• 0

Contract als stok achter deur nieuwe webshop?

Hi all!

 

ik ben benaderd door een sieradengroothandel om hun sieraden te verkopen.

van wat ik tot nu toe heb vernomen zie ik dit wel zitten, alleen is het een ander segment dan wat ik nu verkoop online.

Daarom zou ik een nieuwe webshop willen maken die ik dan perfect kan inrichten en opstellen voor hetgeen deze

groothandel aanbied.

 

Nu is het zo dat ik als ik dit doe en klanten krijg, ik per klant bij die groothandel kan bestellen. zij regelen het dan..

dropshippen dus eigenlijk. Nu is mijn vraag.. ik doe natuurlijk een investering in die nieuwe webshop.

 

Is het gangbaar dat er een contract wordt afgesloten met zon leverancier dat ie voor een bepaalde tijd zeker

zal leveren/zaken doet met je? Zodat ik enige zekerheid hebt dat je je kosten er uit kan halen?

Ik heb namelijk geen zin dat ik geld investeer in een webshop en dat het dan mis kan gaan omdat diegene geen

zin meer heeft om mij als kanaal te gebruiken.

 

Dit is voor mij nog best nieuw (werken met leveranciers) dus ik hoor graag wat slim is in dit geval.

Merci!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt dat je de enige bent die de sieraden mag doorverkopen, maar toch zou de leverancier meerdere klanten hebben? ::)

 

Iets serieuzer: Ik kan me niet goed indenken waarom een standaardcontract van de leverancier enige belemmering voor hem zou bevatten om ook aan anderen (in dezelfde regio) te mogen leveren. Ik verwacht dat je, als je dat opgenomen wil hebben, zelf met een bepaling zal moeten komen. Dat kan natuurlijk wel in een concept van de leverancier opgenomen worden, dus wellicht hoef je niet een hele overeenkomst mee te brengen. Een (dergelijk) contract is overigens maatwerk, dus je zou bij voorkeur een jurist mee laten kijken. Zeker wanneer je, mijn ironische opmerking hierboven indachtig, de enige verkoper in Nederland zou worden, dan is het natuurlijk wel van belang dat geregeld is welk nationaal recht van toepassing is, hoe dat recht uitgelegd moet worden, en of er nog andere, specifieke bepalingen in moeten staan die in Nederland wel, maar in het land van de producent niet gebruikelijk zijn.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

hi evilman,

 

Jazeker dat is gebruikelijk. Ik heb in 2007 voor een concurrent van je nog een exclusieve distributieovereenkomst opgesteld. Daarin is ook een minimum looptijd en behoud van exclusiviteit opgenomen. Je wilt immers niet dat je investeert in iets waar zomaar de stekker uitgetrokken kan worden.

 

groet

Joost

 

Aan de ene kant erg logisch en ook ik heb bij 1 partij zon contract alleen bij de rest niet, die zeggen glashard; Tja dat is het risico en dat is ondernemen. Het mooie is nog dat ik juist die partijen nodig heb :)

Link naar reactie
  • 0

@ ronaldinho:

waar lees jij dat ik de enige doorverkoper wil zijn?

Ik weet dat ik dat niet ben, en dat geeft ook niet.

Waar het mij om draait is dat als ik investeer in een nieuwe webshop ik ook de zekerheid heb

dat ik dat niet voor niets doe en ik dus een bepaalde tijd heb om de kosten eruit te halen/winst te maken.

 

Dat is dus normaal heb ik gelezen.

 

En van wiens kant zon contract komt.. zo te lezen zal de leverancier er dus vast een hebben,

die ik dan Heel Goed moet doorlezen (wellicht met hulp) zodat ik zeker weet dat we een plezierige

verbintenis aan gaan.. met name aangaande de tijdsduur.

 

@ W-Media.. is het einde van je opmerking ironisch? gezien geen contract dus juist risico is? :p

 

[ PS: mocht iemand nog tips hebben mbt (gouden) sieraden leveranciers.. die zijn altijd welkom! ]

Link naar reactie
  • 0

@ ronaldinho:

waar lees jij dat ik de enige doorverkoper wil zijn?

 

Excuses, ik was wat in de war gebracht door Joost, die het over een exclusieve distributieovereenkomst heeft.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

even een vraagje.

ik wil mijn leverancier nu vragen om een contract te tekenen waarin bijv. min 1 jaar wordt afgesproken

dat we zaken doen met elkaar.

 

moet daar nog iets speciaals in staan? moet ik rekening houden met dingen zodat het officieel is en

ik er ook echt iets aan heb?

 

thnx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.