• 0

handelsvoorraad

beste mensen,

 

ben van plan heel klein een autobedrijf op te starten.

heb alle middelen maar nog niet alle kennis.

wil nog geen pand en dergelijke huren maar onderbrengen op een stuk grond,maar nu komt het:kan dan geen bedrijfsvoorraad hebben want moet je een kluis en dergelijke hebben.

mijn vraag is moet ik nu iedere auto die ik dan heb toch verzekeren danwel belasting betalen als die op mijn grond staan.

wil de autos niet schorsen en wel een bedrijf beginnen dus betaal gewoon netjes de btw en omzetsbelasting.

is er een andere regel voor het op naam zetten van je onderneming??

zodat ik dus onder die kosten uitkom of moet ik dan echt een pand huren met daarin een kluis zodat ik ze op bedrijfsvoorraad kan zetten.

 

wil ook graag weten als ik een auto uit duitsland haal en invoer en dus bpm betaal,of ik die bpm als voorbelasting kan rekenen of dat die bpm gewoon meetel bij mijn inkoopsbedrag.

 

zou heel graag een reactie zien,kan hier namelijk niks over vinden.

 

alvast hartelijk bedankt.

 

mvg.holscher

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

bedankt voor je reactie,

maar na veel te hebben gezocht en gekeken,wat ik dus al gedaan had maar nu nog eens gedaan heb,is het dus nog niet duidelijk.

 

kan over mijn desbetreffende vragen echt niks vinden.

hoop alsnog reacties te krijgen.

 

mvg rik.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie,

maar na veel te hebben gezocht en gekeken,wat ik dus al gedaan had maar nu nog eens gedaan heb,is het dus nog niet duidelijk.

 

kan over mijn desbetreffende vragen echt niks vinden.

hoop alsnog reacties te krijgen.

 

mvg rik.

 

tsja, ga eens in de leer bij een autobedrijf, autohandelaar, Bovag.nl, RDW.nl, Google of lees gewoon eens verder,

op deze manier en met je huidige basiskennis raad ik je af om voor jezelf te beginnen, zeker

als je al niet eens weet hoe import en te betalen BTW en BPM werkt, hoe wil je dan in hemelsnaam in auto's gaan handelen?

 

als je dan nog wat specifiekere vragen hebt willen we je best wel helpen, maar algemene info moet je echt zelf wel kunnen vinden. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.