• 0

Ebay product importeren

Goedendag allemaal, onlangs ben ik voor mezelf begonnen en ik heb nog wat vragen over het één en ander. Wellicht kunnen jullie me op weg helpen.

 

Ik ben van plan om een product voor de zaak te kopen op ebay, vanuit het buitenland (niet EU). Een bedrijfsaccount heb ik al aangemaakt en ik ben ook in het bezit van een BTW nummer. Het product wil ik puur voor de zaak gebruiken en niet verkopen oid. Hoe gaat dit in zijn werk? Zijn er nog speciale dingen waar ik aan moet denken?

 

Mvg,

Juul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uit welk land koop je je product? Ik koop zelf ook zeer regelmatig partijtjes via ebay uit de US en China. Onder de €22,- betaal je geen btw of invoerrechten. Onder de €150,- betaal je sowieso geen invoerrechten.

 

In praktijk zet een chinees vaak gift met een waarde onder de 10USD op het pakketje, en plakt hij er een rol tape omheen, ongeacht of het pakketje 5 of 500 euro waard is. Er worden mij dus zelden tot nooit extra kosten in rekening gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnljk uit de USA, omdat ik daar wat meer vertrouwen in heb. Maar misschien Hongkong oid. Het gaat om zo'n €400 en het gaat me vooral om het BTW terugkrijgen (aangezien dit dus zo'n 80 euro is) en eventuele dingen die er zakelijk gezien bij komen.

Link naar reactie
  • 0

Als je teveel achter elkaar laat versturen krijg je een brief van de douane of er komt een postbode aan de deur en dan kan je volgens mij €12,- euro betalen, voor zover ik het heb begrepen!

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnljk uit de USA, omdat ik daar wat meer vertrouwen in heb. Maar misschien Hongkong oid. Het gaat om zo'n €400 en het gaat me vooral om het BTW terugkrijgen (aangezien dit dus zo'n 80 euro is) en eventuele dingen die er zakelijk gezien bij komen.

 

Als je betaald met paypal zit je sowieso wel goed. Ik heb een keer of 5/6 mijn bestelling niet ontvangen, maar met een simpele paypalclaim altijd zonder veel moeite mijn geld terug gekregen.

 

Bij mijn weten betaal je geen Amerikaanse BTW omdat het voor hem export is. BTW (als die in rekening word gebracht) betaal je in NL. De BTW geef je op bij je voorheffing. Word jou geen BTW in rekening gebracht dan heb je dus ook niks terug te vorderen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Succestart. Ik heb prive al eerder via ebay en paypal gekocht, dat gaat inderdaad erg goed.

 

Bij het product in de USA staat:

"Verkoper berekent BTW in meerdere staten."

 

Ik zou het ook in Hongkong kunnen bestellen, daar zie ik dat niet staan. Scheelt misschien een heel gedoe?

 

Bij de KvK heb ik aangegeven dat ik niet importeer, moet ik aangeven van wel als ik dat -waarschijnlijk- eenmalig doe? Daar komt volgens mij ook nog van alles bij kijken waar ik niet op zit te wachten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Succestart. Ik heb prive al eerder via ebay en paypal gekocht, dat gaat inderdaad erg goed.

 

Bij het product in de USA staat:

"Verkoper berekent BTW in meerdere staten."

 

Ik zou het ook in Hongkong kunnen bestellen, daar zie ik dat niet staan. Scheelt misschien een heel gedoe?

 

Bij de KvK heb ik aangegeven dat ik niet importeer, moet ik aangeven van wel als ik dat -waarschijnlijk- eenmalig doe? Daar komt volgens mij ook nog van alles bij kijken waar ik niet op zit te wachten.

 

Persoonlijk zou ik uit Hongkong bestellen als je kan betalen met paypal ja. Het gedoe valt wel mee, maar je zult wel wat goedkoper uit zijn in HK. Dat je een keer wat importeerd hebt, wat niet eens voor de verkoop is zal niet veel uitmaken. Je helpt me wel herinneren dat ik dit ook nog steeds moet wijzigen!

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik uit Hongkong bestellen als je kan betalen met paypal ja. Het gedoe valt wel mee, maar je zult wel wat goedkoper uit zijn in HK.

En dan wel vanaf een zakelijk account met BTW nummer? Als het zo door de douane komt dan zou dat ook niet hoeven lijkt me, maar dan is het gokken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.