• 0

Nieuw merk; op zoek naar "kant-en-klare" bestaande producten...

Voor een nieuw merk ben ik van plan kleding te importeren.

 

Het gaat om een merk waarin "nieuwe huiselijkheid" centraal staat. Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat, in het bijzonder vrouwen, weer erg veel behoefte hebben aan hun huis als de basis. Het is natuurlijk algemeen bekend dat in tijden van economische crisis, men weer "back to basics" gaat, het dus fijn vinden een fijne thuisbasis te creëren. Ik wil nu een merk opzetten die daar aan mee kan helpen. Het merk zal producten gaan verkopen die zo lekker fijn zijn voor thuis. Het zal dan vooral gaan om lekker wollen sokken, leuke plaids en kleedjes en die fijne cardigan die eigenlijk niet bedoeld is voor buiten de deur.

 

Geen uniek nieuw product, maar het merk zal dat wel gaan worden.

 

Maar terug naar mijn vraag. Ik ben dus niet van plan zelf ontwerpen te maken voor dit merk, maar "kant-en-klare" bestaande producten te importeren. Nu ben ik bezig geweest om samples te krijgen via Alibaba, maar het is me inmiddels duidelijk dat dat niet gaat werken. Zoals je merkt heb ik nog geen ervaring met importeren van kleding.

 

Wellicht kunnen jullie mij helpen.. Heeft iemand tips & tricks?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben ervan overtuigd dat je in principe van alles een merk kunt maken, sterker nog, daar ben ik voor opgeleid. Maar dat staat ook niet ter discussie hier.

 

Wat bedoel je met 'crisis merk'? Het gaat om een wintermerk, dus richt me inderdaad op winter 2010/2011.

 

Alibaba kan ik in principe wel vinden wat ik nodig heb, echter reageren de manufacturers vaak niet en samples aanvragen is uit den boze..

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je zelf in China gaan zoeken. Er zijn talloze Nederlandse groothandels, althans dat neem ik aan, die kleding importeren. Die kopen groot in en nemen je alle zorgen rond transport, kwaliteit en veel meer uit handen.

 

Als je er merklabels in genaaid wil hebben kan dat wellicht ook via de groothandel.

 

Je kracht zit, zoals je zelf aangeeft, in de marketing van een cocooning wintermerk. Stop daar dan al je energie in zou ik zeggen.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je zelf in China gaan zoeken. Er zijn talloze Nederlandse groothandels, althans dat neem ik aan, die kleding importeren. Die kopen groot in en nemen je alle zorgen rond transport, kwaliteit en veel meer uit handen.

 

Als je er merklabels in genaaid wil hebben kan dat wellicht ook via de groothandel.

 

Je kracht zit, zoals je zelf aangeeft, in de marketing van een cocooning wintermerk. Stop daar dan al je energie in zou ik zeggen.

 

Kijk, dit is fijn advies! Ik ga op zoek... bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.