• 0

Kaart met ip-adressen bezoekers website (voor eigen gebruik)?

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Want? Je wilt zien waar de bezoekers vandaan komen?

 

Zelf gebruiken wij Google Analytics, die toont een wereldkaart met de de landen waarvandaan er bezoek gekomen is. Bij doorklik op het land kan je de plaatsen zien waarvandaan het bezoek uit dat land gekomen is... is dat wat je zoekt?

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

De vraag is of je de rest om privacy redenen wel bovenwater kan/mag krijgen...

 

Inderdaad. Ik zit te spelen met het idee om heel gericht brochures te verdelen in een paar straten, en dan kijken of dat extra bezoekers oplevert, en misschien zelfs of dat verschil maakt per straat...

 

Verzamelen van specifiekere informatie over ip-adressen zou wel moeten kunnen. HL doet het en Google Analytics ook.

Link naar reactie
  • 0

De IP-adressen zijn per bezoeker bekend (browser stuurt dat continu mee). De vraag is of je ze uit het een statistiekensysteem (als Google Analytics) naar voren kan halen...

 

Daarna moet je per IP nog bepalen in welke straat precies... dat is denk ik wat lastiger...

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0
Inderdaad. Ik zit te spelen met het idee om heel gericht brochures te verdelen in een paar straten, en dan kijken of dat extra bezoekers oplevert, en misschien zelfs of dat verschil maakt per straat...

 

Dan zou je per straat een andere deeplink of kortingscode kunnen aanbieden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Ik zit te spelen met het idee om heel gericht brochures te verdelen in een paar straten, en dan kijken of dat extra bezoekers oplevert, en misschien zelfs of dat verschil maakt per straat...

 

Dan zou je per straat een andere deeplink of kortingscode kunnen aanbieden.

 

Groet,

 

Highio

 

Als je flyers maakt met een unieke code per flyer ("lot") dan kan je heel precies je klanten lokaliseren... motiveer ze om in te loggen, vang de ingevoerde code op en combineer dat met hun ip-adres... op basis daarvan kan je het bezoekgedrag achterhalen...

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog wat verder gezocht, en kom tot dezelfde conclusie als de anderen: niet erg accuraat. Enige praktische manier om dit te realiseren zou dus de suggestie van Highio zijn.

 

Als er wel een accuratere bron was, dan zou ik een Autohotkey script kunnen maken om deze gegevens snel overzichtelijk weer te geven ...

 

Geolocation in general is the practice of determining the physical, real world location of a person, device or subject matter using digital information processed through the Internet or other electronic means of communication.

 

A growing trend in geolocation is deriving the city, ZIP code or region from which a person is or has connected to the World Wide Web by using their device’s IP address or that of a wireless access points, such as those offered by coffee houses.

 

Another form of geolocation involves utilizing the exact location featured in photo or video content based on longitude and latitude coordinates attached digitally to the media file manually or by GPS-enabled cameras.

 

Determining the nation of an Internet user based on his or her IP address is relatively simple and accurate (95%-99% percent) because a country name is required information when an IP range is allocated and IP registrars supply that information for free.

 

Determining the physical location down to a city or ZIP code, however, is more difficult and less accurate because there is no official source for the information, users sometimes share IP addresses and Internet service providers often base IP addresses in a city where the company is basing operations.

 

Accuracy rates on deriving a city from an IP address fluctuate between 50 and 80 percent, according to DNS Stuff, a Massachusetts-based DNS and networking tools firm.

 

Even when not accurate, though, geolocation can place users in a bordering or nearby city, which may be good enough for the entity seeking the information. This happens because a common method for geolocating a device is referencing its IP address against similar IP addresses with already known locations.

 

Commercial geolocation service providers are continually discovering and developing new ways to improve their information databases, and therefore their accuracy, such as purchasing or bartering IP location data from ISPs and or websites on which users enter a city or ZIP when registering or ordering products.

Link naar reactie
  • 0

Geolocatie op IP-nummer is zwaar onbetrouwbaar - altijd al geweest. Ook een voorbeeldje - ik wordt in Leeuwarden geplaatst, bijna 200 kilometer hier vandaan.

 

Als je wilt kijken in hoeverre je flyer zinvol is zou ik er inderdaad een soort extra code aan toevoegen - "bekijk onze speciale aanbieding op www.website.nl/aanbieding" en dan maar hopen dat ze '/aanbieding' er ook bij tikken. Veel anders zit er niet op ben ik bang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.