• 0

Incasso zonder factuur

Hallo,

 

Staat een partij in z'n recht mbt een schuld van een prive persoon waarvoor geen factuur gestuurd is. De situatie is dat ik een abonnementje heb en blijkbaar had moeten opzeggen (ik had een proefabonnement wat ik ook betaald heb, maar daarna blijkbaar stilzwijgend verlengd is). Maar er is nergens een incasso overeenkomst, ook heb ik geen factuur gekregen (al helemaal geen aanmaning). Op het incasso bericht (van een officieel incassoburo) wat ik gekregen heb staat dat er voor de laatste keer in de gelegenheid gesteld wordt om aand de schuld te voldoen... Terwijl er nooit een eerste keer geweest is...

 

Dit betekent dat elke malloot hier een proefabonnement afsluit, dit keurig betaald, blijkbaar akkoord gaat met de voorwaarden waaronder degene die zegt dat er stilzwijgend verlengd wordt en degene die zegt dat de persoon zelf voor betaling moet zorgen?

 

Als dat zo is, dan ben ik een ontzettende malloot ;D Dat ben ik sowieso, want wat blijkt maar weer: lees die l*llige kleine lettertjes, en niet alleen als het om zaken gaat!

 

Whatever het antwoord zal zijn, ik ga sowieso niet akkoord die vordering!

 

p.s. het is gelukkig een peanuts bedrag en heeft het niets met m'n bedrijf te maken :)

p.p.s. ik verwacht geen rechtsgeldig antwoord, daar ga ik wel voor naar de advocaat, wil alleen even peilen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als er geen overeenkomst is heeft de leverancier geen poot om op te staan, al helemaal niet indien er na de proefperiode niet meer is geleverd. Aldus is het de vraag of er geleverd is en wat de overeenkomst inhoudt. Nu bewaart in de regel niemand een kopie van de bon van een proefovereenkomst er daar spelen incassoburea's handig op in. Het feit dat zonder factuur en ingebrekestelling tot incassopraktijken wordt overgegaan is ronduit onbeschoft, maar komt helaas maar al te vaak voor. >:(. Confronteer daarom de leverancier bij aangetekende brief of fax met verzendbewijs) met de feiten (proefovereenkomst, geen factuur, geen ingebrekestelling) en vraag hen maar het bewijs te leveren dat de vordering gegrond is, aldus dat er een overeenkomst bestaat, zij daarvoor een factuur en aanmaning hebben gezonden. Indien na de proefperiode niet meer is geleverd dien je dat uiteraard ook te vermelden. Stuur dit bericht cc naar het incassobureau. Succes!

Mvg, Edward

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ha Alef,

 

Lullige situatie. Ik denk dat de kleine lettertjes allesbepalend zijn in deze. Staat er bij de voorwaarden dat het proefabonnement stilzwijgend verlengd wordt (wat wel gebruikelijk is bij proefabonnementen) en je hebt niet opgezegd, dan is er sprake van een overeenkomst, die zij en jij na moeten komen. Zij moeten leveren en jij moet betalen. Een factuur heeft weinig met de overeenkomst te maken, dat is een administratieve aangelegenheid. Als ze willen dat jij betaalt, moeten ze natuurlijk wel een factuur sturen.

 

Echter facturen kunnen kwijtraken en het excuus "ik heb geen factuur ontvangen" wordt nogal vaak gebruikt om betaling uit te stellen ;D

 

Voortaan geen gratis abonnementjes meer ;) Die mensen moeten ook eten, dus je weet dat je hoe dan ook betaalt.

 

"There is no such thing as a free lunch"

Milton Friedman

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bij veel mensen bestaat de indruk dat wanneer een incassobureau zich ermee bemoeit dat ze nooit meer van de vordering afkomen, maar dat is allerminst waar. Ga de discussie aan met ze en vraag idd om bewijzen etc, blijf lang genoeg trekken en kijk of ze opgeven. Ze zullen echt niet de eerste zijn die het er bij laten zitten.

 

Te verliezen heb je niks. Als je nog producten van ze ontvangt moet je die wel consequent terugsturen (of een brief sturen dat je het niet meer wilt ontvangen, telkens opnieuw).

 

Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt

 

Ik ook :). Ik ga ze hoe dan ook niet betalen en heb inmiddels ook vernomen dat ik hier wel onderuit kan komen, ookal mocht het aankomen op een procedure of zoiets. Ik vind dit soort dingen nooit zo erg, zolang ik er zelf maar niet minder van wordt, alleen het kost zoveel tijd altijd!

 

Wat je zegt over incasso en niet meer van betaling afkomen, dat was ook niet mijn indruk, alleen vinnik het raar dat ze me nooit aangemaand hebben...

 

Het gaat overigens om een fitness tent, waar ik sinds het einde van de proefperiode nooit meer geweest ben en dus automatisch niet van hun diensten gebruik heb gemaakt.

 

Thanx mensen! Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
  • 0

Een ding is zeker: zonder aanmaning en herinnering een incassobureau op je dak sturen, dan kunnen ze naar de kosten van dat incassobureau fluiten, of je dat abonnement moet betalen of niet... raar incassobureau trouwens, die dit soort vorderingen accepteert...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat er incassobureau's bestaan die zich min of meer specialiseren in claims zonder al te veel grond.

 

Bijvoorbeeld incasseren voor postorderbedrijven die eerst ongevraagd artikelen toezenden, waarbij de ontvanger 'lid' wordt tenzij het het ongevraagde item op eigen kosten terugstuurt.

 

Wat dat betreft: ik zou sowieso niet zo onder de indruk zijn van dat incassobureau, in de praktijk kan zo'n bureau niets/nauwelijks meer doen dan de schuldeiser zelf - behalve irritant zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Is het wettelijk niet zo dat een bedrijf

  • een herinnering moet sturen,
  • daarna een aanmaning
  • en vervolgens een ingebreke stelling met bericht dat de hele facturering bij een incassoburo wordt neer gelegd incl. alle bij komende kosten

?

 

Als het zo is dat je wel hebt ontvangen zul je wel moeten betalen maar hun kunnen volgens mij zonder facturering niet zomaar overgaan tot incasso via een daarvoor aangewezen instantie.

 

Zou ook idioot zijn want dat zou betekenen dat ieder willekeurig bedrijf direct alles zou kunnen overdragen aan een dergelijk buro en jou vervolgens met veel hogere aanschaf kosten opzadelt.

 

Stilzwijgend verlengen is op zich wel vrij normaal en staat over het algemeen ook wel aangegeven op de bon van het proef abo. Maar als je dat hebt betaald via een acceptgiro dan mag je, zeker bij stilzwijgend verlengen, er toch vanuitgaan dat er uiteindelijk een 2e acceptgiro had moeten zijn voor de betaling van de verlenging.

 

Ik zou het allemaal eens navragen bij de consumenten bond die weten je daar vast meer over te vertellen. ;) en net wat de anderen zeggen vraag maar bewijs op..

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Is het wettelijk niet zo dat een bedrijf

  • een herinnering moet sturen,
  • daarna een aanmaning
  • en vervolgens een ingebreke stelling met bericht dat de hele facturering bij een incassoburo wordt neer gelegd incl. alle bij komende kosten

?

 

MissM@c (e.a.),

 

Wat je beschrijft is de koninklijke weg, maar berust als zodanig niet op een wettelijk voorschrift. Wettelijk is het één en ander geregeld bij artikel 81 en verder van boek 6 Burgerlijk Wetboek. In die § is voorgeschreven dat een schuldenaar eerst in gebreke wordt gesteld d.m.v. een schriftelijke aanmaning waarbij een redelijke termijn voor nakoming wordt gegeven. Blijft nakoming binnen die termijn uit dan is de schuldenaar in verzuim en kan de schuldeiser zonder meer tot invordering overgaan. Om de kosten van die incasso verhaalbaar te maken moet je het incassotraject en het verhaal van de incassokosten/procedure wel aanzeggen.

 

Indien je te maken hebt met een wederzijdse overeenkomst, waaruit voor jou als schuldeiser verplichtingen voortvloeien, dan doe je er verstandig aan om daarvoor een voorziening te treffen en die verplichtingen op te schorten dan wel de overeenkomst na het verzuim te ontbinden.

 

Voor de liefhebber, hierbij nog een te hanteren tekstfragment. Ik adviseer wel deze alleen te gebruiken bij een echte wanbetaler en alsdan ook te zorgen voor een dossier alsmede het bewijs van verzending:

 


U heeft (omschrijving feiten). Ondanks onze factuur en herinnering hebben wij tot op heden nog geen betaling van u mogen ontvangen. Het voorgaande in aanmerking genomen stellen wij u tot uiterlijk (datum) aanstaande in de gelegenheid om uw verplichtingen na te komen.

 

Blijft u ondanks de gegunde termijn in gebreke, dan achten wij u in verzuim en rest ons helaas niets anders dan de vordering voor incasso over te dragen aan een (incassobureau, advocaat, e.d.). Reeds nu zeggen wij u voor alsdan aan dat wij tevens (tot ontbinding van de overeenkomst zullen overgaan/al onze verplichtingen uit de overeenkomst zullen opschorten). In dat geval zal aanspraak worden gemaakt op vergoeding van alle schade die wij als gevolg van uw nalatigheid lijden, welk bedrag zal worden vermeerderd met de wettelijke rente, te rekenen vanaf de datum voornoemd, en alle (buiten-)gerechtelijke kosten, waaronder begrepen een bedrag aan salaris voor gemachtigde. Vooralsnog gaan er vanuit dat u aan uw verplichtingen zult beantwoorden.


 

Let wel. Blijft de schuldenaar in verzuim, dan zal de schuldeiser alsnog de ontbinding dan wel opschorting moeten inroepen.

 

 

Ik zou het allemaal eens navragen bij de consumenten bond die weten je daar vast meer over te vertellen. ;)

 

Voor de goede orde, de consumentenbond wordt nog wel eens benaderd door mensen die geen lid zijn en toch om advies vragen. Niet leden wordt vaak vriendelijk de deur gewezen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad heb je gelijk wbt de consumenten bond, die handelen inderdaad wel zo. Een ander ding is dat bepaalde bedrijven die met debi/crediteuren te maken hebben vaak ook algemene voorwaarden hebben waar in dit soort dingen vermeld staan, een mooi voorbeeld hiervan is bv Wehkamp. Wat je tevens ook zou kunnen doen is eens gaan zoeken op Internet m.b.t. dit onderwerp en kijken wat je daar vindt.

groetjes Hilde

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Ha Alef,

Een factuur heeft weinig met de overeenkomst te maken, dat is een administratieve aangelegenheid. Als ze willen dat jij betaalt, moeten ze natuurlijk wel een factuur sturen.

Niet helemaal waar. De faktuur doet ook dienst als kwitantie en dat is een wettelijk geregeld recht van de schuldenaar (koper).

 

Een belangrijk element is dat we hier te maken hebben met consumentenbescherming....

 

Als we in artikel 6:237 BW kijken (aaaargh, grijze lijst!), zien we een openingetje in sub j:

Dat de wederpartij verplicht tot het sluiten van een overeenkomst... tenzij dit ... redelijkerwijs van de wederpartij kan worden gevergd.

Mijn vraag is dan: Werd jij in de overeenkomst voor een proefabonnement gedwongen om een abonnement te nemen of heb je een abonnement genomen met een proefperiode?

 

Een andere vraag die ik je wil stellen: wie heeft het initiatief genomen. Hebben zij jou benaderd om een proefabonnement te nemen? Dan moet namelijk eens gekeken worden in de Colportagewet.

 

Maar als er geen redenen zijn om de oorspronkelijke overeenkomst vernietigd of nietig verklaard te krijgen, dan kan het aantasten van de incassopraktijken alleen maar tot uitstel van executie leiden. Ben je een overeenkomst aangegaan die rechtsgeldig is, dan moet je de daarin aan jou opgelegde verplichtingen nakomen. Wat je wel kunt doen is deze nakoming uitstellen als mocht blijken dat ook je wederpartij tekort schiet. In jouw situatie zou ik dan willen spreken van schuldeisersverzuim (art. 6:59 BW) Je vordert nakoming (levering van wat je nog tegoed hebt) en doet een voorstel tot ontbinding met terugwerkende kracht tot het tijdstip waarop het proefabonnement eindigde.

 

Ik weet trouwens uit ervaring dat een belletje soms genoeg doet. Bij een niet nader te noemen landelijk opererende organisatie wordt uitermate flexibel omgegaan met klachten over stilzwijgende verlenging ('Ook dat nog' is just around the corner en 'Kassa' is around the other one) Ze doen daarover niet moeilijk en maken een verlenging direct ongedaan. Eventuele leveringen worden dan natuurlijk wel gerekend.

 

Maar nogmaals, het is erg belangrijk om eerst na te gaan of je de overeenkomst direct kunt aanvallen. Ik ben trouwens erg benieuwd over wat voor termijn we praten. Hoe lang is het geleden dat het proefabonnement afliep en hoe lang heeft het proefabonnement geduurd?

 

Terwijl ik dit verhaal schrijf schiet me nog een mogelijkheid te binnen, maar dit hangt sterk af van de duur. Als je maandelijks een zending kunt verwachten en je hebt al een half jaar na afloop van de proefperiode niks gehoord en niks gezien, dan kun je aannemen dat zij de verlenging ook niet hebben gewild. Door feitelijk handelen is de verlenging dan eigenlijk niet doorgegaan. Mocht er in de overeenkomst iets staan over levertermijnen, dan kan dat weer een grijze-lijst geval zijn (6:237 sub a) Ook kun je erop wijzen dat ze door hun lange stil zitten hun rechten hebben verspeeld. In vaktermen hebben we het dan over 'rechtsverwerking'. De termijn daarvoor is wel erg sterk afhankelijk van de omstandigheden. Een half jaar lijkt me in jouw situatie denkbaar.

 

PS: Je wilt weliswaar geen 'rechtsgeldig' juridisch advies, maar ik vind dit leuk om te doen, omdat ik op deze manier mijn kennis weer eens een beetje ophaal...

 

PPS: Mocht je iets met dit verhaal willen doen, leg het dan even voor aan een expert member. Ik ben niet zo heel zeker van mijn zaak.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Gasten, onwijs bedankt voor jullie antwoorden tot zover. Ik ga van de week even een brief typen met de volgende argumenten:

 

1. er is mij nooit uitdrukkelijk gewezen op de voorwaarden

2. ik heb na het proefabo nooit meer afgenomen

3. ik bent nooit aangemaand

4. ik ben nooit in gebreke gesteld

5. ik stel hun aanpsrakelijk voor mogelijk komende kosten

 

Het gaat om een fitness tent waar ik voor 3 maanden aan de spiertjes gewerkt heb (zonder al te veel resultaat overigens :-\). Na die drie maanden ben ik nooit meer geweest en nu is dat incasso bericht er ineens (betalingstermijn 8 dagen, dus ook rijkelijk kort).

 

Concluderend uit jullie berichten en die van een aantal andere mensen staan ze wat betreft de rente en kosten sowieso niet in hun recht en is de kans redelijk aanwezig dat als ik die brief scherp genoeg insteek ik er onderuit kan komen (dat ze het erbij laten zitten). Met behulp van de bovenstaande argumenten kan het nog steeds lastig worden als die overeenkomst wel rechtsgeldig is, maar goed, ik laat het er in ieder geval niet bij zitten...

 

keep you posted!

 

Alef

 

Link naar reactie
  • 0

Is bellen misschien ook een optie? Misschien kun je het heel eenvoudig telefonisch oplossen. Je merkt dan in ieder geval wel hun instelling.

Zodra ik als jurist het woord "bellen" hoor gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Sorry Welleke, maar ik heb al zovaak meegemaakt dat een rechtszoekende dacht dat hij de kwestie had opgelost door een telefoontje en na 3/4 jaar beteuterd aanklopt omdat er ineens een incassobureau is ingeschakeld.

Ik kan in dit verband maar één advies geven: Zorg voor bewijs! Een brief (aangetekend of m.b.o.) of fax (met vezendbewijs) levert dat bewijs, een telefoongesprek (ook als daarvan bewijs te leveren is) zeer weinig tot niets.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Oh ja dat snap ik, natuurlijk heeft een telefoontje wat dat betreft geen waarde. Waar ik op doelde is dat het telefoontje juist goed inzicht geeft in de houding van de schuldeiser. Laat hem/haar maar eens uitleggen waarom zij zo handelen, misschien komen ze dan tot de ontdekking dat ze zo helemaal niet over willen komen. Je kunt vervolgens altijd nog (en dat is aan te raden) een brief sturen.

 

Het zou niet de eerste keer zijn dat er miscommunicatie ontstaat terwijl dit heel eenvoudig telefonisch op te lossen valt. Ik vind wel dat de schuldeiser flinke steken heeft laten vallen en waarschijnlijk spelen ze het "vuil" maar misschien is er wel een andere verklaring. Een telefoontje van 5 minuten verschaft hierin al duidelijkheid. Dat was mijn insteek ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Helder Welleke, natuurlijk kan een telefoontje meer inzage verschaffen, maar het kan ook een averechtse werking hebben. Zeker als de emotie in een telefoongesprek gaat overheersen. >:( Sterker nog, ik heb ook wel eens meegemaakt dat de wederpartij alsnog het bewijs ging creëren.De betrokken schuldeiser viel daarbij al snel door de mand omdat hij zich niet had gerealiseerd dat zijn tekstverwerker het kenmerk van zijn brieven aan een datum relateerde. Maar goed, dat ter zijde.

 

Het blijft van geval tot geval beoordelen of een telefoontje op zijn plaats is. In het geval van een bestaande zakelijke relatie verdient het zeker de voorkeur. Maar bij een sportschool bekruipen mij toch wat ambivalente gevoelens. ;)

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Het blijft van geval tot geval beoordelen of een telefoontje op zijn plaats is. In het geval van een bestaande zakelijke relatie verdient het zeker de voorkeur. Maar bij een sportschool bekruipen mij toch wat ambivalente gevoelens.

 

Nah, dat komt misschien omdat je in jouw middelbare schooltijd slechte ervaringen hebt gehad met de jongens van de sportschool :P

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Is bellen misschien ook een optie? Misschien kun je het heel eenvoudig telefonisch oplossen. Je merkt dan in ieder geval wel hun instelling.

 

Oops, ik had de discussie even niet gevolgd. Bellen vind ik zelf geen optie, langsgaan ook niet (ik werk vlakbij die sportschool en m'n motor staat daar vaak voor de deur, ik hou dat ding liever nog even netjes :) ).

 

Ik heb inmiddels een bezwaarbrief gestuurd met de punten die ik eerder meldde (trouwens rond sinterklaas al gedaan). We zullen zien wat daar uitrolt. Ik heb in die brief gezegd dat ze binnen 14 dagen moeten reageren, anders beschouw ik de incasso als afgedaan. Begin vorige week kreeg ik een brief van het incasso bureau, waarin ze me meldden dat ik nog niet betaald (joh) en dat ik nog twee dagen kreeg. Wat mij betreft heeft deze brief mijn brief gekruisd (het was in ieder geval geen reactie op mijn brief en ik beschouw het dus niet als zodanig), ik wacht dus gewoon af op de dagvaarding (die ze me in het vooruitzicht stelden als ik niet binnen twee dagen betaalde), of de reactie op mijn brief (of geen van beiden).

 

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik geen reactie kreeg, maar stilletjes zou ik dan wel een beetje balen, ik wil nou wel eens weten wat de rechterlijke macht hiervan vindt...

 

keep you posted...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels een bezwaarbrief gestuurd met de punten die ik eerder meldde (trouwens rond sinterklaas al gedaan). We zullen zien wat daar uitrolt. Ik heb in die brief gezegd dat ze binnen 14 dagen moeten reageren, anders beschouw ik de incasso als afgedaan. Begin vorige week kreeg ik een brief van het incasso bureau, waarin ze me meldden dat ik nog niet betaald (joh) en dat ik nog twee dagen kreeg. Wat mij betreft heeft deze brief mijn brief gekruisd (het was in ieder geval geen reactie op mijn brief en ik beschouw het dus niet als zodanig), ik wacht dus gewoon af op de dagvaarding (die ze me in het vooruitzicht stelden als ik niet binnen twee dagen betaalde), of de reactie op mijn brief (of geen van beiden).

 

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik geen reactie kreeg, maar stilletjes zou ik dan wel een beetje balen, ik wil nou wel eens weten wat de rechterlijke macht hiervan vindt...

keep you posted...

Ben heel benieuwd. Niet dat ik er een gewoonte van maak, maar met plezier voorzie ik je van alle denkbare argumenten die buiten het voorgaande nog tegen de concept-dagvaarding zijn in te voeren. Wellicht dat even ruggespraak nodig is, maar je weet me te vinden ;).

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Vraagje; heb je ook een kopietje van dat bezwaarschrift naar het incasso buro gestuurd? Is in deze wel zo handig, meestal als een crediteur richting incasso gaat reageert het bedrijf zo van; tja, wij hebben de zaak overgedragen aan het incasso buro en u moet daar uw bezwaar neerleggen. (maw van het kastje naar de muur gestuurd worden en weer terug; heb ik zelf als es mee gemaakt met als gevolg dat ik alles dubbelbetaald heb, moet nog geld terug zien....)

Al was het maar voor de zekerheid; ik zou (als je dat nog niet gedaan had) toch ff ook een kopietje naar het incasso bureau sturen.....

Suc6

Hilde

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0
Ben heel benieuwd. Niet dat ik er een gewoonte van maak, maar met plezier voorzie ik je van alle denkbare argumenten die buiten het voorgaande nog tegen de concept-dagvaarding zijn in te voeren. Wellicht dat even ruggespraak nodig is, maar je weet me te vinden .

 

Thanx Edward! We zullen eerst even afwachten denk ik. Op zich zouden ze deze week moeten reageren als ze mijn ultimatum van 14 dagen respecteren. Ik heb echter nog niets gehoord. Goed, ik wacht nog even af. Ik zal begin volgend jaar even een kopietje van de correspondentie posten, misschien dat anderen er nog wat aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Echt een bedrijf dat z'n spierballen laat zien ::)

Veel van die knakkers geloven in het 'niet geschoten altijd mis'-principe, volgens mij.

Als jij bij Wasbord BV een contract hebt ondertekend, tijdens het nuttigen van een lekker isotoon drankje, dan hebben ze een verhaal. Ook als daar dingen instonden die je nu niet zo leuk vindt.

Als jij duidelijk zei: "proefabonnement" en zij hebben je, stoer kijkend en hun biceps flexend, ingeschreven en laten fitnessen, dan weet ik het ook niet. (Wat hun 'case' is, danwel de afwezigheid daarvan).

 

Gewoon een schop onder hun musculus gluteus maximus?

 

Annedien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.