• 0

Faktuur aan Europese organisatie in Brussel

Ik hoop dat jullie me met het volgende probleem van antwoorden kunnen voorzien, want ik hoor overal andere verhalen. Ook een (direct) telefoonnummer van iemand bij de belastingdienst o.i.d. die me echt kan helpen is van harte welkom!

 

De situatie: ik moet een faktuur verzenden aan een Europese lobby-organisatie, gevestigd in Brussel. Welk BTW-tarief moet ik hanteren? En maakt het nog uit of men Belgisch is of Europees ('International Association') in dit geval, voor de vormvereisten van de faktuur? Het gaat om IT-diensten (niet producten), maakt dat nog uit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm, als het een "buitenlands" organisatie is aan wie je de diensten hebt gelevert en de dienst is ook daadwerkelijk daar genoten EN je vermeld hun BTW nummer op de factuur, mag je 0% hanteren "wegens export".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Decorum,

 

De oplossing van Nils geldt alleen als je werk verricht voor bedrijven maar niet als je dat voor Europese organisaties heb gedaan want deze hebben geen BTW nummer.

 

Heb hetzelfde probleem gehad hier in Luxemburg. Een Nederlandse consultant (ook werkzaam bij Dreamstart) die veel voor Europese organisaties werkt, wist de oplossing. Niet het nultarief is van toepassing maar geen BTW op grond van een Nederlandse wet. Ik weet alleen niet meer welke. Wellicht kan Dennis of Mikky dit aan die collega van hen vragen.

 

Als je de Europese commissie een factuur stuurt moet je de volgende tekst vermelden: “Order only for the official use of the European Communities. Exemption from VAT on the basis of Directive 77/388/CE, Article 15, subsection 10”.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Dat is nu net het punt... voor een intracommunautaire levering heb je een tegenspeler nodig die een BTW nummer heeft... dat is in dit geval niet zo...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.