• 0

Incasso zonder factuur

Hallo,

 

Staat een partij in z'n recht mbt een schuld van een prive persoon waarvoor geen factuur gestuurd is. De situatie is dat ik een abonnementje heb en blijkbaar had moeten opzeggen (ik had een proefabonnement wat ik ook betaald heb, maar daarna blijkbaar stilzwijgend verlengd is). Maar er is nergens een incasso overeenkomst, ook heb ik geen factuur gekregen (al helemaal geen aanmaning). Op het incasso bericht (van een officieel incassoburo) wat ik gekregen heb staat dat er voor de laatste keer in de gelegenheid gesteld wordt om aand de schuld te voldoen... Terwijl er nooit een eerste keer geweest is...

 

Dit betekent dat elke malloot hier een proefabonnement afsluit, dit keurig betaald, blijkbaar akkoord gaat met de voorwaarden waaronder degene die zegt dat er stilzwijgend verlengd wordt en degene die zegt dat de persoon zelf voor betaling moet zorgen?

 

Als dat zo is, dan ben ik een ontzettende malloot ;D Dat ben ik sowieso, want wat blijkt maar weer: lees die l*llige kleine lettertjes, en niet alleen als het om zaken gaat!

 

Whatever het antwoord zal zijn, ik ga sowieso niet akkoord die vordering!

 

p.s. het is gelukkig een peanuts bedrag en heeft het niets met m'n bedrijf te maken :)

p.p.s. ik verwacht geen rechtsgeldig antwoord, daar ga ik wel voor naar de advocaat, wil alleen even peilen...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon een schop onder hun musculus gluteus maximus?

;D

 

Als jij bij Wasbord BV een contract hebt ondertekend, tijdens het nuttigen van een lekker isotoon drankje, dan hebben ze een verhaal.

Nou, das natuurlijk niet helemaal waar, gelukkig hebben we ook het Burgelijk Wetboek nog. Niet alles is zomaar geoorloofd...

 

Maar inderdaad, ze denken waarschijnlijk 'niet geschoten is altijd mis'. Maar het enige wat ik niet begrijp is dat een incasso-bureau (wat een van de grootste van nederland is) zo'n vordering accepteert of er nog nooit klachten over gehad heeft...

 

Anyway, we wachten af ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.