• 0

Virtueel kantoor?

Hallo allemaal!

 

Ik ben op dit moment nog bezig met de oriëntatie van het starten van een eigen (internet) bedrijf.

 

Bestaat er nog zoiets als http://www.flexstart.nl? Mij gaat het vooral om de fax,- en telefoonnummers, postbus, post verzorging en dat je je klanten niet aan huis hoeft te ontvangen. Prijs speelt even geen rol.

 

Flexstart schijnt te mooi om waar te zijn en ze reageren helemaal niet op mijn vragen.

 

Alvast bedankt..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga een internetmedia bedrijf starten met als doel om winstgevende websites te bouwen (wil er nog niet teveel over kwijt). Ik doe dit nu als hobby, maar het begint steeds serieuzer te worden. Het begint gewoon part-time en klein schalig, maar ik wil me natuurlijk wel zo professioneel mogelijk profileren.

 

Ik heb wat over bvit gelezen, maar ik denk dat dit veel meer is dan dat ik nodig zal hebben.

 

Weet je misschien hoeveel je voor een kleine ruimte bij bvit kwijt bent?

Link naar reactie
  • 0

Je presentatie zit in je werk. Als je goed bent, kan je het ook presenteren in een grand cafe, waarom heb je ruimte nodig?

Heb je wel ruimte nodig, dan huur je toch wat ergens voor een paar uur. :D

Laat ik het zo zeggen ik doe mijn presentaties in zulke omgevingen, maar heb nog nooit negatieve feedback gehad, maar aan de andere kant ben ik ook niet zo succesvol ;)

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor de reacties!

 

Snark, een vriend van mij vertelde me precies hetzelfde. Ik heb eigenlijk niet echt een (fysiek) kantoor-ruimte nodig. Heb je weleens op http://www.flexstart.nl gekeken? Te mooi om waar te zijn, maar ik vroeg me af of zoiets dergelijks door een ander (goed) bedrijf wél te realiseren is.

 

Ik werk vanuit huis, dus het zou fijn zijn als ik een ander adres zou kunnen opgeven dat zogenaamd fungeert als mijn kantoor (kijk op de site van flexstart).

 

Maar ach ja... aan de andere kant... wat heb ik te verbergen.. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik zat met precies hetzelfde probleem en heb ook bij Regus gekeken. Van een zakenpartner heb ik intussen geleerd dat het ook goedkoper kan, maar organisaties als Regus zitten door heel Nederlanden ook over de hele wereld. Als je alleen maar by-the-hour ruimte wilt en je hebt behoefte aan receptie-diensten (tel, fax, vriendelijk blondje), dan raad ik je aan om eerst je lokale mogelijkheden eens na te speuren. Het hoeft niet per se duur te zijn. Ben je vaak op weg, dan is een landelijk of internationaal opererende kantoortjesmelker wel een goed idee.

 

In een grand café? En als je dan eens de boardroom van een multinational wilt uitnodigen? Vertel mij wat. Meestal hangt alles juist van de presentatie af, want je concurrent is ook zelfverzekerd en overtuigd en weet dat ook over te brengen. Mijn idee is om het dan ook niet te laten afhangen van de presentatie. Die moet smetteloos zijn, zonder biljartende bejaardjes en zonder wiener melange lucht. (ook voor kleinere prospects trouwens) Maar als je alleen maar met de slagers en de bakkers uit de buurt werkt, dan is dinsdagavond in het buurtcafe de uitstalling bij uitstek (alles is relatief, nietwaar) Ik bedoel dat trouwens niet neerbuigend, maar je wilt je klant nu eenmaal bejegenen met het elan waar HIJ op rekent.

 

Heel algemeen op je eerste vraag: Ja, dat bestaat. Kijk eens in de gouden gids enzo... en vergelijk prijzen en pakketten.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad maar hoe je wilt overkomen bij je klanten. Natuurlijk is een eigen ruim kantoor prettig, maar ook duur. En iedere ondernemer (dus ook je klant) weet dat een gehuurd hok bij Regus etc. gewoon een bom duiten kost, die hij betaalt.

 

Zelf heb ik nooit het idee gehad dat mensen vielen over het ontbreken van een soortgelijk kantoor. Ik ga graag eens langs bij een klant, en als ze bij mij komen weten ze dat ze een kantoor aan huis kunnen verwachten. Maar mij klanten zijn vaak relatief kleine bedrijven waarvan de eigenaars ook nog best weten hoe ondernemen vanuit huis werkt (en het soms zelf ook doen).

 

Het begint gewoon part-time en klein schalig, maar ik wil me natuurlijk wel zo professioneel mogelijk profileren.

 

Maak dat vooral niet te gek. Iedere geoefende ondernemer prikt daar zo doorheen, ik zou zeker geen pand gaan huren om de schijn op te houden.

 

Een service die je telefoon aanneemt is natuurlijk wel erg handig, zeker als je verwacht veel telefonisch contact met je klanten te hebben en mobiel moeilijk bereikbaar bent.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zit je in Delft als startend (ICT) bedrijf, kijk dan eens bij Radex: http://www.radex.nl. Ben er pas lngsgeweest en maakt een goede, representatieve indruk op me. Redelijk goedkoop en toch je eigen telefoniste, klein kantiirtje, mooie vergaderruimtes, etc. Je hoeft er verder niet de hele tijd te zitten natuurlijk, jekunt verder ook vanuit je huis werken.

 

Maar natuurlijk zijn er nog veel meer van dit soort bedrijfsverzamelgebouwen. Ik weet dat er in Den Haag volgend jaar ook een erg mooie beschikbaar komt (zie www.bvit.nl of vraag meer info aan PIM hier aanwezig).

 

Maar misschien bieden ze al veel meer dan dat je eigenlijk wilt.

 

Kun je hier iets mee?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.