• 0

inconsistente data en

Hallo allemaal,

 

Ik ben me aan het oriënteren voor een Massagepraktijk (eenmanszaak). Ik ga daar in eerste instantie naast mijn huidige werk mij aan de slag en hoop mijn praktijk vervolgens tot een volledige praktijk van circa 40 uur uit te bouwen.

 

Ik heb het Ondernemingsplan via EasyStart opgesteld.

Ondanks dat ik alle aandachtsvelden de revue heb laten passeren en naar heb beantwoord, blijkt uit de beoordeling van de Easy Start Analyse dat er 37 afzonderlijke onduidelijkheden en/of fouten in het ondernemingsplan zijn aangetroffen; de zogenaamde inconsistente data en aandachtspunten.

Ik vermoed dat de problemen met name zitten in de financiële onderbouwen op

de langere termijn.

 

Indien u mij enige tips kunt geven om deze inconsistente data en

aandachtspunten te voorkomen, dan hoor ik dat graag van u.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

loadzz,

 

Ik heb EasyStart Lite en EasyStart beide gebruikt. In geen van beide versies krijg je te horen wat voor fouten en inconsistenties er aangetroffen worden... dat is onderdeel van de commerciële fuik waar je in loopt bij het gebruik van dit programma... je moet naar een financieel adviseur of de KvK die de analyse versie van het programma hebben, om er achter te komen wat er voor 'fouten en inconsistenties' gevonden zijn.

 

Ik had er ook iets van 39 in zitten... bij een eerste gesprek bij de KvK (weer 30 euro uit mijn pocket geklopt) kreeg ik een afdruk van het analyse rapport, waar dus echt allemaal onzin punten in staan! Er zat werkelijk niet één fout tussen!

 

Die punten vormen dan eerder een soort checklist voor de adviseur, om als gespreksonderwerp te gebruiken bij het adviesgesprek... vaak zijn dat namelijk precies die punten, waarin jouw onderneming afwijkt van ' de standaard ' (zonder hiermee aan te willen geven dat er uberhaupt een standaard onderneming zou bestaan...)

 

Mijn advies: Maak je hier geen zorgen over. Als jouw plan logisch in elkaar zit (dat kun je het beste zien als je het uitdraait en doorleest) dan is het naar mijn mening weggegooid geld om dat analyserapport te hebben. Dit tenzij je uit onzekerheid o.i.d. een "deskundige" van de KvK ofzo er naar wilt laten kijken...

 

Verder zijn EasyStart Lite en EasyStart trouwens best handige pakketten hoor! Alleen over die inconsistenties en fouten moet je je geen zorgen maken.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.