• 0

Party organisator

Hallo ondernemers,

 

Mijn naam is Raymond en ik verhuur mijzelf als pianist. Mijn website is http://www.thepianoplayer.nl/

 

Ik zou graag mijn diensten willen uitbreiden met het organiseren van feesten. Zo wil ik niet een club huren maar clubs benaderen en hun vertellen wat ik kan betekenen.

 

Ik dacht aan een hippe feestnaam, flyers en een website met coole graphics. Ik doe dan bijvoorbeeld de kaartverkoop (de club doet de drank en garderobe) en ik betaal de dj's/danseressen/flyers.

 

Hebben jullie feedback en/of advies? het is zeer welkom!

 

 

Raymond

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Raymond, en welkom op HL!

 

De belangrijkste vraag is altijd: welk probleem los ik op voor mijn klanten? En wat is dat waard? What's in it for them?

 

Dus wat kun jij, dat zij zelf niet kunnen? Wat is hun voordeel als je jou inhuren? En welk deel van hun voordeel is een faire prijs voor jou?

 

Daarnaast: wat is hun risico? Wat als jij te weinig kaarten verkoopt?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Wat is precies de link met je piano spelen? Daarbij kom ik niet veel muziek tegen die matched met je clubs idee? Of is dit gewoon iets wat je er echt naast wil doen?

 

Gave website! Mooi werk van Victor! Heb een klein ding wat ik even gek vind: Je domeinnaam is the piano player, waarom is dat niet doorgetrokken naar het logo wat je ziet? Daar is het ineens the pianist? Het is zo niet helemaal duidelijk hoe je nu heet qua bedrijf.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Party's

Ik zou graag feesten organiseren naast piano spelen willen doen. Naast de huidige dienst die ik doe namelijk mezelf verhuren als pianist ook een andere dienst namelijk feesten organiseren. Ik dacht bijvoorbeeld aan deze club: http://www.rain-amsterdam.com/

 

Mijn expertise:

Ik kan ervoor zorgen dat er meer publiek komt door middel van marketing via internet en flyers.

Ik ken veel dj's. `

Ik doe de kaartverkoop (ik dacht aan 15 euro p.p. die opbrengsten zijn dus voor mij) en ik betaal de flyers en dj's en de site met de 'hippe' naam voor het feest. Bar en garderobe is voor de club. In principe heeft de club dus de kosten die zij normaliter ook hebben en betalen ze mij niks extra.

Hoe klinkt dat?

 

Piano spelen

 

Ik stel mezelf meestal voor als the pianist echter het domein thepianoplayer was nog beschikbaar. Ik zou het kunnen laten veranderen...

Verder denk ik wat betreft piano spelen ook aan de tekst op mijn websites, misschien kan de tekst beter:

http://www.thepianoplayer.nl/

http://www.partybookers.nl/informatie/652/Raymond_Cromzigt.html

http://www.raymondcromzigt.nl/

Link naar reactie
  • 0

...

Ik doe de kaartverkoop (ik dacht aan 15 euro p.p. die opbrengsten zijn dus voor mij) en ik betaal de flyers en dj's en de site met de 'hippe' naam voor het feest. Bar en garderobe is voor de club. In principe heeft de club dus de kosten die zij normaliter ook hebben en betalen ze mij niks extra.

Hoe klinkt dat?

...

 

Er zit nog wel een risico voor de club in. Wat als jij te weinig kaarten verkoopt? 'Normale' gasten komen niet, want ik neem aan dat op zo'n avond alleen met zo'n kaart een klant binnenkomt?

 

Je zult de club dus moeten overtuigen dat er genoeg klanten binnenkomen met zo'n feest t.o.v. een gewone avond. Ga eens praten met een clubeigenaar, en kijk of jouw aanbod zijn probleem oplost?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je site helaas niet bezoeken, moet ik daarvoor iets downloaden?

 

Mijn ervaring is dat vooral de wat grotere betere clubs best wel interesse hebben in organisatoren, sterker nog er zijn een hoop clubs die geen eigen programering hebben.

 

Wat er dan gebeurt is dat je de zaal moet huren incl de aanwezige techniek. De promotie moet je zelf regelen, maar je kunt wel gebruik maken van de aanwezige kanalen.

De omzet mag je dan zelf houden, daar ligt dan ook jou risico.

 

drank omzet is voor de club en afhankelijk van de voorverkochte kaarten regelen zij het juiste aantal personeelsleden en inkoop.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Raymond,

 

Wat een prachtige site heb je maar dat terzijde! Ik weet van kennissen dat dit gebied (party planning) best risico vol is. Dat soort thema feestjes heeft vaak een flinke aanlooptijd nodig voor de beoogde hoeveelheid en kwaliteit publiek erop af komt. Ken je toevallig de feestjes van MUST? Als je ze googled vind je ze gelijk. Zij zijn inmiddels echt groot geworden.

 

Ik dacht dat juist de drank opbrengst zo'n feest interessant maakt voor de organisatoren dus als je daar geen aandeel van krijgt bij het huren van een club dan wordt het best lastig om uit de kosten te komen denk ik.

 

Ik zou gewoon eens een club benaderen met je ideeën. Misschien ook leuk om s bij een strandtent te proberen in de zomer, daar ligt de drempel misschien wat lager. Ik vind het een erg leuk idee, ben benieuwd wat ervan komt.

 

Succes ermee! groet Megan

Link naar reactie
  • 0

Hoi Raymond,

 

Het idee is leuk maar zeker niet uniek. Persoonlijk ken ik enkele artiesten die dit al jaren doen. Ik wil zeker niet negatief zijn maar denk er nog eens goed overna!

 

Zelf heb ik jaren feesten georganiseerd (div. dance-evenementen tot 10.000 bezoekers) en mijn advies in deze markt is het anders aan te pakken.

 

Ben slim en ga iets unieks doen met het pianospelen en zorg dat mensen jou boeken. De kosten, stress en inspanningen zijn vaak niet de moeite waard om zelf een feest te geven.

 

Ik kan je veel advies geven dus mocht je iets willen weten hoor ik het graag!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.