• 0

Webshop gestart en nu?

Hallo,

 

Ik ben sinds een tijdje geleden maar een webshop begonnen voor mijn parfum en dergelijke cosmetica.

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/melissabody

Alleen weet ik nu niet meer wat ik moet.

Moet ik flyers gaan maken om de site bekend te maken of moet het gewoon mond-tot-mond reclame worden?

 

Heeft iemand tips om mij te helpen met mijn webshop?

Hoe komt ik verder?

Wat is het beste?

Moet de site qua kleuren en tekst misschien anders? (De layout staat namelijk vast)

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/melissabody - hier vind u de goedkoopste parfums, huishoudelijke artikelen en make-up.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Allereerst zou ik daar al over nagedacht hebben voordat ik begon. Maargoed, stel dus een duidelijk marketingplan voor jezelf op voor komend jaar.

 

Daarnaast zou het mooi zijn om een eigen domeinnaam te gebruiken, voor zover ik weet kan dat gewoon met dit systeem. Dat zorgt voor wat meer vertrouwen zegmaar..

 

ZELF aan de slag dus, succes!

Link naar reactie
  • 1

Ik ga nu heel gemeen klinken maar ik doe het met de beste bedoelingen voor jou.

 

Je webshop heeft geen aantrekkingskracht om daar te kopen. Natuurlijk ben ik ook je doelgroep niet maar er zijn een aantal punten die je erg onprofessioneel maken en dat zal afschrikken.

 

[*]Er staat reclame voor anderen op je website (Google ads)?!?

[*]Mijnwebwinkel is sowieso voor hobbywebwinkels.

[*]Lichtgrijze letters op een witte en en donkergrijze achtergrond? Met een beetje kleurenblindheid kan je je site al niet meer goed lezen. Wie niet kleurenblind is moet zich daar teveel voor inspannen. Ook op roze is het niet goed te lezen.

[*]Wel eens gehoord van "Wet koop op afstand", daar voldoe je niet aan. Komt je betrouwbaarheid niet ten goede.

[*]Parfum en lekkere luchten tezamen met schoonmaakmiddelen in één shop?

[*]Hoe kan je vandaag de dag nou nog denken online goed te kunnen verkopen zonder iDEAL als betaalmogelijkheid?

 

Nu de tips:

 

[*]Zoek op Internet naar "wet koop op afstand" en zorg dat je daar minimaal aan voldoet.

[*]Maak algemene voorwaarden waar je de eerste tip in verwerkt (KvK heeft mooie voorbeelden maar je kan ook andermans voorwaarden als leidraad nemen) en zorg dat deze duidelijk te vinden zijn.

[*]Maak de tekst toch lekker gewoon zwart.

[*]Als je echt serieus wil meedoen laat je een webshop maken met een eigen lay-out (eentje die niet zo smal is) en mooie knoppen.

[*]Als je lekker aan het shoppen bent naar aangename geuren wil je niet geconfronteerd worden met schoonmaakmiddelen, haal dat laatste desnoods uit je shop of maak een beter onderscheid.

[*]Zorg dat mensen met iDEAL kunnen betalen, dit gaat echt omzet schelen (als je bezoekers hebt).

[*]De marketingmethode die het meest oplevert aan bezoekers op je site is gewoon google adwords en vergelijkbare advertentie programma's. Flyers, advertenties in bladen hebben veel minder effect en kosten een altijd geld, resultaat of niet. Met "pay per click" advertenties betaal je voor bezoekers, niet voor weergave zoals in een blad. Bovendien moet je doelgroep vertrouwd zijn met internet, van lezers van bladen en flyers kan je dat niet zeggen, van mensen die je advertentie on google of bijvoorbeeld op een forum zien wel.

 

Voordat je aan de laatste tip gaat beginnen kan je beter zorgen de tips daarboven voor elkaar te hebben anders is het zonde om te betalen voor bezoekers die telkens afhaken.

 

Dit bericht bevat natuurlijk alleen maar mijn mening maar ik hoop dat er wat aan hebt.

Succes verder!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu je een webshop hebt, is SEO echt het belangrijkste. Nadat je de site structureel goed af hebt natuurlijk, kijk wat Astron zegt.

Nadat je aan deze punten hebt gewerkt zou je aan je zoek optimalisatie werken. Verzamel inkomende links van gerelateerde pagina's (dus parfum startpagina's, webwinkels, directories etc). Maak eventueel zelf een pagina ''Links'' aan op je site zodat je gemakkelijker links kunt uitwisselen. Daarnaast moet je kijken op welk woord je goed gevonden wilt worden in Google, hiervoor raad ik je aan bij Google adwords te kijken. Kijk wat realistisch is en ga voor die zoekwoorden.

Gebruik geen ''Producten'' als titel maar eerder Parfum artikelen of iets dergelijks. Inplaats van Welkom, zet iets neer van Welkom bij de winkel voor parfums of iets dergelijk.

Wel een beetje raar vind ik je webwinkel naam: Melissa. Ik zou kiezen voor iets anders dan je eigen naam..Eerder parfumshop Melissa.

 

Ik kan je nog veel meer informatie geven, maar begin hier eerst maar aan:) Succes :)

 

 

Posters kopen bij Posters-kopen.nl, Aanbod van ruim 5.000 verschillende posters en schilderijen voor uw kantoor, bedrijf of huis.
Link naar reactie
  • 0

Hoi Melissa,

 

Is het een hobby? Want het ziet er wel een beetje uit alsof je dit voor de "leuk" doet, daar is niets mis mee hoor. Zo kan je ook een hoop ervaring opdoen. Wat op mij gelijk nogal vreemd overkomt is je lijstje met top 10 producten terwijl je die zelf niet verkoopt? Wat heeft een klant (en jij zelf) er dan aan om dat te zien?

 

Verder zou ik parfum nooit online kopen, dat is toch iets wat je wilt ruiken tenzij je het luchtje al kent en het na bestelt.

 

Dit was wat ongevraagd advies ik kon het niet laten, nu je gevraagde advies ;): Als je hier echt serieus mee aan de slag gaat dan zal je je er echt in moeten verdiepen want het is met een webshop natuurlijk niet zo dat je niets meer hoeft te doen als je eenmaal online staat....Schrijf idd eerst een ondernemingsplan, daar gaat wel even tijd in zitten hoor. Verder is stap 1 qua bekendheid, het aanmelden bij alle zoekmachines en startpagina's, daar ben je wel even zoet mee vermoed ik.

 

Wat veel jonge meiden tegenwoordig doen is een weblog bijhouden ipv een webshop. Daar kan je ook jouw interesses in kwijt, misschien is zoiets wat makkelijker voor je? Tis maar een ideetje.

 

Hoe dan ook, succes ermee en veel plezier.

Link naar reactie
  • 0

Dag Melissa,

 

Na alle goede praktische tips heb ik ook nog iets: als je meer dan hobby-matig bezig bent en een zaak bent begonnen dan moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel, waar je gelijk een BTW-nummer krijgt. Vervolgens krijg je elk kwartaal een uitnodiging (lees: verplichting) om BTW-aangifte te doen.

 

Suc6

 

John

Link naar reactie
  • 0

Wat mij bij de opzet van je webshop opvalt is dat een klant minstens drie keer moet klikken om bij een product te komen. Dat zal je niet veel klanten opleveren. Vooral omdat de klant voortdurend verleid wordt met advertenties die nog eens veel helderder op de site staan. Ik zeg het niet graag maar als webshop lijkt het echt nergens op. Bovendien begrijp ik niet wat er bedoeld wordt als een geur geïnspireerd is door pakweg 9 bekende geuren. Ik krijg dan de indruk dat het noch vlees noch vis is.

Verder het aanbieden van huishoudartikelen is helemaal erg vreemd.

Pak eerst maar eens je homepage aan. Weg met al die tekst en toon wat producten. Kom met een goede tagline. Waarom bij jou kopen? Bijvoorbeeld geweldige geuren tegen kleine prijsjes oid. Nu komt de klant bedrogen uit als ie uitkomt bij het c merk wat je aanbiedt. Er zijn best klanten die goedkope geurtjes willen. Maar maak dat van te voren duidelijk (en niet met de lap tekst, want die leest echt niemand). En als je tekst gebruikt zorg dan dat je SEO-relevante koppen en subkoppen hebt. Nu heb je alleen een welkom kop en dat heeft geen enkele betekenis. Kijk ook eens naar je foto's (vaak erg klein), de beschrijvingen (sommige ontbreken).

Ik wens je heel veel succes, want je hebt een lange weg te gaan.

gr. Catharina

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat TS problemen gaat krijgen als ze merknamen koppelt aan de imitatie parfums,

het is vanuit de distributeur (FM denk ik) niet toegestaan om deze merknamen te noemen vanwege inbreuk op het merkrecht.

Een kennis van mij doet dit ook en het riekt heel erg naar MLM.

 

persoonlijk zal ik niet snel geuren online kopen als ik ze niet ken, zeker niet als het imitaties betreft.

 

 

Weinig te besteden? Hier maken ze mooie webshops voor weinig geld: http://www.aafkemooij.nl/

dan mogen de studenten eerst wel een groen boekje aanschaffen, de site wemelt van de spelfouten. ;)

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.