet dat de betreffende persoon 15 minuten na het beëindigen van het gesprek met de office manager nog steeds online is op Higherlevel. ;D

Link naar reactie

en daarbij verwacht ik dat wanneer sommige naar een vergadering, bespreking, lunch, wandeling gaan ze niet perse alles afsluiten. Mijn pc gaat pas met een halfuur in wachtstand, dus tijdens het honden uitlaten ben ik nog een halfuur extra online. ;)

 

En bij saaie vergaderingen kan ik mij ook iets voorstellen. Misschien dat er wel berichtjes over de duurzaamheid op het gebied van biogas wel getikt worden op de pot. Geen telefoon, maar wel HL ;D

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

...

Op zich helemaal niet opmerkelijk ware het niet dat de betreffende persoon 15 minuten na het beëindigen van het gesprek met de office manager nog steeds online is op Higherlevel. ;D

 

Dat zegt toch niets? Een browser op de HL pagina open laten staan wil nog niet zeggen dat de ingelogde actief is op HL.

Sterker nog, veel fora registreren pas dat een lid offline is na 15 of 30 minuten inactiviteit. Het kan dus best dat hij HL heeft afgesloten vlak voordat hij z'n vergadering in ging.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

In Safari wordt een pagina weleens vernieuwt automatisch. Gezien het feit dat we vaak demo's geven van de websites die we maken kan ik me goed voorstellen dat ik dan ook als online gezien wordt?

 

Nog even afgezien van het feit dat je andere ondernemers natuurlijk HL laat zien zodat ze ook lid kunnen worden! ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Van bijvoorbeeld het sluiten van je browser of het wegsurfen naar een andere site krijgt de site waar je opzit geen bericht. De meeste systemen kunnen dus pas zeker weten dat iemand niet meer op de site zit nadat de sessie een timeout krijgt (standaard 20 minuten na de laatste communicatie tussen client en server, in de meeste gevallen).

Ik log ook nooit expliciet uit op HL, lui en gemakzucht... ;)

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie

In Safari wordt een pagina weleens vernieuwt automatisch. Gezien het feit dat we vaak demo's geven van de websites die we maken kan ik me goed voorstellen dat ik dan ook als online gezien wordt?

Is dat specifiek eigen aan Safari? Sommige websites gebruiken een keepalive script om bepaalde zaken up-to-date te houden, misschien ligt dat daar meer aan. Een browser die zichzelf te pas en te onpas ververst lijkt me bijzonder onhandig!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Ik haat die cultuur, die nog in ouderwets ingestelde bedrijven heerst. Inkopers/verkopers zitten zo vaak in "bespreking" dat ze moeilijk bereikbaar zijn. En dat terwijl jij (ik) hun problemen aan het oplossen bent. Gevolg is, dat je uiteindelijk alternatieven zoekt en ze dan maar zelf op een zijspoor zet. En dan moet je ze eens horen mekkeren.......

Link naar reactie

@odems

 

waarom ben je altijd zo boos? ;)

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

"sorry, deze meneer is net in bespreking, kunt u misschien later even terugbellen of kan ik een bericht voor hem achterlaten"

 

Dit is een typische reactie waarvan je gewoon weet dat het onzin is, de persoon staat op de achter grond hard te zwaaien "IK BEN ER NIET!!!" en de secretaresse opent het smoezenboek.

 

Andere oorzaak kan zijn: Het is een soort call center met nep secretaresse die enkel telefoontjes doorschakeld naar mensen die in heel andere delen van het land wonen maar de indruk willen wekken dat ze een "echt" bedrijf zijn met een "echt" kantoor. Veelal wordt er dan niet opgenomen en komt bovenstaande smoes naar boven.

 

Ik vraag mij altijd af, is het echt zo duur om een eigen telefoonnummer te krijgen, kan dat er niet eens van af?

 

Ik heb namelijk helemaal geen zin om door een troela/miep aan de lijn gehouden te worden.

Misschien ben ik ook wel ouderwets...

Link naar reactie

Paul,

 

Ouderwets is niet het juiste woord. Kortzichtig vind ik het wel.

Het kan altijd zijn dat de betreffende persoon inderdaad in bespreking is. Het kan ook zijn dat de persoon je (of TS in dit geval) gewoon niet wil spreken. Is met belangrijkere zaken bezig, verwacht een andere telefoontje en wat dies meer zij.

Je geeft dan vooraf aan bijvoorbeeld je secretaresse door dat je niet bereikbaar bent en dat de beller een notitie kan achterlaten om teruggebed te worden.

Dat is niet aan het lijntje houden, want er wordt direct aangegeven wat de mogelijkheden zijn.

Gewoon een legitieme actie imho

 

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Als ik met een grote offerte bezig ben, of wat dingen waar ik echt bij moet nadenken dan geef ik ook aan dat ik niet gestoord wil worden. Ben je een eenmanszaak dan neem je gewoon de telefoon niet op, maar als er meer mensen lopen dan wordt de telefoon gewoon beantwoord. Lijkt me beter als helemaal niet opnemen.

 

En ja, dan kan ik niet gestoord worden, en vragen ze of ik kan terugbellen, of dat ze een bericht willen achterlaten.

 

Lijkt me in het algemeen vrij normaal. 3 minuten later een bericht op HL zetten is dan weer minder netjes.

 

Frans

 

Link naar reactie

...

Lijkt me in het algemeen vrij normaal. 3 minuten later een bericht op HL zetten is dan weer minder netjes.

 

 

Ja en nee. Iedereen mag nog altijd zelf bepalen of en hoe hij telefonisch communiceert. Dat bepaalt niet de beller, maar de gebelde.

 

Het is wel handig duidelijk te zijn in de mogelijkheden. Als ik als interim manager ergens werk zit ik vaak in bespreking, of ik dat nou leuk vind of niet, dat is deel van mijn werk. En ik werk voor mijn opdrachtgever, niet voor een beller die me wat probeert te verkopen.

 

Meestal laat ik als standaard instructie achter dat bellers een email sturen. Email volg ik altijd op.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
3 minuten later een bericht op HL zetten is dan weer minder netjes

 

Dat is misschien niet zo handig inderdaad. Overigens wordt toch nergens gemeld dat er een bericht werd gepost na 3 min.. ? Of mis ik iets of is dat inside information.... ;) ?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Nou Ronny, Ik ben het wel met Paul eens. Het straalt een beetje uit alsof de gebelde persoon veel te belangrijk is om jouw te woord te kunnen staan. Moet je eens zien/horen hoe snel ze wel aan de telefoon kunnen zijn als ze een probleem hebben dat je wel eens voor ze op zou kunnen lossen. Het is niet meer van deze tijd dat mensen door een bespreking niet meer bereikbaar kunnen zijn. Misschien leuk in de dienstverlenersbranche, maar in de technische branches is het een domme vertraging. Ik ga echt niet aan een trol vertellen welk probleem en hoe dat en dat moet worden opgelost.

Maar tegenwoordig los ik het anders op. Ik mail gewoon dat ze mij altijd en overal kunnen bereiken. Dan hebben ze het zelf in de hand. Dat dan een "manager" zijn secretaresse eerst laat bellen vind ik al over de grens. En geloof me, ik heb het allemaal al lang meegemaakt.

Link naar reactie

...

Het straalt een beetje uit alsof de gebelde persoon veel te belangrijk is om jouw te woord te kunnen staan.

...

 

Dat is ook zo. Als ik jou bel bepaal jij toch ook zelf of je mij te woord wilt staan? Ik ben toch niet de baas over jouw agenda? Zo niet, dan bel ik je vannacht even als je net ligt te pitten. ;D

 

Hahaha... ik ben altijd bereikbaar Fred! Onze tijd weergegeven heb ik te maken met Chinezen die om 3 uur (in de nacht) beginnen (voor hun 8 uur s'ochtends) en die stoppen dus onze tijd 11 uur in de ochtend. Mijn VS-afdeling begint al om 12 uur (6 uur in hun ochtend)

Het was het lastigst om vanuit China met de VS te werken, want daar zit precies een half etmaal verschil tussen.

 

Maar bel gerust, je bent welkom hoor...... ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.