• 0

Huur 1 werkplek

Hallo,

 

Ik zit in een situatie waar ik niet precies van weet wat mijn rechten en plichten zijn.

 

Als freelancer onderhuur ik een werkplek/bureau binnen een bedrijfsruimte. Destijds heb ik afgesproken minimaal 1 jaar te huren en met een mogelijkheid daarna nog 15 maanden te huren.

 

Ik was van mening dat ik minimaal een jaar zou huren en daarbij een optie heb tot nog eens 15 maanden, waarbij ik de huur tussentijds kan opzeggen met een termijn van 3 maanden.

 

---

Duur, verlenging en opzegging

3.1 Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar, ingaande op 01-10-2008 met een

aansluitende optietermijn van 15 huurmaanden.

3.2 Beëindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 3 maand.

3.3 Opzegging dient te geschieden bij deurwaardersexploot of per aangetekend schrijven.

3.4 Tussentijdse beëindiging van deze overeenkomst is mogelijk in een omstandigheid als genoemd in artikel 7 van de algemene bepalingen.

---

 

Nu lees ik op het forum soortgelijke situaties, maar aangezien mijn situatie een vorm van onderhuur betreft vroeg ik me af of dit wel rechtsgeldig is.

 

De afspraken die ik destijds maakte liepen via iemand die achteraf zelf iemand zocht om zijn contract over te nemen. Hier kom ik nu pas achter en staat nergens in het contract aangegeven. Ik ben door die persoon niet helemaal goed ingelicht. Tevens heb ik hier een getuige (mijn vader) die bij deze gesprekken aanwezig was.

 

Ook gaat het om de interpretatie van 'optietermijn' en 'huurperiode'. In mijn optiek is een huurperiode 3 maanden, aangezien ik per 3 maanden betaal. Een optietermijn is (en was mondeling afgesproken) de mogelijkheid om nog maximaal 15 maanden te huren na het overeengekomen jaar.

 

Zit ik nu tot december vast aan dit contract? En wordt een optietermijn stilzwijgend verlengd zonder schriftelijke bevestiging? En wat zijn mijn rechten als onderhuur niet is toegestaan?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

groet,

Adriaan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik ben geen jurist, maar omdat je nog geen reactie hebt gehad zal ik eens eens een schot voor de boeg doen.

 

Ik lees duidelijk een "aansluitende optietermijn van 15 huurmaanden" en een "(opzeg)termijn van tenminste 3 maand".

 

Ik denk dus dat je juridisch niet sterk staat. Het feit dat je per 3 maanden betaalt wil niet zeggen dat de huurperiode ook 3 maanden is, dat zijn twee verschillende dingen.

 

Om te voorkomen dat je na die 15 maanden nog een keer 15 maanden moet huren zou ik trouwens direct opzeggen, dat moet in ieder geval ook 3 maanden voor het aflopen van de huidige termijn.

 

Kijk ook nog even goed wat er in dat artikel 7 staat, misschien biedt dat een opening voor tussentijdse beëindiging.

 

Voor de duidelijkheid: ik ben geen jurist, en ken ook de rechten en plichten bij huur of onderhuur niet, dus misschien kan iemand anders daar nog op reageren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.