• 0

Verjaring van facturen / verschuldigde abonnementskosten

Een vriend van mij runt een aantal websites.

Nu kan men betalen via direct debit (doorlopende incassomachtiging) voor de informatie die op zijn website wordt aangeboden.

 

Nu komt het wel eens een enkele keer voor dat een wanbetaler een fictief rekeningnummer en valse adresgegevens invoert bij aanmelding.

Het is hierdoor erg moeilijk om uit te zoeken waar een eventuele aanmaning naartoe moet op het moment dat afschrijven niet lukt door de ongeldige rekeninggegevens/adresgegevens.

 

Nu is mijn vraag: wanneer gaat de verjaringstermijn lopen van deze betaling/aanmaning?

Op het moment dat wij de correcte adresgegevens hebben achterhaald van de wanbetaler?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Oke, dus dan moet hij ervoor zorgen dat hij binnen de verjaringstermijn de correcte adresgegevens van de wanbetaler achterhaald zodat hij het aanmaningsproces kan beginnen.

Ja, en anders bij openbaar exploot de verjaring stuiten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wat is dat precies, de verjaring stuiten bij openbaar exploot, hoe gaat dat in zijn werk?

Dat regelt de deurwaarder - tegen forse kosten overigens - waarbij de betekening middels krantenadvertenties kenbaar wordt gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Oke, ik snap het, en dat heeft dan als doel dat degene met de schuld daarop reageert en alsnog de rekening voldoet?

 

Maar diegene reageert dan toch gewoon niet, of zie ik het verkeerd?

 

Bedankt dat je mij wilt helpen met dit vraagstuk trouwens, vind het interessante informatie.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.